• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Vännerfan

    Jättefin trådstart AM! Fick en tår i ögat när jag läste den sista meningen. Sept: Lillprinsen kommer vara ca 9,5 månad när jag börjar jobba. Väldigt likt Lilla som väl föddes ca 2 veckor efter honom. Nenne: Åh, allt är ju så mycket roligare när de börjar le och skratta! Håler med dig om att Ellos skickar vansinnigt mycket reklam. Får även massor från LaRedoute, men där har jag inte ens handlat vad jag kan minnas. Telis: Va?! Menar du att du inte gillar choklad?? Jag är inte återställd från foglossningen utan har bältet i stort sett jämt, men jag lider inte så mycket av det utan gör det mesta som jag vill nu ändå. Det är lite som Nordman sjunger: ?Det gör ont, men gå ändå?. Men det är bättre än efter Prinsen för då var jag som nyförlöst igen efter en danskväll minns jag. Nu var jag nyligen på fest och dansade hur mycket som helst i högklackat och hade inte ens ondare efteråt. Snorkis: Var inne som hastigast på FB. Trodde jag fått en friends request av dig och tackade ja, men det var ett sånt där vänförslag (av Porchez), så jag skickade tydligen en förfrågan till dig. Fy, vilken kommentar du fick på festen! L Tyvärr tror jag själv att det finns folk som helt saknar förmågan att tänka sig in i andras sitationer. Det är iaf den förklaring jag själv tänker i mitt stilla sinne ibland. FruE, Nej, men vad tråkigt med din mormor! Gällande det övriga håller jag för öronen och hoppas, hoppas, hoppas iaf!

  • Vännerfan

    Suck. Postar igen.

    Jättefin trådstart AM! Fick en tår i ögat när jag läste den sista meningen.


     


    Sept: Lillprinsen kommer vara ca 9,5 månad när jag börjar jobba. Väldigt likt Lilla som väl föddes ca 2 veckor efter honom.


     


    Nenne: Åh, allt är ju så mycket roligare när de börjar le och skratta! Håler med dig om att Ellos skickar vansinnigt mycket reklam. Får även massor från LaRedoute, men där har jag inte ens handlat vad jag kan minnas.


     


    Telis: Va?! Menar du att du inte gillar choklad?? Jag är inte återställd från foglossningen utan har bältet i stort sett jämt, men jag lider inte så mycket av det utan gör det mesta som jag vill nu ändå. Det är lite som Nordman sjunger: ”Det gör ont, men gå ändå”. Men det är bättre än efter Prinsen för då var jag som nyförlöst igen efter en danskväll minns jag. Nu var jag nyligen på fest och dansade hur mycket som helst i högklackat och hade inte ens ondare efteråt.


     


    Snorkis: Var inne som hastigast på FB. Trodde jag fått en friends request av dig och tackade ja, men det var ett sånt där vänförslag (av Porchez), så jag skickade tydligen en förfrågan till dig. Fy, vilken kommentar du fick på festen! L Tyvärr tror jag själv att det finns folk som helt saknar förmågan att tänka sig in i andras sitationer. Det är iaf den förklaring jag själv tänker i mitt stilla sinne ibland.


     


    FruE, Nej, men vad tråkigt med din mormor! Gällande det övriga håller jag för öronen och hoppas, hoppas, hoppas iaf!


     

  • Hattis

    Vad sorgligt med din mormor EA Kram! Angående det andra så vad finns det för garvade ruvartips för att få tiden att gå fort - se film?

    Snorkis - Vilken HEMSK kommentar! Jag kan bara inte tro att personen menade det, hon måste bara ha varit helt superklantig i något sorts försök att säga att även om det mest fruktansvärda har hänt så fortsätter livet ändå och kommer att bjuda på glädjeämnen även om sorgen finns kvar. Det är nog så de flesta menar. Men att uttrycka det så noncharlant... *himlar med ögonen*

    Kängu - Vilken söt liten Ru ni har Dags att köpa fyrhjuling?

    Tinga - Riktigt tjusigt! Jag funderar också på någon sorts ytterligare alliansring, men har svårt att tro att det skulle bli fint med mina nuvarande ringar eftersom de är så olika. Men jag har ju ett ringfinger till!

    Lappis -  Jag tycker också att det är en härlig känsla att vakna upp en söndag efter sent kompisbesök kvällen innan. Flamberade du körsbären i romen?

    *funderar på om jag ska sticka näsan utanför dörren idag*

  • Hattis

    FB - hm jag är nog en rätt dålig detektiv och kan nog bara bli hittad av Telis.

  • Hattis

    Vink vink vänner! Mellanslag gör mycket, såå dumt av BT att äta upp dem.

  • nennesjuttioåtta

    todilo!


    Vänner! Vafasen, är du fortfarande inte bra med foglossningen?!? Hur kan det bli så? Jag är fortfarande öm i framfogen men bara om jag trycker eller gör vissa rörelser, men då känns det bara som ett blåmärke typ, inte alls som när jag var gravid. Annars är det som bortblåst och jag minns knappt hur jävla ont det gjorde. Men skönt att du kunde dansa utan att bli sämre iaf! Jag har inte heller handlat av LaRedoute men får också reklam därifrån. 


    Snorkis - Jag har karvat en pumpa med Nenne-face som lyser i mörkret och ler upp mot S idag (och alla andra dagar tills fejset gjort sitt)! Vafan är det för människor som rör sig fritt därute?! Eller är din kusin även hennes vårdare? Nog för att jag själv kan säga det mest plumpa men någon måtta får det ju bli (och då brukar P försöka rädda situationen iaf så att jag får komma ifatt mentalt och be om ursäkt - han är min vårdare )


    kängu - Gulle-Ru!!!! hahahah!!!


    Är det någon som har receptet på laxstroganoffen sparad? 


    Men käraste fru E - 5 dagars ruvning, det är ju flera dagar kvar innan det ens finns på en karta att testa och känna efter! Det är ju en glassbåt i guldpapper du har därinne!

  • nennesjuttioåtta

    smint - har du också foglossning? Och jobbigt att inte få igenom HP, hoppas handläggaren får en släng av foglossning också - i huvudet!

  • Vännerfan

    hattis, skulle också behöva ta mig ut. här stinker det av snickerispackel och det är knappast hälsosamt. men ute är det bara regn, regn och regn.

    nenne, vet inte hur det kan bli så. jag har bara fått vet inte-svar av alla läkare, barnmorskor, sjuksköterskor och gud vet vilka jag frågat. ingen vet vad jag ska göra heller, så jag provar mig fram själv. men jag är inte ensam. känner 2 som inte ens blivit av med det efter 4 resp. 6 år.

    nämen ,nu ser jag en lucka i molntäcket ändå... bäst att skynda ut en stund!

  • nennesjuttioåtta

    oupsie - tack för länk om körsbär, här ska grejas! Eller också får maken göra det när han är tillbaka från fotbollen. Herregud, jag har ju en eftermiddagsvila att bocka av!


    Snorkis - klump i halsen av att läsa hur du klappar din mage. Men det är ju S gamla bostad, och hon blir nog bara glad att se att du tar hand om och putsar utsidan till nästa hyresgäst. Hoppas S får ett fotbollslag med syskon!!!

  • Vännerfan

    hade för övrigt önskat att det gick lika fort med renoveringen här som för er tinga! här har det varit kaos sen första sept och då har maken grejat varje ledig stund och jag har t.o.m. åkt iväg med barnen i sammanlagt 10 nätter... suck. men det blir nog himla fint när det är klart och vi kommer aldrig mer ge oss på att byta en trappa och göra en ny helt själva.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!