• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Beautiful Disaster
    OT: Snälla jag behöver råd! Hade min mens förra veckan i 2-3 dagar, brukar ha 5-7 dagar. Nu två dagar i rad har jag känt "fladder" i magen, samt en konstig känsla :-S Mina bröst ser ut som om dom ska explodera, som om de bara blir större och större. Nu är jag orolig att jag kanske, trots mens, är med barn..

    Någon som varit med om något liknande? 
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • bruden
    Beautiful Disaster skrev 2011-06-21 23:28:00 följande:
    OT: Snälla jag behöver råd! Hade min mens förra veckan i 2-3 dagar, brukar ha 5-7 dagar. Nu två dagar i rad har jag känt "fladder" i magen, samt en konstig känsla :-S Mina bröst ser ut som om dom ska explodera, som om de bara blir större och större. Nu är jag orolig att jag kanske, trots mens, är med barn..

    Någon som varit med om något liknande? 
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
    Det finns ju risker och har du haft oskyddat sex är det ju en övervägande risk. Bara för att man får mens betyder det inte att man inte är gravid. Ta ett test om npn vecka, visar det negativt så gå till en barnmorska och begär ett blodprov.
    Lycka till!
  • bumbibjörn

    Det mesta börjar falla på plats. Mina kläder  är så gott som klara ska bara köpa underkläder, men tänkte vänta lite närmare augusti då jag förhoppningvis har gått ner lite mer... Sedan är det skor till brudgummen. Byxor till pojkarna som verkar bli mycket svårare än vad jag hade tänkt...skulle vilja ha svarta "fin"byxor för en vettig peng och som de kan använda igen och helst svarta då. Sminkning är fortfarande ett stort frågetecken... Men annars känns det som om de flesta sakerna på att göra listan börjar bli klara. Finns dock massor med småsaker kvar. Har börjat lite smått på festprogrammet, men är toksvårt.
    OT. någon som vet hur man gör med att skjuta upp mensen? Vill inte gärna ha mens på bröllopet. Äter p-piller och man kan ju skjuta upp det men frågan är hur man gör...

  • Skumboll
    Beautiful Disaster skrev 2011-06-21 23:28:00 följande:
    OT: Snälla jag behöver råd! Hade min mens förra veckan i 2-3 dagar, brukar ha 5-7 dagar. Nu två dagar i rad har jag känt "fladder" i magen, samt en konstig känsla :-S Mina bröst ser ut som om dom ska explodera, som om de bara blir större och större. Nu är jag orolig att jag kanske, trots mens, är med barn..

    Någon som varit med om något liknande? 
    Inte omöjligt, när jag väntade sonen fick jag en blödning precis när mensen skulle kommit, höll i sig ett par dagar. 
  • 20110820

    Igår kom vår hindersprövning med posten, tog bara lite drygt en vecka

    Efternamnsansökan lämnas in senare då jag är mitt i vevan att byta efternamn, vårt nya namn kungörs t.o.m. 30 juni sedan hoppas jag få ett positivt besked i brevlådan...

  • cc2011
    bumbibjörn skrev 2011-06-22 07:40:30 följande:

    Det mesta börjar falla på plats. Mina kläder är så gott som klara ska bara köpa underkläder, men tänkte vänta lite närmare augusti då jag förhoppningvis har gått ner lite mer... Sedan är det skor till brudgummen. Byxor till pojkarna som verkar bli mycket svårare än vad jag hade tänkt...skulle vilja ha svarta "fin"byxor för en vettig peng och som de kan använda igen och helst svarta då. Sminkning är fortfarande ett stort frågetecken... Men annars känns det som om de flesta sakerna på att göra listan börjar bli klara. Finns dock massor med småsaker kvar. Har börjat lite smått på festprogrammet, men är toksvårt.
    OT. någon som vet hur man gör med att skjuta upp mensen? Vill inte gärna ha mens på bröllopet. Äter p-piller och man kan ju skjuta upp det men frågan är hur man gör...


    Man tar inte en veckas uppehåll utan bara börjar på nya kartan. Det kommer ingen mens då.
    Bröllopsdagen är 6/8-2011
  • Wedding2012

    ang att skjuta upp mensen. man kan även få utskrivet på vårdcentralen tabletter som skjuter upp mensen om man vill vara 100% säker på att den inte kommer, det är säkrare än att skjuta upp med p-piller

  • Beautiful Disaster
    Wedding2012 skrev 2011-06-22 09:28:55 följande:
    ang att skjuta upp mensen. man kan även få utskrivet på vårdcentralen tabletter som skjuter upp mensen om man vill vara 100% säker på att den inte kommer, det är säkrare än att skjuta upp med p-piller
    Det gjorde min lillasyster när hon åkte utomlands, hon fick mens iallafall, så 100% är det inte
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • Beautiful Disaster
    bruden skrev 2011-06-22 07:23:19 följande:
    Det finns ju risker och har du haft oskyddat sex är det ju en övervägande risk. Bara för att man får mens betyder det inte att man inte är gravid. Ta ett test om npn vecka, visar det negativt så gå till en barnmorska och begär ett blodprov.
    Lycka till!
    Tog ett test imorse, typ testlagrets tror det blev spökstreck, så ska köpa ett riktigt test idag. Tack!
    Skumboll skrev 2011-06-22 07:55:04 följande:
    Inte omöjligt, när jag väntade sonen fick jag en blödning precis när mensen skulle kommit, höll i sig ett par dagar. 
     Okej, då vet jag det! Gjorde kejsarsnitt i januari, så den där konstiga känslan ligger därikring..
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2