• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • fru2011kanske

Vart hippad igår! Hade fantastiskt roligt och blev rörd över hur fint de hade ordnat för min skull!

Jag har också börjat bli stressad, har gått upp kl 04:00 två mornar den här veckan då jag inte kunnat sova, utan bara legat och planerat... Men nu är det bara den här vecka kvar att jobba med högt tryck, sedan blir det semester och mindre jobb, s¨då kommer jag ha mer tid till bröllopet och jag tror jag blir mindre stressad om jag får hålla på mer med planeringen och känner att det går framåt. 

• CiaLia

Vi gifter oss den 3 sep så det är nästan aug kan man väl säga. Jag börjar få lite panik över att min blivande inte har tagit tag i sina kläder....var igår å provade kostymer från Boss, Tiger å Hugo å massa men han är så jä'la kräsen...värre än alla tjejer här på BT haha..min klänning bör komma 10 juli har Milly lovat. Shit va nervös man e över hur den ska se ut....

Har lite svårt men att ta tag i viselprogram och festprogram men har förstått att det kan vara bra att börja med sånt i god tid, speciellt gästpresentationer som vi vill ha....80 pers tar väl sin lilla tid. Har gjort klart 5 , bara 75 kvar...

ca 60 av 84 har tackat ja, sista osa dagen är 1 juli. De flesta svaren vi väntar på borde vara ja men man vet ju aldrig.  

• CiaLia

förresten, tycker ni det är knäppt att köra sin egen bil från kyrkan till festlokalen? Vi har en rätt snygg bil som man kan cabba ner...det är förståss ingen Ferrari el så men tänkte att man kunde skippa den utgiften att hyra transport...el kommer folk tycka att man e snål?

• CiaLia

oj vilken stor bild det blev, men kan man köra en sån här från kyrkan till festen?

• Helena brud 20 aug

Det tycker jag absolut... Ni kan ju pimpa den med lite vita band och kanske några vita rosor eller nått?

• Summer loving
    plin skrev 2011-06-18 11:54:57 följande:
    Ah, mardrömmar om bröllopet! det har jag också börjat få sådär kul! fast senaste drömmen var rättrolig och ingen riktig mardröm. Vi var i tyskland o skulle handla dricka (åker dit på tisdag i verkligheten) men vi glömde köpa drickan på grund av att de hade så billiga ridkläder där. 
    Här blir det också Tysklandsresa på tisdag!!!!
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
  • labbalabba

vi gifter oss 20e augusti och har osa den 1e juli, har inte riktigt koll på hur många som har svarat eftersom de svarar till min pappa och till min svärmor, men jag skulle tro att kanske 40 pers har svarat av totalt 62 bjudna.. dock tror jag att i princip alla kommer att komma eftersom de har vetat om datumet ganska så länge.. hoppas iaf!

jag har precis upptäckt att jag är gravid (har försökt så länge att jag inte alls trodde att det skulle gå...) så nu måste vi tänka om lite känns det som..  måste framför allt hitta goda alkoholfria drycker :) å så kan jag nog inte så in min klänning så mkt som jag hade tänkt.. jag kommer vara ungefär i 14e veckan när vi gifter oss, är det någon som har koll på ungefär hur mkt magen växer tills dess?? det är första barnet... o ska man räkna med att brösten växer också?? får väl säga hejdå till min fina gördel som jag har köpt ;)

• Summer loving

Vi gifter oss den 6 augusti och har OSA till 1 juli. Känns lagom med tid, men visst börjar jag känna av lite bröllopsstress då och då.

I måndags träffade vi vår bröllopsfotograf och diskuterade vad för slags bilder vi önskar osv. Känns skönt att ha träffat henne innan, jätte mysig tjej som jag tror vi kommer kunna känna oss väldigt avslappnad med. Nu ska vi bara utse en vacker plats att fotograferas på och tänka ut en plan B ifall det skulle störtregna. Obestämd

I onsdags smög jag ner i brudklänningen och trädde ner fötterna i skorna.....kändes fantastiskt.

I torsdags hämtade jag ett gäng nystrukna linneservetter som jag hyrt av stället vi ska ha festen på. Ska vika och fixa med de redan nu i början på juli hade jag tänk och sedan lägga ner dem i en plastad kartonglåda. Allt som kan göras tidigare försöker jag få gjort. Vet att det ändå kommer bli mycket de sista dagarna. Får ni tillgång till lokalen dagen innan eller samma dag? Hur löser ni det med bordsdekoration, dukning osv?

Vi ska träffa prästen för vigselsamtal den 8 juli.

Igår fick vi hem 4 provtårtor med åtta olika fyllningar och 4 olika innerspackel/krämer så det blev rena tårtfesten hemma och vi har nu hittat vår vinnare! Tungan ute Känns skönt att ha det klart!

Ser att några blivit hippade här inne. Vad roligt!!!!! Jag och sambon har på känn att något snart är på gång då det tisslas och tasslas lite här och var...och jag är (dessvärre ) ruskigt bra på att kunna finna minsta lilla tecken på att saker och ting är på G. Mina vänner brukar alltid klaga på att jag är så svår att överraska! Vi får väl se om min känsla är rätt. Flört

Känner att jag snart måste börja sätta fart med festprogrammet/häftet! Förvånad
    48 dagar kvar........

http://tosaos-en-mammas-bloggande-i-vardagen.blogspot.com/

• Summer loving
    CiaLia skrev 2011-06-19 14:38:26 följande:

oj vilken stor bild det blev, men kan man köra en sån här från kyrkan till festen?

ABSOLUT!!! Strålande fin!!!!
  • labbalabba
    CiaLia skrev 2011-06-19 14:38:26 följande:

absolut! bara ni pimpar den lite så :)
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2