• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Beautiful Disaster

Köpte Clear Blues graviditetstest på Apoteket, det visade negativt!
    Känner mig hemskt, men jag pustar ut, känns skönt.
    Vore för tidigt med ett plus nu, knappt ett halvår efter min lillprins <3 

Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • labbalabba
    SnartFruSir skrev 2011-06-22 12:02:16 följande:
    Självklart :D Jag är allergisk mot ananas och kiwi, så därför är det inget åt det hållet med på vår lista. Vi ska ha 2 bartendrar som båda är utbildade. Annars hade mojiton rykt, men daiqurin är inte speciellt svår:

Rasberry daiquri: Ljus rom (4 eller 6 cl beroende på styrka), 1 tsk sockerlag, 1 dl frysta hallon (eller 15 tinade + 5 isbitar) och 1 pressad lime. Kör allt i en mixer och servera antingen i martiniglas eller "ölglas".

Mojito: Ljus rom (4 el 6 cl beroende på styrka), Två kvistar färsk mynta (10-12 blad), 2 tsk rörsocker alt 2 tsk sockerlag, 1/2 pressad lime och sprite/sodavatten som ni fyller upp restan av glaset med ("ölglas eller annat högre glas), isbitar. Använd en mortel till att muddla myntan och klyftad lime. Häll i socker + rom. Fyll upp ett högt glas med sodavatten och lägg i isbitar.

Appletini: Vodka (2 el 4 cl beroende på styrka), 2 cl äpplejuice,  1 tsk sockerlag (behövs bara om man har färskpressad eller surare äpplejuice), 1/2 pressad lime. Det går ju att öka med en enhet på alla ingredienser, beroende på glasen, men annars är det bara att blanda allt i en shaker och häll upp i ett martiniglas.

Sedan vet jag inte om bartendrarna har något superknep, men detta är så vi själva gör :)
    tack!
  • labbalabba
    plin skrev 2011-06-22 11:42:31 följande:
    Rom + malibu + ananasjuice = pina colada!
    haha okej :)
  • SnartFruSir
    Beautiful Disaster skrev 2011-06-22 15:33:47 följande:
    Jag brukade läsa mamma melissas blogg innan hon valde att avsluta den. Där kom ju lillebror rätt så tidigt efter flickorna. Så det är kanske rätt vanligt med ett syskon ganska snabbt ändå. Hur som helst så är jag glad för din skull att det var ett minus och så hoppas jag på ett plus när ni känner att det är mer "rätt" med ett syskon <3
  • bruden
    Beautiful Disaster skrev 2011-06-22 15:33:47 följande:
    Förstår din känsla. Min dotter föddes i november och i början av juli året efter så plussade jag. Det bidde tätt mellan dem men det gick det med
  • Beautiful Disaster
    SnartFruSir skrev 2011-06-22 16:12:59 följande:
    Jag brukade läsa mamma melissas blogg innan hon valde att avsluta den. Där kom ju lillebror rätt så tidigt efter flickorna. Så det är kanske rätt vanligt med ett syskon ganska snabbt ändå. Hur som helst så är jag glad för din skull att det var ett minus och så hoppas jag på ett plus när ni känner att det är mer "rätt" med ett syskon <3
    bruden skrev 2011-06-22 17:30:07 följande:
    Förstår din känsla. Min dotter föddes i november och i början av juli året efter så plussade jag. Det bidde tätt mellan dem men det gick det med
    Hade inte haft något emot att ha tätt mellan barnen känner många som har det
    Men min son överlevde bara 13 dagar, så ett barn nu skulle ha varit olämpligt..
    mest för att jag fortfarande är lite labil efter allt som hänt.
    Tack och lov har man ett bröllop att se framemot  Skrattande 
  • labbalabba
    Beautiful Disaster skrev 2011-06-22 18:54:37 följande:
    bruden skrev 2011-06-22 17:30:07 följande:
    Hade inte haft något emot att ha tätt mellan barnen känner många som har det
    Men min son överlevde bara 13 dagar, så ett barn nu skulle ha varit olämpligt..
    mest för att jag fortfarande är lite labil efter allt som hänt.
    Tack och lov har man ett bröllop att se framemot  Skrattande 
    ja bröllopsplanering är ett väldigt bra sätt att tänka på annat :) hoppas att ni kan få en ny liten knodd när ni känner er mer redo!
  • Pinkgrape

Jag hade varit ÖVERLYCKLIG om jag hade plussat sex månader efter dottern. Vi har nu kämpat i snart 4år med ett syskon och det vill sig inte alls. Tyvärr har vi inte råd med IVF och sådant (min sambo vill inte heller), så vi får helt enkelt bara fortsätta försöka och hålla tummarna.

Nu är det ju så att jag förstår er Beautiful Disaster till 100% att det hade känts lite sisådär med ett barn till så tätt inpå när man gått igenom något sådant. Jag hoppas att det ska gå väger för er sen också, när ni känner er mer redo och all bröllopsstressen är över :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • bruden

Jag var såklart överlycklig med plusset så tätt inpå men visst, jag ska erkänna att jag blev smått förvånad också. Många har sagt attd et blir för jobbigt, tufft, ensamt osv. men jag kan med facit i hand säga att det har varit raka motsatsen
    Slänger iväg en hiskeligt massa gravidbaciller till dig Pinkgrape  

• Wedding2012

ta det inte på fel sätt, är glad över alla + och så här i tråden, men ska vi försöka hålla oss till bröllops ämnen ;)

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2