• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Wedding2012

    vårat OSA datum var 15/6, det var 2 par (4 pers) som inte hade svarat så våran toastmadame mailade och frågade och dom har nu tackat ja.
    Alla utom 5 har tackat ja nu =). Så vi blir 50 pers med mig, sambon och sonen =)

  • SnartFruSir
    labbalabba skrev 2011-06-19 18:25:21 följande:
    vi gifter oss 20e augusti och har osa den 1e juli, har inte riktigt koll på hur många som har svarat eftersom de svarar till min pappa och till min svärmor, men jag skulle tro att kanske 40 pers har svarat av totalt 62 bjudna.. dock tror jag att i princip alla kommer att komma eftersom de har vetat om datumet ganska så länge.. hoppas iaf!

    jag har precis upptäckt att jag är gravid (har försökt så länge att jag inte alls trodde att det skulle gå...) så nu måste vi tänka om lite känns det som..  måste framför allt hitta goda alkoholfria drycker :) å så kan jag nog inte så in min klänning så mkt som jag hade tänkt.. jag kommer vara ungefär i 14e veckan när vi gifter oss, är det någon som har koll på ungefär hur mkt magen växer tills dess?? det är första barnet... o ska man räkna med att brösten växer också?? får väl säga hejdå till min fina gördel som jag har köpt ;)
    Vad underbart för er! Grattis!!!
    Min mamma, som för övrigt hejar på som tusan för att få bli mormor, har sagt att "men det är ingen fara om du skulle bli gravid nu, det är först efter 3:e månaden det börjar märkas ordentligt". Men det är ju så individuellt, med barn som ligger långt fram eller bak (bästa kompisen fick just barn så lite insatt är man väl). Om du har snörning i klänningen så är det nog inga problem, men gå till en sömmerska annars och hör dig för. Du är garanterat inte den första som haft detta angenäma problem. :) Grattis igen!
  • Pinkgrape

    Vårt OSA gick ut igår (19/6) och nu är det

    33 som kommer
    10 som inte kommer
    2 som betalar in kuvertavgiften i slutet av månaden
    27 som inte svarat alls

    Så just nu ser det ut att bli 35 personer av 72 inbjudna som kommer.
    Ja, plus jag, min blivande och vår dotter.

    Ikväll sammanställs en lista över de som inte svarat alls, så får vår toastmaster börja ringa runt under veckan. Jag orkar inte med att göra det själv. Jag tycker det är ganska respektlöst att inte höra av sig alls, får man tycka det?


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • bruden
    labbalabba skrev 2011-06-19 18:25:21 följande:
    jag har precis upptäckt att jag är gravid (har försökt så länge att jag inte alls trodde att det skulle gå...) så nu måste vi tänka om lite känns det som..  måste framför allt hitta goda alkoholfria drycker :) å så kan jag nog inte så in min klänning så mkt som jag hade tänkt.. jag kommer vara ungefär i 14e veckan när vi gifter oss, är det någon som har koll på ungefär hur mkt magen växer tills dess?? det är första barnet... o ska man räkna med att brösten växer också?? får väl säga hejdå till min fina gördel som jag har köpt ;)
    GRATTIS!!!  Själv har jag två barn och båda graviditeterna har synts först en bra bit fram. Tror jag var i 6:e månaden med dottern (första) och i nästan 6:e med sonen (nr 2). Kunde ha mina vanliga kläder ganska länge om jag inte minns fel.
    V 14 tror jag inte kommer synas speciellt mycket men det beror såklart på din klänning också. Tuttarna däremot har en förkärlek att börja jäsa ganska tidigt Foten i munnen
    Gördeln kan du nog ha på bröllopet. Du kan ju alltid prova den ett par tre veckor inann bröllopet för att vara säker. 
  • SnartFruSir

    Vi provvigdes igår. Var jättemysigt :] Vi skulle egentligen bara ha vigselsamtalet igår, men prästen tyckte vi kunde köra allt när vi ändå höll på. Det pirrade inte lite i magen vill jag lova!

    Kan också rapportera att alla problem med svärföräldrar är lösta. De är med på banan och överaktiva just nu... Även min pappa (har alltså skilda föräldrar) överträffade sig själv och var jätteengagerad, bjöd på god mat och kom med många nyttiga tips. Så nu har alla föräldrar träffats och det känns jättebra.

  • SnartFruSir
    Pinkgrape skrev 2011-06-20 13:28:43 följande:
    Vårt OSA gick ut igår (19/6) och nu är det

    33 som kommer
    10 som inte kommer
    2 som betalar in kuvertavgiften i slutet av månaden
    27 som inte svarat alls

    Så just nu ser det ut att bli 35 personer av 72 inbjudna som kommer.
    Ja, plus jag, min blivande och vår dotter.

    Ikväll sammanställs en lista över de som inte svarat alls, så får vår toastmaster börja ringa runt under veckan. Jag orkar inte med att göra det själv. Jag tycker det är ganska respektlöst att inte höra av sig alls, får man tycka det?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Klart du får tycka det. Det är ganska respektlöst att inte svara på en inbjudan. Okej om man inte kollar facebook varje dag (det gör inte jag) men det är rätt svårt att missa ett brev i lådan...
  • bruden

    USCH! Måste få ventilera mig lite...
    Jag har inte världens bästa kontakt med min syster av olika skäl. Men vi sa att vi såklart skickar dem en inbjudan för vi var ju på deras bröllop/dop (de hade både och samtidigt). Jag hade 3 veckor kvar tills dottern var beräknad att födas och vi var 90 mil hemifrån så jag var ju lite osäker på om vi skulle åka men vi chansade.
    Hon fick barn i mars men är ändå ute på vift ganska mycket (tävlar med hund). Jag har henne på min Facebook också.
    Vi hade OSA till den 6/6 men har hon hört av sig?? NÄÄÄÄÄ!! IGÅR fick jag ett sms av min pappa som säger att hon meddelat DEM (mamma och pappa) att de inte kommer. Varför i hela friden kan hon bara inte skicka ett meddelande på FB?? Blev så förbannad så jag skickade ett surt meddelande till henne och bad henne mejla i fortsättningen. Sen blockerades hon.

    Blev arg, ledsen, besviken och jag vet inte vad... Hon hade sagt att hennes man inte kunde ta ledigt den helgen när vi gifter oss. BULLSHIT! De är fan lediga jämt annars på helgerna när de ska kuska runt med jycken! Bara en ursäkt för att slippa att komma istället för att bara säga det rakt ut. Jag föredrar ärlighet... 

  • Pinkgrape
    SnartFruSir skrev 2011-06-20 13:34:00 följande:
    Klart du får tycka det. Det är ganska respektlöst att inte svara på en inbjudan. Okej om man inte kollar facebook varje dag (det gör inte jag) men det är rätt svårt att missa ett brev i lådan...
    Ja, jag känner också lite. Samt att vi bjudit in muntligt till 98% av gäster + muntligt talat om sista OSA. Det är i stort sett ingen som kan ha missat det. Jag antar därför att de antingen är väldigt glömska eller helt enkelt struntat i det.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Skumboll

    Kul att det är sånt liv i tråden!

    Snartfrusir; Vi stod vid altaret förra måndagen och höll i ringarna och "tränade" på löftena tillsammans med prästen. Jag blev lagom fnittrig...

    Labbalabba: Grattis till graviditeten. Det där är ju så individuellt hur snabbt magen växer, i 14e veckan hade jag redan en riktig kula men på de allra flesta syns det långt senare. 

  • Pinkgrape

    Jag kastar ut en fråga också..

    Vi ska nu i veckan, ikväll, fylla i och skicka in om hindersprövningen och efternamnet. Det jag undrar är ju dock över vår dotter. Hon heter nu min blivandes efternamn i mellannamn och mitt efternamn som efternamn. Som gifta kommer vi ta mitt efternamn och vill då plocka bort min blivandes efternamn, så hon inte har något mellannamn. Hur gör man det?


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2