• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • rotorp
    Pinkgrape skrev 2011-06-19 22:09:50 följande:
    Haha men, så de gör våra toastisar ;P

    Jag känner också sådär, att jag inte riktigt vet vad jag ska fylla programmet med. Vi kommer ha lite allsånger, menyn, en välkomsttext och sedan... ja, jag vet inte. Jag orkar helt ärligt inte sitta och göra sådana gästpresentationer. Jag förutsätter att människorna där är fullt kapabla att hälsa och prata med varandra.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Vi kommer att ha en liten text i början av festprogrammet som berättar hur vi träffades och hur vår resa till bröllopet sett ut. Har även lagt in lite äktenskaps citat, sånger och ordningsregler.
  • Pinkgrape
    rotorp skrev 2011-06-19 23:51:36 följande:
    Vi kommer att ha en liten text i början av festprogrammet som berättar hur vi träffades och hur vår resa till bröllopet sett ut. Har även lagt in lite äktenskaps citat, sånger och ordningsregler.
    Haha vi kommer behöva typ 20 sidor om vi ska berätta om sådant :P Ordningsregler kanske vi kastar in också, sånger kommer vi ha och får man fråga vad det är för äktenskaps citat? :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • rotorp
    Pinkgrape skrev 2011-06-20 00:32:29 följande:
    Haha vi kommer behöva typ 20 sidor om vi ska berätta om sådant :P Ordningsregler kanske vi kastar in också, sånger kommer vi ha och får man fråga vad det är för äktenskaps citat? :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Vi har kortat ner den berättelsen ganska ordentligt, så bara lite snabba ord och lite så där har vi klämt in.

    ”Ett lyckligt äktenskap kräver att man förälskar sig många gånger och varje gång i samma person.”
    ”Äktenskapet är en middag som börjar med desserten”

    Jag googlade äktenskaps citat och fick upp denna sidan.
    www.brollopsguiden.se/planering/citat-brollop-aktenskap/31
  • Pinkgrape
    rotorp skrev 2011-06-20 07:02:15 följande:
    Vi har kortat ner den berättelsen ganska ordentligt, så bara lite snabba ord och lite så där har vi klämt in.

    ”Ett lyckligt äktenskap kräver att man förälskar sig många gånger och varje gång i samma person.”
    ”Äktenskapet är en middag som börjar med desserten”

    Jag googlade äktenskaps citat och fick upp denna sidan.
    www.brollopsguiden.se/planering/citat-brollop...
    Ahaa okej, på det viset :) Tack :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Sassabrassa

    Snart ska vi träffa prästen och vår sångare till kyrkan ska göra sin avstämning med kantorn. Han får en timme på sig innan vigseln att testa igenom allt. Lite tajt om tid, men han är ju proffs så det ska väl gå bra.
    Festprogrammet börjar ta form det också. Och så ska jag till min frisör för provuppsättning idag.
    Mycket som händer nu. Ändå är det ju väldigt lååångt kvar till den 27 augusti och bröllopet. Men tiden går fort.
    Har funderingar på om det är dags att sätta in högsta växeln när det gäller formfittingen nu. Efter en helg med 80-årskalas och 1-årskalas så känns det som jag rullar fram. Kanske borde det bli en nyttig sommar utan en massa godis, tårtor och så... Vin måste man ju dricka lite i sommar, men det andra ska jag nog försöka dra ner på. Vill ju stråla på vår dag såklart. :)
    Pratade med min tärna idag och hon tyckte att det var lite tokigt att ha bröllopet i slutet av sommaren... Hur ska vi kunna motstå alla frestelser... Ha ha... Det är väl bara och stålsätta sig.
    Vi får väl se hur det går med den saken.


  • bruden

    Jag gjorde budgeten idag och till vår stora glädje (pga felräkning från min sida) så minskade slutsumman med nästan 17000:-Förvånad Jag hade räknat fel på boendet för våra långväga gästerSkäms Nu blir det gott om pengar till både transport och lite annat. Inte helt fel

  • Sassabrassa
    bruden skrev 2011-06-20 12:55:23 följande:
    Jag gjorde budgeten idag och till vår stora glädje (pga felräkning från min sida) så minskade slutsumman med nästan 17000:-Förvånad Jag hade räknat fel på boendet för våra långväga gästerSkäms Nu blir det gott om pengar till både transport och lite annat. Inte helt fel
    Åh vilken skön grej att upptäcka. :)
  • SnartFruSir
    Uppsalabrud 2011 skrev 2011-06-18 10:58:06 följande:

    @SnartFruSir: din blogg är jättefin. fortsätt blogga!


    @Helena Brud 20 aug: det har du helt rätt i, jag börjar bli lite orolig att det inte blir en hippa.sån antiklimax!!


     


    Åh tack, vad glad jag blev nu! :) Ska uppdatera den med helgens eskapader om en stund :)
  • SnartFruSir
    Helena brud 20 aug skrev 2011-06-17 21:23:36 följande:
    Men ringer ni inte upp de som inte osat, eller skickar litet mail? Beror ju iof på vad man har för relation, men samtidigt så bjuder man väl mest folk man vill ska komma? Eller dras ni med såna måstebjudas personer? Om några inte osat till oss kommer jag kontakta dom på ett el annat sätt...
    Här har ni varit aktiva som tusan! Så man får backa flera sidor för att hänga med i svängarna. HÄRLIGT :)

    Vi har både ringt, ringt släktingar som står nämre, mailat och sms:at, allt beroende på hur nära vi står varandra. Vi har några måstebjudas, vara en inte svarat. Men det struntar jag faktiskt i. Vi har meddelat den som krävde att hon skulle bjudas in, att personen inte har svarat och att vi tolkar det som ett nej. Det gjorde de med..

    men totalt så har vi 3 av 96 som inte har återkopplat ännu. Varav 1 är måstebjuden (bra ord:), en är en kompis jag glömde bjuda (hjärnsläpp, så där får man ju förstå att de behöver fundera en del) och den sista är vår toastmadames pojkvän... De har haft de lite slitigt så där vill jag inte pressa på för mycket, men hon vet ju vad som gäller och är involverad i planeringen till max.
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2