• AnnC81

    Boråsbrudar 2011

    Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :) 


    21 maj är det dags för oss. När är det dags för er? 


    21 maj 2011
  • Svar på tråden Boråsbrudar 2011
  • A6 vis

    jag fick ett samtal idag från gingri. och vi fick hyra. den andra familjen kände att de inte skulle fixa det. 

  • AnnC81

    Som2010, jag har tyvärr inte så bra koll på det, jag har en gammal klasskamrat som ska fixa hår och smink på mig och hon tar 1000 kr, men det är ju "kompispris"... hur gick det hos frissan annars, någon du kunde tänka dig?

    Sommaren 2011, vart i Grekland var du när du var där i maj? Vi var nämligen jätteinne på att åka till Thassos, hittade ett jätte fint nybyggt och barnfritt hotell där och det hade varit perfekt.. sen läste jag i något forum en som hade varit i Thassos i slutet av maj och det hade regnat nästan hela veckan.. då blir man lite tveksam..

    A6vis, kul för er att ni fick lokalen ni ville ha!


  • som2010

    Nu är jag ny frisserad :) Blev rätt bra om jag får säga det själv..

    Kollade lite med henne om detta med bruduppsättning. Dom tog 525 kr/timmen. Lite dyrare men andra sidan så känner dom till mig sen innan. Så det blir väl dom som får uppdraget.

    Känns bra faktiskt.

    Makeup får jag som tur gratis då min vän är makeup artist. Så hon fixar detta.

    Jag längtar mer o mer nu när man har mer grejjor som har fallit på plats, känns som om det är 100 år kvar innan dagen D.

  • Piilan

     


    AnnC81 skrev 2010-09-01 07:55:08 följande:
    Nej man kan ju inte riktigt jämföra Ellagården och en sportstuga/bygdegård.. det hänger ju lite på budget och prioritering av saker. För oss är det inte viktigast att det ska vara så fint som möjligt även om det så klart hade var kul, men det viktigaste är att vi kan ha en fest för alla våra nära och kära och att vi alla har roligt. Sen har vi ju ett hus som måste prioriteras också, hade vi inte haft det så hade vi kanske kunnat lägga undan mer... i vinter ska köket renoveras och det ska också bli grymt kul :) (eller ja, mest kul när det är färdigt då kanske, haha) Sommaren 2011, ja det är sant, det roliga blir kvar.. :) Det var svårare än vad man trodde det här med ringar, och att det ska passa... jag har ju nästan bestämt mig för att göra om min förlovningsring nu eftersom den inte passar med något annat... Ja man får tänka efter ordentligt iaf. Ska iaf att kolla om klänning, återkommer :) Jag tycker lite synd om min m2b nu, vi är båda två tokförkylda och om ett par timmar måste han flyga till Mexico.. fick reda på detta igår kl halv fem. Vi är inte så glada... hela helgen förstörd och så skulle vi börja på en buggkurs nästa vecka. Åh vad jag känner att jag måste klaga av mig hehe, fel forum kanske...

    Ja vi håller som sagt på att diskutera här hemma om det är värt pengarna samtidigt så har vi inte så mycket tid till att pyssal och greja med två små barn och då är det ju toppen att det finns ett alternativ där man kan "köpa" tjänsterna men men vi får se vad det blir... O ne det är inte roligt att renovera köket men det är såå roligt när det är klart!!! Det är helt klart en prövning för relationen att vara utan "husets hjärta"  :)

  • chriss82

    Hej tjejer! Hemma igen efter en helg i stockholm. Sprang tjejmilen i söndags. SÅÅÅ roligt =)


    Igår bestämde vi oss för Ellagården. Skickade iväg ett mail att vi ville boka vår dag. Har inte fått svar på det och får inte tag på någon när jag ringer. Hoppas nu bara att det fortfarande är ledigt 28 maj. Annars har vi ju Gingri Bygdegård som är prel.bokad.


    Har nu även bokat frisör och make-up. Jenny på salong Cri gör håret och Mikaela som har salong på Cri gör min make-upp. Håret kostar 600 kr/timmen och smink 300 kr. Då ingår provuppsättning och provsmink. Brukar gå till Jenny och är alltid nöjd. 


    Hur går det för er andra?

  • Sommaren 2011

    AnnC81 - vi var på Lefkas. Kanske är det något med maj och regn och Grekland ändå... Nu i maj ska vi åka till Turkiet - Side. Det är tydligen grymt i maj sägs det. Kanske lite mindre risk för regn... Turkiet är ett väldigt härligt och vackert ställe tycker jag. Och man vill ju att det ska bli super på bröllopsresan! Cypern är nog också mindre risk för regn skulle jag tro... Lycka till med vad det nu blir!

    Chriss82 - vad kul att ni bestämt er för Ellagården. Håller tummarna för att det är ledigt nu då! Vi ska faktiskt på bröllop där i höst! Kan ge dig lite inside efter det :)

    Annars tycker jag att vi helt fastnat i planeringen... Prästen ringer inte tillbaka och inte har jag hunnit ringa igen själv heller :) MÅSTE jaga på nu, så att vi får färdigt det. Sedan känns det lite lugnare!

    Håller på med klänning också... Väntar på lite bilder så får vi se om det kan vara något. Men det finns ju mycket tid ännu!

    Sedan har jag börjat lura lite på vad vi ska ha i baren, om vi kanske kan ha miniflaskor med bubbel till bröllopsskålen & minglet och massor med sånna där små soliga saker. Som man egentligen inte alls behöver fundera på nu, men som är så skoj!!

    Frissan och sminket tänker jag överlåta till min bästa kompis, som inte är varken utbildad på hår eller make, men hon är superduktig och vet precis hur jag vill ha det. Vågat - hmmm... Spännande :)

    Alla andra - vad funderar ni på och hur går det?

  • RockTroll

    För mig står det ganska still. Hittade ett coverband men dom verkar inte vara verksamma längre så det sket sig. Men vi har nog iaf bestämt oss för catering, ska bara ringa och boka någon dag med. Blir från Emma & Andreas i Ulricehamn för dom hade vad vi var ute efter till ett bra pris och vad jag har hört gör dom sjukt god mat :)

  • AnnC81

    Jag har beställt diamanter till min ring idag på diamantia.com . Nog för att jag inte har fått hem de än men vilken bra service.. mailade en fråga och fick svar inom en kvart, och dessutom var svaret positivt ekonomiskt för mig.. gillar när de inte bara tänker på att sälja så mycket och dyrt som möjligt ;) 


    I helgen gjorde jag en koreografi till vår "bröllopsvals". Bara väntar på att m2b ska komma hem nu så jag kan presentera den för honom, hihi... har med ett "dödslyft" i slutet, blir spännande o se om han klarar att lyfta mig ;) Om inte annat så håller jag på att gå ner i vikt nu inför bröllopet. 10 kg ska bort, 2,6 är redan fixade :) (förhoppningsvis går jag ner resten redan i år, så det blir en riktig utmaning att hålla vikten sen...)


    Sommaren 2011, du fick väl bilderna på klänningen, var det så som du hade tänkt? 


    Funderar fortfarande på resor, ja Cypern kanske kan vara nåt... har aldrig varit där. Blev för ett ögonblick även sugen på Maldiverna men det kanske blir lite dyrt ;) men det hade nog varit underbart!


  • RockTroll

    Saker som främjar plånboken gillar vi ;)


    Här satsar vi inte på någon fin bröllopsvals för min m2b har två vänsterfötter. Jag älskar att dansa men han är ett hopplöst fall. Så som 80-talister som vi är kör vi på den gamla godingen..tryckare haha.


    Jag ska också gå ner ca 10 kg, har redan gått ner 10 under sommaren. Hoppas jag lyckas innan jul i och med att då börjar babyverkstan igen och om jag blir gravid vill jag ha ett bra utgångsläge i och med att jag inte kan banta sen.


    Vi har småpratat lite om bröllopsresa och det blir nog en 5 dagars weekend till new york om vi har några pengar kvar då. Vi vill inte vara borta för länge för att vi har en liten tjej som då är 2 år och 3 mån, och new york är en stad vi gärna vill se men inte lär åka till med barn. Så ska fråga brorsan om inte han kan ha lillan några dagar då. Solsemester lär vi ändå åka på med barn(en) någon gång :)

  • AnnC81

    RockTroll, bra jobbat med dina 10!
    Kör du någon speciell metod? Jag är med i Viktklubb.se, jag är en riktig jojo... jag gick upp mycket i vikt när jag flyttade hemifrån för tio år sedan, gick då ner 23 kg och sen dess är det ca 10 upp och ner (så jag har iaf aldrig gått upp så mkt igen och kommer aldrig göra det!). Som sagt det svåraste av allt är att hålla, men nu ska jag verkligen försöka när jag väl gått ner...
    Innan jul, det fixar vi båda tror jag!! :)

    New York låter som en perfekt bröllopsresa för er som har barn. Jag ska till New York nu i oktober med svägerskan och en tjej till, ska bli så kul! Fast det blir ju mer shoppingresa som ni kanske förstår :)


Svar på tråden Boråsbrudar 2011