• AnnC81

    Boråsbrudar 2011

    Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :) 


    21 maj är det dags för oss. När är det dags för er? 


    21 maj 2011
  • Svar på tråden Boråsbrudar 2011
  • som2010

    AnnC81: Jag håller med dig, från att tycka 200 kr på en blomma vart dyrt till att lägga dessa pengar på en bukett... men men man gör ju bara detta 1 gång i livet.

    Jag har bokat buketten på Rångedala handelsträdgård. Den är en jätte rar tjej där som driver sitt egna lilla ställe. En bit att åka men det är det värt man får mycket PERSONLIG service där.

    Tack för tipsen om lokalerna ska kolla detta vidare, helt klart!!

    Tack AnnC81 för tipset om tv programmet, måste kolla det direkt.
     Jag är hemma och är sjukskriven. Jag blev drabbad av hjärnhinneinflammation så jag måste vara hemma och vila ett tag till. Perfekt nu när man planerar bröllop, har all tid i världen just nu ;) 

  • AnnC81

    Men gud, hjärnhinneinflammation låter inte så jätteroligt!! :/
    Men, måste man ändå vara hemma o vila så passar det ju bra att kunna planera bröllop! ;) (dock kan man anstränga sig ganska mycket över det också har vi märkt hehe)

    När du sa Rångedala så kom jag på att de också har en bygdegård som jag hört ska vara bra.

    Jag tänkte först på Rångedala plantskola som vi ska köpa häck av till våren och tänkte "vad bra, då kan de ju slänga med en brudbukett i priset!", men kom på sen att jag vet vart handelsträdgården ligger! Ska nog kolla detta också sen, tack för tipset! :)


  • TiinaochMattias

    Hej tjejer! Här händer det grejjer ser jag! Själv sitter man fast lite i planerandet, fast ska dock boka in möte med kock och florist/stylist som vi ska försöka hinna med men det får nog bli i oktober har lite mkt nu i september bla skolstart för mig, födelsedagar och inskolning på dagis det är säkert något mer som jag redan glömt av!?  Hihi ska även hinna med att leta brudklänning,kläder till m2b och hans bestman och min tärna. Men det e ju inte så bråttom än.. så därför har jag inte hunnit skriva så mkt här men jag följer er med spänning!!!

  • som2010

    Tack åter igen för tipset om att kolla på "Vårat bröllop i era händer". Jag såg ett avsnitt direkt det var avsnitt nr 10 tror jag. Jag grät floder... hur kommer det då gå på mitt egna bröllop om jag gråter så här mycket när någon annan gifter sig som jag inte ens känner....

    Jag fick mycket tips på ett enda avsnitt bla så gillade dom svart o vit, så deras bordsdekoration kommer jag kanske sno ideen från.

    Jag har köpt en bok som jag skriver upp detaljer eller ramsor, låtar samt bilder på saker som tänker att detta ska jag komma ihåg sen men som man glömmer bort sen vart man såg det. Det är tips i från mig. Denna bok kan man alltid ha i väskan så då kan man visa folk och kunna bolla lite mer ideer med. Det är super bra och min bästa vän just nu. Så nu ska jag skriva upp lite detaljer i från det jag såg på TV nu....

    I detta avsnitt så hyrde dom en flyghangar och inrede jättefint, kanske skulle kolla upp Borås flygplats lite hahaha....

  • AnnC81

    Hihi, jag gråter också när jag kollar på detta program.. har inte sett alla avsnitt och de jag har sett var ett tag sen, så det ska jag nog ta och kolla lite på i helgen tror jag när man ändå är gräsänkling ;)
    Jättebra tisp med boken, det är ju lätt att glömma små detaljer som man kommer på lite här och där annars! Här ska antecknas! :D


  • AnnC81

    Hmm, jag var i stan idag och eftersom vi pratat en del blommor i tråden så hamnade jag helt omedvetet och oskyldigt inne på Buketten (hehe) och frågade hur mycket de tog för en bukett ungefär som jag vill ha, ca 1000 kr där med så det var ju ganska bra! :) Ska kolla lite mer dock innan jag beställer nåt ;) 


  • Sommaren 2011

    Wiiiihi, har bokat bröllopsresan! Känner mig genast lite friskare :)

    Vill tipsa er andra om att cityairlines idag släppte sina billiga resor för nästa sommar! Om man kan tänka sig att inte åka charter (vi har gjort det många gånger och känner att det blir spännande att prova något nytt nu) så kan man hitta flygbiljetter t&r för runt 1200 kr/ pers. Massa mysiga destinationer! Tips bara! Och så får man hitta boende själv, men det måste finnas hur mycket som helst tänker jag!

  • AnnC81

    Åååh spännande, vart bär det av?
    Vi kollar också för fullt och kan inte bestämma oss vart vi ska åka riktigt.
    Hotell hittar man alltid, finns ju massa bra sajter för det :)

    Någon som har tips på resemål i slutet av maj? Vi är inne på Grekland men är rädda att det inte hunnit bli så jättebra väder än..?


  • som2010

    I dag ska jag till frissan. Tänkte fråga henne vad hon tar för att göra en brud uppsättning.

    Ville bara fråga om ni andra har koll på vad ni får ge ( om ni har hunnit kolla på det) sen så vet jag inte så många man kan gå till. Tips på frisörer.. :)

    Jag gick förbi någon frisör på stan och då stod det att dom tog 450 kr/timme för en brud uppsättning. Jag vet inte om det är billigt eller dyrt.

    Någon som vet??

  • Sommaren 2011

    AnnC81 - Grekland är nog jättebra i slutet av maj! Då är det väl som grönast och finast tror jag! Jag har varit en gång i maj, det enda var att det öste ner regn en kväll. Men det vet jag inte om det är typiskt för maj :)

    Vi har varit i både Spanien och Frankrike i början av juni, och jag tycker vädret varit lite ostabilt, så jag hade nog satsat på Grekland eller kanske Cypern. Men inget kan väl bli fel på en honey moon :)

    Som 2010 - hur gick det hos frissan? Blev du nått klokare?

Svar på tråden Boråsbrudar 2011