• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM
    porchez skrev 2010-08-19 21:40:29 följande:
    hmm alla mina pojkvänner har varit raka motsatsen till varandra!
    Men DET är väl logiskt omöjligt? Om du haft fler än två alltså
  • Oms

    ang förlossningsprogram ( ja jag ligger en hel del sidor efter) så äääälskar jag såna och alla andra trauma, livet på akuten, 112, etc program - vet inte om det är e yreksskada men jag har alltid älskat att se riktiga händelser då det fascinaerat mig hur man har agerat - men så ville jag bli kirurg också Luna - så nu blir det inget jobb för dig då? men det är väl bra om du tar det lugnt nu när du har sammandragningar - vill inte att bebis kikar ut för tidigt

    Piggelin - ang GBS är jag novis, man kolald einte sånt back in d days men jag had einte det med Mathilda iaf, hoppas att det går bra och att du får lugnande besked här inne samt via näte och din BM + läkare - skickar en kram!

  • start september

    Tack AM!

    Nu ska jag sova,  trötthet är iallafall ett symptom...

    Progg som ska tas och så ska man ligga kvar en bra stund vilket gör mornarna stökiga, särskilt om man ska vara klar en viss tid och komma i tid till dagis. Jag har gjort det sammanlagt fyra månader de senaste 11 månaderna som viss rutin har jag men det är segt när man har bortrest make. Gnäll och suck.

    Men imrogon är det fredag och kräftskiva med jobbet. Sen lär snacket går igen.

  • FruCicci

     


    kängu skrev 2010-08-19 21:06:48 följande:
    Och FÖRLÅT alla äckelmagade!

    hahaha första gången jag tok garvadev idag

  • Piggelin1

    Start sept - jag är i 29+ ngnting (4,5,6 typ).


    Det som är dilemmat med uvi är ju att jag i princip aldrig haft det, eller så har jag haft det flera ggr utan att fatta det. Enda gången jag märkt det, så märktes det ju desto mer eftersom jag hade överjävligt ont & blev inlagd med dropp i några dgr & då var det redan uppe i njurarna. Så nu är jag lite orolig att jag har det utan att fatta det... Försöker känna efter, men kanske känner lite lite, men det kan lika gärna vara inbillning.


    Det som BM sa idag också var att bakterien i GBS väldigt sällan går upp i njurarna, det är det andra bakterier som gör.


    Sitter & kollar på sista avsnitten av andra säsongen av In Treatment på dvd, ska försöka fokusera på det!

  • Tinga

    Hej allihop!

    Tillbaka hemma igen efter en mysig husbilssemester i gamla Svedala.

    Tusen tack ni gulliga trådisar för mysiga dater med er!

    Nenne - jag kände inte av någon kattkisslukt, så så illa kan det inte ha varit. Och att vi hade en del av fikat med oss var väl inte mer än rätt; vi bjöd ju in oss själva. Gott bröd ni hade bakat förresten; vill du dela med dig? Jättekul att få se ert fina hus i verkligheten också, när man trådledes har varit med om både inköp och renovering. Och hur långa ögonfransar kommer inte ditt och P:s barn att få - ni har ju långa täta fransar båda två. Kul att få träffa den beryktade P också.

    Lappis, Telis & AM - kul att få luncha med er. Hektor störde inte alls, måste jag säga, för vad skulle jag då säga om mina egna barn? Det var ett evigt flyttande på stolar för att försöka krångla sig ut på gatan och så skulle de ju kolla hunden hela tiden. Skönt när de somnade.

    PB - så fantastiskt kul det var att få komma och se ditt charmiga hus och träffa din goa familj. Vi blev så väl omhåndertagna och hade hur trevligt som helst. Hoppas bara att ni inte behövde ägna hela kvällen åt att röja efter våra små ligister. Och gissa om det ska köpas pinnglass i Casa Tinga - fantastiskt att Puff åt en hel glass och Piff en halv.

    Och så måste jag ge min käre make en enorm eloge också, för utan honom hade jag inte fått ut hälften så mycket av trådträffarna. Han tog hand om Piff & Puff i princip hela tiden, så att jag skulle få chansen att prata så mycket som möjligt med er andra. Han är världens bäste!

    Nu tänkte galningen i mig ge mig ut på en liten joggingtur. Jag har lite abstinens efter att inte ha sprungit på en hel vecka och så "ska jag ju ändå duscha".

    Kram på er allihop!

  • Oms

    Vänner - kul att se dig här inne! Parnassia - kopparspiral rekommenderas här med, välj inte minipiller om du inte måste, då vissa av de har förstört många cyklar för en del. jag var ju lite rädd ett tag när min spiral "försvann" men det visade sig att det hade den ju inte utan det vara bara trådarna som puttats upp av maken Nenne - hemmagjord hinnsvepning? haha, du e ju för skön Klockarbol - jag hade ju också vaginal och sen via aurora till planerat snitt med 2:an och liksom du väldigt långt mellan barnen. blir det ett till blir det def snitt - när man jobbar med det jag gör så känns snitt 100 gånger tryggare än vaginal förlossning

  • Telis

    September, usch jag blir nervös när du säger så där. Du kan inte få gå någonstans och mäta hcg med blodprov? Bra med att du är trött i allafall! Håller tummar och tår förstås!


    Piggelin, kan du inte köpa såna där nitritstickor på Apoteket och testa någon gång i veckan hemma?


    Välkommen hem, Tinga! (Din toka - ge dig ut och springa NU?! )

Svar på tråden Livets toppar och dalar