• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Ore

    Lappis: Hur din make lyckats lura någon att han är grek övergår mitt förstånd...? Möjligtvis om man inte pratar med honom...


    Vänner: Kul att se dig här igen Du efterfrågades så sent som häromdagen...


    Telis: Flytta ditt eget bröllop Tur att du redan är gift då


    Men jag förstår vad du menar, skulle heller inte vilja missa en plats vid det bordet!


    PB: Skönt att det fixade sig med bilen! Kul byfest ni verkar ha haft


    Hur hade MSW det på sin byfest, förresten?


    Parnassia: Japp, din förlossning med E låter precis som min...!

  • viktualia

    PB - helt riktigt! vår piffiga Volvo V50 är lite ledsen i örat.. eller ska jag säga hjulen... låter illa gör den i alla fall och den ska på lagning 24/8. Efter det ska jag planera diverse spännande långutflykter!!!


    Och nåde dig om du försöker donera äpplen till mig... drunkningsrisken här är alarmerande... vi har fyra jätteträd som i år passar på att ge gigantiska mängder skörd.. Gott men jobbigt! Förra året kom det bara lite, men året innan slutade det med, efter att vi gett bort äpplen i galna mängder till alla och ingen, att maken hyrde ett släp och körde 1,5 kubikmeter till tippen...  fniss.. kolla din inbox...

  • passionsblomman

     


    viktualia skrev 2010-08-15 17:51:40 följande:
    PB - helt riktigt! vår piffiga Volvo V50 är lite ledsen i örat.. eller ska jag säga hjulen... låter illa gör den i alla fall och den ska på lagning 24/8. Efter det ska jag planera diverse spännande långutflykter!!! Och nåde dig om du försöker donera äpplen till mig... drunkningsrisken här är alarmerande... vi har fyra jätteträd som i år passar på att ge gigantiska mängder skörd.. Gott men jobbigt! Förra året kom det bara lite, men året innan slutade det med, efter att vi gett bort äpplen i galna mängder till alla och ingen, att maken hyrde ett släp och körde 1,5 kubikmeter till tippen...  fniss.. kolla din inbox...

    *kollar inboxen*

    Åh...jag förstår

    ...men päron då!?!

  • lunagarden

    Hemma igen från KK, allt såg bra ut och fick se lilla prinsessan virvla runt på ultraljud. Härligt! Blev uppmanad att vila och ta det lugnt, inte lyfta - det är ju lagom lätt när man har en niomånaders bebis...


    Kikki - jag ska försöka jobba heltid, det är bara 10 veckor. Jobbar administrativt och min vikarie är kvar så det ska inte behöva bli så stressigt. Hoppas det löser sig med din dotter på bästa sätt!


    Snaily - förvärkar, eller sammandragningar som det heter på fackspråk, fick en liten föreläsning om det av läkaren, haha, ska inte kännas, men för mig känns det nu som mensvärk. Först hårdnar magen, sen gör det ont i livmodern och i ryggslutet. Varar just nu ca 30 sekunder och när de var som tätast var det 3 min mellanrum. Kunde känna lillan sparka efter varje sammandragning, och det var ju skönt


    Brudsommar2006 - hur gammal är din lilla Astrid, jag vet jag har frågat innan men har nog glömt svaret tyvärr... Vår Charlie är också en grötälskare, han äter det 2-3 gånger om dagen fortfarande. Men gröt är ju nyttigt. Märkligt nog verkar det som om de inte vill göra något innan man kommit in i vecka 22, läkaren sa att om det satt igång så kunde de inget göra. Som tur var hade inget hänt med livmodertappen!


    Vännerfan - hej från en nykomling!

  • FruCicci

    Guten Abend!

    Här har man varit bakis i 2 dagar!
    Skulle bara ta en öl eller kanske på sin höjd 2 med Kokosen och Frullan, vad fan händer??
    Total urspåring o hamnar på värsta hårdrocks stället på söder, Kellys Herregud!
    Känner mig normalt sätt inte riktigt hemma varken på Söder eller på haket jag hamnade, men fan vad roligt det var och det kändes för stunden helt rätt!
    Måste dit igen, men et krävs att vara i sitt esse (för att använda Lappis uttryck...)

    Tjenare Vänner hjärtat!
    Jag kommer ner igen!
    Då ses vi. Faktiskt snart!

    Nenne har inte rapporterat idag, spännande, ligger hon och föder nu?????

    PB, jag hade gärna tagit emot äppeln! Jag älskar denna frukt, och äppelkaka med vaniljsås kan man inte få för mycket av
    Hoppas jag får tillfälle att komma till ert slott jag med
    Jag lovar att iinte klättra in genom fönstren hos era grannar o skita på deras muggar Men tennisspelarens dörr var faktiskt låst, och fönstret var på andra våningen, det blev en sport att se om jag kunde ta mig in mitt på ljusa dagen....

    Den resan var skit kul. Jag hade ingenstans att bo, så jag bodde i en bastu i samma hus som killarna som är med på ATP touren bodde. Misstänker att Magnus Norrman var duktigt förvånad när han skulle ner o basta och jag o min kompis bodde där....

    Snaily, jourtelefon 5.30, my god! Ska inte klaga på att barnen vaknar tidigt!

    BS, tar inte Astrid napp. Jag kan säga att Victor var aldrig intresserad och det är ju super nice att slippa ungar som gillar napp. Louise ville ha den först vid 1 års ålder, märklig unge....
    Kul med stuga på Gotland!

    nu måste jag posta innan det försvinner.....

  • passionsblomman

    Kellys! OM du bara visste vad många gånger vi börjat vår kväll där, jag och grabbarna...
    ..undrar hur de har det, allihop i det gänget. De sitter kanske kvar där än.

    Kanske borde vi ha vår trådträff i september nästa år. Då kan alla och envar plocka frukt bäst de vill!
    Och kanske skulle vi fixa kräftor då...

    Och jag räknar kallt med att du kommer Cicci. Precis som alla andra, till detta jubiléum.

  • FruCicci

    PB, maken började under många år på kellys med Jag bor ju på ö-malm, så jag hamnar oftast (de få gånger det händer) runt Stureplan, ofta BistroJarl, Riche, Noppes, eller Sturehof.... men jag hade så vansinnigt kul där i fredags... kanske var dina gamla godingar där o gjorde det just så kul!
    Koko o Frullan bidrog ju till underhållningen med

    Jag kommer givetvis på tråd daten i din trädgård, det är självklart. jag ska gå o drittla rosévin och spy i syrenhäcken Nä skämt å sido, jag ser fram emot att de detta ljuvliga hem på riktigt

  • passionsblomman

    Ljuvligt och ljuvligt...men mitt hem är det, och många får plats! Det blir roligt.
    Apropå roligt; vad tänker du på när du hör den här Cicci? :


    ">



    Jag har älskat den från första stund, men jag gissar att den väcker andra minnen till liv hos dig än mig.

  • Klockarbol

    Jodå, Nenne tittade i mitt på dan nåtag

    PB- Skönt att höra att det löste sig med bilen! Trasiga bilar är ett elände :(

    Är lite avis på både äppel- och päronskördar... Här ekar det tomt på grenarna på äppelträden, har Oranie och Signe Tillisch som blommade fint men det har varit alldeles för lite snälla flygfän i år i kombination med sen frost

    Själv startade jag utekvällarna på Gamla Palmhuset på Norrmalmstorg med vin och backgammon

Svar på tråden Livets toppar och dalar