• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Klockarbol

Liten med Mindre skrev 2010-08-15 20:52:55 följande:
    Grattis grattis blivande! Mysigt med sonen - eller, det kommer att bli i alla fall. Jag tyckte det kändes hemskt i början att börja gråta för ingenting. Det var värre förra gången i mitt fall - man kanske blir avtrubbad för hormonsvängningarna? Cicci - härligt med utekväll... Själva har vi haft en komiskt usel kvällsnattning av barn. Tillbringade helgen på en kompis lantställe och kom hem under em. Började med att hitta en fästing på lilleman efter badet, han är väl den enda som inte  varit ute i gräset. Hoppas att det inte är någon fara. Medan han snuttäter för glatta livet o börjar bli trött på kvällen råkar Mindre få tandborsten o tandborstskum för långt bak i halsen (gissar jag) o kräks över hela badrummet. Måste lämna lilleman orapad för att gå o torka golv medan de andra två duschar. Resultat - lilleman kräks lite mjölk o blir förtvivlat ledsen över att vara trött, ensam o ha rap i halsen. Tröstar, byter tröja o rapar. Matar mera o lilleman börjar bli trött medan Mindre avslutar ny flaska välling. Tror han blir överraskad när hon stormar in i rummet och han blir jätteledsen. Skriker så han till slut kräks över hela mig o soffan.Tvätta lilleman, tvätta sig själv, mata mera, natta Mindre, natta lilleman, skura golven.Pust - skönt när lugnet inträder...

Tack Liten! Du har satt min halvsunkiga dag i sitt rätta perspektiv - min dag har varit riktigt bra i jämförelse

Sänder en liten önskan om att du föräras den perfekta nattningen i morgon kväll som kompensation för i kväll

• nennesjuttioåtta

läste ikapp och sen såg jag muffinssfrullans rapport och glömde allt annat

GRATTISSSSS!!!! Fasen, nu blev jag jätteavundsjuk att du redan fött och vilken drömförlossning (visst?)!!!! En liten son!!! Halledunanemej!! Babybluesen har jag blivit varnad för ... Hoppas du får bra stöd och hjälp om det inte går över inom rimlig tid, massor av kramar!!!!!!

Cicci –hahahah en katt bland hermelinerna på söder alltså, låter som ni hade en riktigt rolig kväll. KOmmer de andra in och rapporterar så vi får höra ALLT?!?!?

Lunagarden – skönt att allt såg bra ut! 

Äpplen, skörden är mer än dubbelt så stor som förra året här, då fick vi inget och i år har vi sett tre kart. Yei. Skitträd. 

Fru E – vad jag har hört så tycker diskmaskinsreparatörer att Cylinda är det bästa märket, minst krångel. Vi bytte nu för några veckor sen, svensktillverkad och svanenmärkt och 5 års garanti. Det viktigaste tyckte vi var hur man packar, att besticklådan kan flyttas fritt och att den är tyst (nu blev den inte så där jättetyst men helt OK), så det är bra att kika på dem IRL innan man beställer dem på nätet i så fall. 

Nu har vi haft Tinga med familj på besök! Så himla trevligt, men lite pinsamt att det var gästen som kom med det som bjöds på... Tusen tack för titten!!!!! En annan pinsam grej var att när jag visade dem vinden så kände jag den omisskänliga lukten av kattkiss, funderar om Nancy straffat oss på något vis eftersom vi varit borta flera kvällar/nätter utan att hon kunnat gå ut. Hej hej så här bor vi, filthy family... Så när jag orkar måste jag gå igenom allt vi har där för att hitta the spot. Förvånad att hon gjort något sånt, det har aldrig hänt någon olycka tidigare.

Nu kom maken med te och smörgås!

Fan,jag vill OCKSÅ föda barn nu!!!!!

• porchez
    snaily skrev 2010-08-15 15:42:56 följande:
    PBÅh vad skönt med bilen!! Vad jag förstår är det mycket värre att göra tvärtom, alltså råka tanka bensin i en dieselbil. Får tänka mig för en extra gång varje gång jag tankar (den enda) tjänstebilen som är diesel... Det är min stora skräck att råka tanka bensin i den. Vink och kram till Vänner!
    Precis vad jag råkade göra för någon månad sen, tanka bensin i en diselbil. Kostade 4000kr på verkstaden att rensa motorn och byta alla filter!
  • lunagarden

nennesjuttioåtta skrev 2010-08-15 21:28:10 följande:
    Fan,jag vill OCKSÅ föda barn nu!!!!!

Det gör du snart!

• Telis

Snart är det din tur, nenne! (Eller om nio dagar iallafall ) Njut av magen under tiden, jag går på stan och kan inte låta bli att glo på alla gravida kvinnors magar, jag saknar min så.

nenne igen, min man och jag pratade idag om att det är dags för dig snart och vi vill så gärna hålla en sån där liten kludd igen. Tror du att vi kan få komma förbi och hälsa på Pricken sen? Om kanske en månad eller två och om vi tar med fika? Vi lovar att inte stanna för länge.

• nennesjuttioåtta

Telis – skickade med den svarta tröjan och ett brunt linne, vågade inte chansa på byxorna förrän jag stämt av med den som borde äga det andra paret... Och så har jag fortsatt låna lite fler kläder och Snaily har ju jeansen.

• nennesjuttioåtta

lunagarden – ja ni säger det men det känns lika avlägset som det där pluset kändes innan vi fick det.

Telis – ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH MEN SJÄLVKLART!!!!!

• nennesjuttioåtta

Liten – yeiks vilken läggning, kalabalik!

• MSW

GRATTIS fru Muffins!!! Låter som en bra förlossning, trist att du är lite deppig, men för de allra flesta går det väl över relativt fort..?

ANg vår by-fest så var det helt ok trevligt, men inte ens nära att vara lika galet som pb!! Vi gjorde väl inte bort oss direkt heller med vår gymnastik uppvisning! A tyckte att jag dansade (vilket jag tar som en komplimang)! Han är såå härlig nu, pratar och är go.. Okey att det kommer REJÄLA utbrott när han inte får som han vill, men de går oftast över ganska snabbt, och i mellan är han så in i nordens söt! Well, det var inte meningen att dravla på om honom!

Jag ska alldeles strax gå och sova för imorn har jag "Lurat" med mig mamma, pappa och syster till Gekås, (utan man och barn) så jag hoppas på lite folk så man kan gå där i lugn och ro.. Har en lååååååång lista.... Gäller att passa på att göra av med pengar, från och med nästa lön kör vi ett par månaders köpstopp till har vi tänkt..

Godnatt!

• nennesjuttioåtta

telis – fast det är ju till såna tillfällen som jag bakat bullar, fikat finns redan på plats! Fast vi kan ju knåpa ihop något att äta också!

Nu har vi tänt en brasa, inte för att vi frös utan för att det kröp omkring en massa saker i veden... 

Svar på tråden Livets toppar och dalar