• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

    telis – hmmm vi får se, vi kanske hör av os ändå. Lite läskigt med magsjuka nu...

  • nennesjuttioåtta

    nej nu måste vi åka. Någon som har ciccis nummer kan väl smsa mig istället?

  • _koko_

    Hej nenne, trevlig resa! Ja, jag försöker komma ihåg att det är en kattunge, men just nu känns det verkligen som att jag har tre småbarn och ibland tryter tålamodet.

    porchez - Kram! Förstår att det måste kännas jobbigt (det som jag såg en blänkare om), även om jag aldrig någonsin kan sätta mig in i det...

    kikki - Vilken chock! Tänkte just på det att du hade fåt tillväxtUL för att de trodde att bebisen var för liten, och så tror de nu att det är en STOR bebis i stället??!! Skönt att de håller koll nu iaf.

    cicci - Tack själv, det var verkligen helt underbart!! Håller tummarna obeskrivligt hårt för fortsatt minus nu och att ni inte chansar något mer. Någonsin. Förutom när ni båda känner att ni VILL ha en trea förstås.


    Idag blir det fika hos en kompis och sen grilla hos en annan. Sambon försvinner ut på partaj, i morgon blir det storpartaj för oss båda och premiär-sova-borta för lillebror.

  • _koko_

    nenne - Jag kan skicka numret, och det är ju toppenväder så ni kan vara ute hos telis, då smittar det nog inte. Kramar och hembakat (som om telis har stått och bakat under magsjukan ), kan du ju undvika.

  • Lapinette

    nenne - trist man inte är i stan för jag jobbar ju inte alls långt bort från Stadion. Hade varit skoj att ses och Råkultur har jag hört talas om men aldrig besökt. De ska göra väldigt innovativ sushi. 


    Telis - krya på dig!


    Kängu - skönt att du och maken är överens och komit fram till en gemensam strategi.


    Jösses vad jag ser kasst i mina linser. Tror jag måste gå till optikern. Tur att jag alltid jobbar med glasögon. Nå väl, här ska vi ge oss ut i ett varmt och soligt Riga. Såg en del av gamla stan och besökte skybaren på vårt systerhotell igår. Ser supermmysigt ut med en massa gränder i gamla stan och vackra grönområden kring floden.

  • _koko_

    Hej lappis! Vad roligt att ni gillar Riga! Jag har bara varit där en gång över dagen, och då var jag inte så imponerad. Minns fasaderna de hade MÅLAT "stuckatur" på!! Kände dock redan då att det måste finnas mer som vi missade...

  • viktualia

    tjo!

    Porchez - lät jobbigt! *kram*

    Ore - vi är kvar hos sväronen, drar hem imorgon... 

    Ego - har haft en riktigt "småbarnsnatt". Trollet har asvrålat ungefär en gång i timmen, tog paus i tre och fortsatte sedan. Han är snorig och fattar troligen inte vad som händer stackarn...  skulle kunna vara tandkrångel dessutom. Hårt liv! Särskilt när man själv är snuvig och vill sova för att pigga på sig.. inte amma 7 ggr mitt i natten... ehum.. jajaja.. Det är i alla fall inte värre än att utflykten till makens bästis blir av om nån timme...

    *vinkar till tråden*

  • passionsblomman

    Men vadåååå??? Vad är det jag inte fattar? är jag helt dum i huvet eller vad?!?
    *kramar om Porchez ordentligt oavsett*


    _koko_ skrev 2010-08-06 10:06:17 följande:
    .porchez - Kram! Förstår att det måste kännas jobbigt (det som jag såg en blänkare om), även om jag aldrig någonsin kan sätta mig in i det...
  • Telis

    Lappis, ha det så mysigt i Riga och gratta maken från tråden!


    PB, jag tror att du måste ha Facebook för att fatta.

  • Ore

    Nej, PB, du är såklart inte dum i huvet


    Många av oss har FB också, och där har Porchez skrivit litet mer...


    Även jag skickar en stödkram till Porchez, även om jag inte riktigt heller har koll på läget


    Telis: Usch för att vara sjuk... Är maken hemma än? Tack för coolstuff-tipset. Ska nog köpa en sådan bums, så kan vi prova om den är skojig redan nu.


    Kikki: Vilken tur att du gjorde tillväxt-UL iaf, så att de har koll på läget


    Lappis: Hoppas ni har en riktigt trevlig dag!


    Nenne: Heja ordentligt på svenskarna ikväll


    BS: Ja, varför gör man inte mer korta utflykter? Det är ju skönt att komma bort, behöver inte vara långt. Härligt att ni haft det bra!


    Cicci: Skönt att det blev minus, och ännu skönare att ni verkar vara överens om hur det blir om det visar sig vara ett falskt minus

Svar på tråden Livets toppar och dalar