• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • lunagarden

     


    nennesjuttioåtta skrev 2010-08-04 19:33:27 följande:
    Idag är det bara 7 dagar kvar till bf.

    underbart!!!

  • viktualia

    Massa förhoppningsfulla kramar till September!


    Krya på dig-kramar till Telis!


    heja Pricken i Nennemagen! (jag planeras f ö bli faster här i dagarna... hur pirrigt som helst...)


    Ego - gillar västkusten, lagom dos mingel med makens släkt och ogillar förkylning. Typ så!


    *vinkar*

  • nennesjuttioåtta

    hej vickan! Är du också förkyld likt telis? Pricken hälsar tillbaka! Hoppas Trollet slipper bli sjuk!

  • nennesjuttioåtta

    parnassia – gött med kräftor! Är det flodkräftor dessutom?

  • Lapinette

    nenne - ni får ordna en fågelkyrkogård ute på tomten. Herr Skata, Fru Duva etc.

    Jösses ... bara en vecka kvar!!! Shit jag som skulle ha jämnårigt barn med dig!

  • lunagarden

     


    Lapinette skrev 2010-08-04 21:06:15 följande:
    Shit jag som skulle ha jämnårigt barn med dig!

    När tror du att det blir dags för er adoption?

  • start september

    Tack för grattis! Vi tar det lite lugnt än så länge, vi är ju ganska bra på plus men inte alltid så bra på resten.

    Undrar också om någon fått ett livstecken från Snorkis?

    Nenne, underbart att det nu närmar sig. All respekt för dig och fåglarna, duvor är inha små saker. Har inga tips dessvärre.

    Lapinette, det låter som er utredning blir riktigt bra innehållsmässigt ialla fall. Språket är säkert inte det viktigaste, men jag förstår dig så väl.  Är det appropå föräldraledigheter inte så att man rekommenderar extra länge med adopterade barn för att hjälpa anknytningen? Då kan ni ju ha mycket att se fram emot!

    Sympati till Telis, att bli sjuk är ingen höjdare och när sömnen redan är begränsad är det eländigt. Det låter som du har en guldsvärmor iallafall!

  • Lapinette

    Som det ser ut nu så får vi troligen barn i början av 2012! Så som det såg ut för ett år sedan så skulle vi nog fått ett barn i början av 2011 och säg att den är ca 8 månader gammal då ... vilket innebär att den lilla skulle födas nu under sommaren.

    Varför jag skriver "så som det såg ut för ett år sedan" är då köerna hela tiden blir längre.

  • start september

    Cicci, hoppas du mår hyfsat ok och att går på bästa möjliga sätt. Hur har sommaren varit?

    BS, det låter som sommaren varit bra för er, hoppas ni fick en fin kväll i Trosa också!


    Grattis Fru E till snar inflyttning!

Svar på tråden Livets toppar och dalar