• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Aleta

    Heloise, här kommer en till som förstår! Det år en helt underbart träffsäker beskrivning du ger, jag skrattar så att jag får tårar i ögonen! (Jag hade en gräslig foglossning förra gången och bara hoppas, hoppas att det blir lindrigare den här gången.) Så förlåt skrattet här också. 


    Undrar om Panzer fattar något när du börjar gå omkring halvnaken?


     


     

  • Aleta

    Grattis fru Sy.


    Ingis, hoppas att det inte håller på så hemskt länge. Låter hemskt jobbigt.

  • Sonja68

    Grattis Herr o Fru Sy


    Heloise: Been there hö-hö-hö...


     


    Suck! Springer och passar upp på maken som ligger i soffan och pekar med kryckorna *torkar svetten ur pannan* VAr han odräglig sen innan så är det inget jämfört med nu.


    Har räknat ut att under våra 10 år tillsammans har han gjort 10 operationer. Kanske ytterligare en konsekvens av hyperaktivitet?


    Han är sprättad och sydd nästan överallt!

  • passionsblomman

    Sonja,
    FY vad trist med er semester!
    och vad är det jag ALLTID säger...

    ...jo gubbar i vår ålder SKA inte spela fotboll, innebandy och annat där hälsenor, korsband och allsköns leder ryker åt helskotta med en smäll ständigt och jämt.
    Det blir så in i baljan ynkligt, gnälligt och absolut NOLL gjort och syndast om dem i heeela världen då.

    Och by the way-du kan ju påminna honom om att det kan hända att du kan komma på ett eller annat ställe att också sprätta lite på, om han inte är snäll och tacksam i tillräckligt mått! Jag kan komma med kreativa idéer och förslag när som helst. Säg bara till!
    Och märk väl, att SY det får han fasen göra själv. Som Rambo. Ställ dit en rulle björntråd och en stoppnål, och säg "what doesen´t kill you, makes you stronger, baby"

  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2010-08-01 18:16:19 följande:
    Sonja, FY vad trist med er semester!och vad är det jag ALLTID säger......jo gubbar i vår ålder SKA inte spela fotboll, innebandy och annat där hälsenor, korsband och allsköns leder ryker åt helskotta med en smäll ständigt och jämt.Det blir så in i baljan ynkligt, gnälligt och absolut NOLL gjort och syndast om dem i heeela världen då.Och by the way-du kan ju påminna honom om att det kan hända att du kan komma på ett eller annat ställe att också sprätta lite på, om han inte är snäll och tacksam i tillräckligt mått! Jag kan komma med kreativa idéer och förslag när som helst. Säg bara till! Och märk väl, att SY det får han fasen göra själv. Som Rambo. Ställ dit en rulle björntråd och en stoppnål, och säg "what doesen´t kill you, makes you stronger, baby"
    He-he

    Han HAR faktiskt sytt smärre skråmor själv , under övervakning av bandylagets sjukvårdare. Och stygnen brukar han plocka själv ibland, men senaste gångerna har jag avstyrt dylika tilltag. Ryssfasoner...


    Det som retar mig lite är att han förmodligen får behålla några av sina semesterdagar medans alla mina har rykt nu


    Flickorna har i alla fall hunnit umgås med farfar och kusiner, badat, varit på cirkus och tivoli.


     


     


     

  • Daa

    Fru Sy: grattis till dig och maken! *kastar konfetti*

    Sonja: Åh, så förargligt onödigt och jobbigt. Och som Villemoa sa: han som precis fått ordning på armen.
    Men det är skönt att ni är hemma i alla fall.

    Lanovia: hoppas då att den här natten varit bättre.

    *kramar om Ingis* Hoppas att du inte har alltför ont och att det snart är klart.

    För övrigt, om man hör om en hälseneruptur har man ganska bra chans att gissa helt rätt om man säger: 1. Medelålders, 2. Man, 3. Badminton.

    Heloise: låter som om det är läge för frågan "Panzer, käraste, hur tänkte du nu?!" Förlåt, måste också le lite.

    Blommis: ja, visst finns det mycket man kan göra för att underlätta för magen. Jag har under hela graviditeten fått kämpa med bulkmedel, fibrer, extra mycket vatten och så vidare och så vidare även innan järntabletternas intåg på banan, så det känns lite hopplöst. *gnäll*
    Det gick i alla fall ganska bra under bröllopet så jag har haft riktigt trevligt.

    Det var det första bröllopet vi var på sedan vårt eget och jag tyckte att hela upplevelsen av vigseln var annorlunda. "Ni är nu man och hustru" blev så mycket starkare och större på något sätt. Fick trycka ner en impuls att klappa händer, jubla och hugga tag i bänkgrannen för att säga: "Man och hustru! Fattar du? De är man och hustru!"
    Berättade för maken idag, och han hade haft en liknande upplevelse (fast utan den där biten om att hugga tag i bänkgrannen...).

  • Fru sy

    Tack för alla grattisar Så här långt har det varit en bra dag. Mannen gick upp tidigare än mig och fixade frukost, speciellt god som han var och införskaffade igår. På bordet stod oxå en stor bukett röda rosor.

    Vi har druckit lite champanje, skålat med grannarna som firar 40 år som gifta idag. Lite häftigt att det är samma datum!

    Nu ikväll har vi varit ute och plockat kantareller, jag skickade ut mannen igår för att kolla var det fanns så gick vi ner tillsammans idag och plockade. Gillar bara att plocka svamp ifall vi hittar så det är ett bra upplägg Sen har vi varit ute och skördat de första potatisarna och rödbetorna i vårt grönsaksland, allat detta skall ikväll ätas tillsammans med vildsvinsfile. MUMS. Till detta skall vi dricka ett fint rött vin som vi fick i bröllopspresent, men ett brev till som vi skall läsa under middagen... rolig present som varar länge då det är flaskor till våra 5 första bröllopsdagar.

  • Fru sy

    Heloise: Förstår att du är ledsen och ärg på mannen. Det hade jag oxå blivit även fast jag inte är gravid och har en mage i vägen...

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...