• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • lanovia 08

    Jag köpte gravid-yoga skivan från amelia. Tyckte den var bra. Använde den inte så jättemycket. Men lite blev det och kändes som den hjälpte mig  och ryggen lite


    Daa skrev 2010-07-28 18:49:57 följande:
    Jag har en fråga: visst är det några av er här i tråden som provat gravid-yoga och/eller gravidpilates? Var det bra? Finns det i dvd-form (har inte så stora förhoppningar om att hitta ställen som håller pass här i hemstaden)?Min rygg börjar så smått protestera ibland och jag tror att jag skulle behöva öka styrka lite här och där och öka rörligheten särskilt kring höfterna. Tanken på gravidanpassade övningar känns bättre än att försöka hitta på något på egen hand.

     

  • Aleta

    Tack så mycket!


    Jag har två tjejer sedan innan, 6 år och snart 3 år. Båda i lite lagom trotsålder som Passionsblomman kan intyga då 6-åringen fick ett sagolikt utbrott när vi var och hälsade på där (*skäms*).


    Jag har ju läst lite sporadiskt i tråden, så jag skickar en tanke till Ingis också.

  • lanovia 08

     


    Ninnnis skrev 2010-07-28 20:14:50 följande:
    Daa, jag tror Ingis har en gravidyoga-DVD som Lanovia har lånat? Eller var det Hvidis som hade den? *förvirrad*

    Ingis hade samma skiva (tror det var samma) och ja det var prat på att hon skulle bränna den åt mig. Men blev aldrig så.

    Daa jag kan se om jag kan bränna min så kan du får komma till Umeå och hämta den.

  • Aleta

    Daa, den var ju så sjukt dyr den där dvd:n, men det finns lite av den på Youtube, så att du kan skutta runt lite med maken, skratt är alltid bra!
    (Tänk på att inte svanka och att alltid ha knäna lite böjda.)



    ">


     

  • Fru E

    Vinkar till alla


    Följer er i tråden men hinner inte skriva så mycket även om jag jobbar många saker just nu som tar energi och inte så många som ger men det vänder nog snart


    Skickar en stor kram till Ingis idag


    Ninnis-viss blir det trådfika i huset till inflyttning!!! Nu kämpar vi för att ev kunna flytta inte nu till helgen utan nästa (optimister vi japp)


     

  • lanovia 08

    Grattis!


    Aleta skrev 2010-07-28 20:44:45 följande:
    Ok, ok, ok dig kan jag inte säga nej till. Här kommer det, något som Passionsblomman har vetat om ett tag, jag är gravid! Hoppsan nu kom lillan och pussar mig och vill att jag läser bok, förklarar mer sedan.

     

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...