• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Villemoa

    Bruttan: det ska verkligen bli mysigt med en liten tjej till Tack och lov dröjer det ett tag innan de blir tonåringar men det går väl fortare än man tror. Tur att jag har vanan inne att jobba med tonårstjejer; har haft några praktexemplar. Blir intressant att se hur man hanterar sina egna. Pedagogiken tenderar ibland att flyga ut genom fönstret....

  • passionsblomman

    Ninnis, -deal! Jag tror jag är alldeles för dålig på att ljuga för mig själv för att ignorera vare sig kropp eller knopp i någon vidare utsträckning. Egentigen tror jag nästan det är därför jag tvingas genomleva så många känslor och stadier jämt, för jag är usel på att förtränga. Men, när det väl är gjort så är det ju klart liksom. Det blir mindre bråte atts läpa med sig framåt i livet.

  • Fru sy

    Nu har jag SOMMARLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOV!!! Helt underbart!!! 8 veckor att bara njuta och vila upp sig (nästan bara det iaf )

    Nu skall det planeras och förberedas i två veckor inför er marknad jag skall stå på, skall bli så roligt. Önskar bara jag hade lite egna modeller till modevisningen jag skall ha för just nu får jag försöka låna andras barn för att få ihop små modeller.

  • Fru sy

    Vad hittar ni på idag tjejer? Sitter ni bänkade framför tv:en och följer bröllopet? Jag har fastnat där och har svårt att slita mig. Blir ju att man tänker tillbaka på hur det var för oss på vår dag

  • Fjällbruttan

    Villemoa, blir spännande att se hur det går för pedagogen om sådär 11 år
    Själv har jag just köpt boken "Älskade förbannade tonåring"

    Här kommer det att häckas framför tv:n, vädret tillåter det
    På ett dygn så kom det 51,4 mm... lite blött är det och mer regn väntas!
    Ibland är det nackdel att vara SMHI´s nederbördsavläsare, man vet hur mycket som man blir dränkt i

    Fru Sy, härligt med sommarlov och hoppas marknaden bir en hit!

    Ninnis, tack för omtanken, sparar sparken tills en dag den behövs, för just nu mår vi bra tillsammans, så skönt, och jag känner att han hör mig OCH att han säger vad han känner så han inte lagrar det!

    Sonja, hoppas din helg blir bättre än var veckan har varit! Kramar i massor!!

    Blommis, hoppas du får en underbar helg du med och att skolavslutningen var toppen igår och att mascaran höll

    Daa, hur känns det nu ett par dagar senare? Har det sjunkit in att det är två småknoddar som har ockuperat din etta?
    Fnissar för mig själv och tänker på annonsen ni måste haft ute på bebiswebben:

    "-Etta med extra stort utrymme uthyres i nio månader!
    Frukost lunch och middag ingår, vi vissa tillfällen även vickning.
    Manlig röst sjunger för hyresgästen from inflyttningsdatum,
    kvinnlig röst hörs nästan konstant.
    Svar till Daa och skäggmannen!"

    Och helt plötsligt upptäcker ni att bebisen har med sig en polare som också flyttat in

    hmmmmm... jag är rätt svamlig i dag...

    Nu ska jag mysa en stund med stora tjejerna innan deras pappa dyker upp...
    ett dygn försenad.. och så kommer de hem imorgon och desstuom så tänker han jobba sin första semestervecka... så när han ska ha tjejerna vet fan. Han är ett ärkeas!!

  • Villemoa

    Det blir tv:n för mig också idag, varvar fotboll med bröllop Är ju ingen royalist but I´m a sucker for weddings   Det börjar mulna på här också så då passar det ju bra att häcka inne.

    Bruttan: ja det blir intressant att se!

  • Daa


    Du är så skön, Bruttan!
    *förstår plötsligt hur Bruttans tjejer kan vara så sköna *


    Fjällbruttan skrev 2010-06-19 11:27:49 följande:
     Daa, hur känns det nu ett par dagar senare? Har det sjunkit in att det är två småknoddar som har ockuperat din etta? Fnissar för mig själv och tänker på annonsen ni måste haft ute på bebiswebben:"-Etta med extra stort utrymme uthyres i nio månader!Frukost lunch och middag ingår, vi vissa tillfällen även vickning.Manlig röst sjunger för hyresgästen from inflyttningsdatum,kvinnlig röst hörs nästan konstant.Svar till Daa och skäggmannen!"Och helt plötsligt upptäcker ni att bebisen har med sig en polare som också flyttat in hmmmmm... jag är rätt svamlig i dag...
    Men grrr för ärkeaset!
  • Daa

    Sonja: hoppas att din helg har varit bättre än veckan. Självklart är det inte bara maken din som har rätt att skrika och gapa. Hoppas verkligen att han såg sin spegelbild och skärper sig.

    på dig.

    Fru Sy: åh, sommarlooov! Så skönt för dig.

    Jag har varit på 40-årskalas och vi var ett gäng som tittade på vigseln. Visst blir det lite extra sentimentalt och tankarna går tillbaka till den där dagen då vi fick varandra. Bibeltexterna, löftena och framför allt det fantastiska "Ni är nu man och hustru".
    Tyvärr satt maken och var social med födelsedagsbarnet i ett annat rum, så jag kunde inte klämma på honom och se honom i ögonen då (maken alltså, inte födelsedagsbarnet! ).

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...