• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Ninnnis

Sonjavännen! SJÄLVKLART har du (minst) lika stor rätt att vara arg, trött och sur! Ibland tror jag det bästa sättet att nå fram är att ge tillbaks med samma mynt, precis som du har gjort. KRAAAAAAM på dig, hoppas både maken och avdelningschefen skärper till sig! 

• Sonja68

Ninnnis skrev 2010-06-18 13:30:25 följande:
    Sonjavännen! SJÄLVKLART har du (minst) lika stor rätt att vara arg, trött och sur! Ibland tror jag det bästa sättet att nå fram är att ge tillbaks med samma mynt, precis som du har gjort. KRAAAAAAM på dig, hoppas både maken och avdelningschefen skärper till sig! 

Ja, jag tror det var effektivt. Det var han som började att höja rösten och säga dumma saker. Normalt så brukar jag hålla mig lugn, men igår så var det liksom bara "enough is enough" efter att jag sagt åt honom tre gånger att sluta vara otrevlig. Så jag gjorde precis som han. Sa samma till honom som han sa till mig, "bröstade upp" mig och stirrade på honom på samma sätt som han gjorde till mig, och sen när han började smälla med skåpluckor och drämma muggen i bordet, så tog jag den där hushållspappershållaren och drämde den i golvet. DÅ gick han ut och röka och fräste att jag är inte klok, att det är dags att skiljas, osv. Jag svarade bara JA på alltihop... Jag var så arg att jag skakade
    Kan bara hoppas på att han uppfattade någonstans i allt detta att det är så där han själv beter sig och hur otrevligt det är för omgivningen = mig och ungarna.
    Men det är väl att hoppas för mycket

• Sonja68

Ninnnis skrev 2010-06-18 13:31:29 följande:
    Så Tupperware är inte så bra kvalité som man kan tro?

Nä, tydligen inte när de råkar ut för en senvuxen norrländsk fura som tar fyr

• Villemoa

Sonja: BRA att du sa ifrån!! Hoppas han förstår att man inte kan bete sig sådär i all evighet. KRAM

• Fjällbruttan

Åh Sonja älskade vännen, du är inte en ensam senvuxen norrländsk fura...
    fast här har det brunnit ett bra tag
    Hoppas han fattar.... fast ibland är det svårt att se sig i spegeln och förstå att det är sig själv man ser!
    Jag förstår dig så väl!
    Här har det varit jag som gapar och skriker till slut för att maken ska se mig, han bara mumlar och drar (strutstaktiken) och sen när han har laddat i sådär tre månder brakar helvetet löst. Men jag fixar inte det längre, han öser ur sig all skit på en gång och är så JÄVLA elak så det känns som värsta smällen i magen och jag mår APA flera dagar efteråt. Men nu är det slut med det, har vi gemensamt bestämt och var faktiskt till familjeterapeut i torsdags OCH DET VAR MAKEN SOM BOKADE TIDEN!!!
    Jag vägrade, för jag ville inte höra att jag tvingat honom

I alla fall skrattade terapeuten och tyckte det var trevligt att träff anågra som tog i tu med problemen innan de vart ohanterliga, och så fick vi jättebra verktyg!
    Så skönt! Visst f-n gnistrar det och fräser här, men vi hinner ta tag i det innan det smäller... än så länge i alla fall
    Och maken fick sig en känga av terapeuten att han MÅSTE prata med mig och säga vad han tycker i tid! Skönt!

Wheeee,,, vilket ego-inlägg det vart, sorry!
    Men du är inte ensam i alla fall!
    Kram!

• Fjällbruttan

Villemoa, Grattis till lilla bruden i magen, jag är så nöjd med mina fyra små-bruttor
    Är kul med tjejer, jag förstår dem lite i alla fall... tills tonåren kommer

Är förresten med en i en mycket exklusiv klubb numera
    Vi som heter Eva och har 4 döttrar!!'

Min bästa kompis som ung hette Eva, även hon har fyra döttrar
    Vi ska ses på Gotland och dricka champange och fira oss själva!
    Dessutom ska båda våra äldsta på samma ridläger... och allt bara en slump!
    Vi hittade varann via FB igen för 3 månader sen
    Är 15 år sen vi sågs sist så det ska bli skitkul att ses igen!

• Fjällbruttan

Forsätter mina egoinlägg...

Idag har vi urnsatt svärmor och det gick jättebra, förutom att regnet vräker ner här så blöta blev vi!

Sen var jag och grävde upp jordgubbsplantor hos en tant i samma by som kyrkan finns. hem och planterade jordgubbsland i hällregn, men jag slipper ju vattna

Handlade också färskpotatis och lite annat gott så till middag här blir det:
    Lax, sill och färskpotatis
    Grillade köttfärsbiffar med kantarellsås och färskpotatis
    Blåbärspaj med vaniljglass

Äldsta har bakat pajen och mellan skrubbat potaits

• Ninnnis

Familjeterapi tror jag verkligen på! Problemet är väl kanske som du säger Bruttan, att många kommer dit först när det har gått lite för långt. Egentligen borde man väl gå dit innan man egentligen har problem, fast vem gör det?

Stor kram till Sonja och Bruttan, och *spark* i arslet till elaka makar!

• Ninnnis

Mmmm vad gott det låter, Bruttan!

Häftigt med din barndomsvän! Ibland är FB fantastiskt

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...