• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Fjällbruttan

    Fru Sy, Daa och EA, håller tummarna för er på alla vis!

    Nu ska jag passa på att bädda rent då Signe sover, lilla vild målar men har en storasyster som kan bevaka henne

    Och sen ska jag njuta, för vi har nystädat!!! Av städerskan, så jag har inte gjort nåt idag heller

  • Ankan80

    Blev ingen present idag. Hopplöst att köpa till någon som inte önskar sig något.
    Japp, Daa, han tycker ju om att skruva med bilar och hade jag typ köpt en blinkerslampa hade han blivit överlycklig . Men hade jag köpt något så hade det säkert blivit fel...

    Nåja, har två dagar till på mig....

  • Fru sy

    Det har åskat hemskt här i eftermiddag! Hörde sirener från brandbilen och när jag tittar ut står den på vår uppfart... snacka om att jag blev rädd. Men som tur väl va skulle den bara vända... men tydligen brinner det någonstan här i området för jag har sett fler brandbilar. En knall som var precis över oss slog ut i vägguttagen här, grannen fick en stöt när han skulle hänga tillbaka en nycke i nyckelskåpet... och vi har ingen ström alls nu... tur man har bärbar dator

  • passionsblomman

    Hmmm, Fru Sy, jag tror åskan kan var på väg häråt, för det var äldigt vad det mulnade på snabbt här! Vi låg ute på en filt och läste harry Potter då det plötsligt blev alldelesmörkt istället och inte alls varmt som nyss.

    Och jag som bestämt att vi ska grilla hamburgare för att det passade bättre än att stå inne och rodda Lasange...nåväl, vi har tak på altanen.

    Men du, ska du verkligen ha på datorn alls just nu?
    När åskan går i dina trakter, då går den ordentligt. Jag har sett hur det blixtrar om väggutag, TV och telefoner och jag har sett hålet genom väggen hos grannen vdär åskan slog ner...
    Hemma hos oss i Sthlm började det brinna i den stationära enheten för vår sladdlösa telefon. Dra ut allt!

  • Fru sy

    Jag har dragit ut allt, och datorn hade jag inte på när det var som värst. Strömmen har inte kommmit tillbaka nu heller... och det åskar fortfarande. Svårt att veta vad man skall hitta på när man inte har ström, sitter och stickar men snart är det för mörkt för det oxå. Och batteriet på datorn är strax slut. Hoppas att strömmen kommer tillbaka snart, är riktigt kissnödig nu och det funkar inte att spola på toa så många gånger så vill spara vattnet där tills det är kris.

    Och jag som måste duscha ikväll oxå.

  • Hvidbrud

    Oj oj oj! Blixtar och dunder! Shit pomfritt! Är det på riktigt! Drömmen om stugan i småländska skogarna vid kanten av drömmarnas sjö flyttade sig just lite längre bort... Hus i brand är min största mardröm! Pust så skönt att de bara skulle vända!

  • Hvidbrud

    Har njutit av solen och lantluften på långpromenad i bara bh'n idag! Härligt härligt härligt! Firade första sommardagen med mjukglass ( mums!) och sushi på balkongen till kvälsmat med maken. Han är ledig i morgon så jag hoppas kunna dra med honom till hamnbadet på fika eller picknick. ( men han fastnar väl hemma och dammsuger etter nått... )

  • lanovia 08

    Ojoj Fru Sy hos er verkar det ha varit oväder. usch för brinnande hus!

  • lanovia 08

    Blomman vad fint det låter i trådgården.

    Ankan present är verkligen inte lätt, hoppas du hittar något.

  • Fru sy

    Nu har vi ström igen och har synat hela huset. Åskan slog visst ned i vårt telefonjack, är en stor bränd fläck i köket intill jacket... så nu blir det visst omtapetsering av köket... det var ju synd

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...