• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • passionsblomman

    Jag är också svintrött idag! Jag var vaken lika jätteänge och sent inatt som vanligt-och så ännu lite till. men sedan steg jag upp 07.15 och tänkte att jag skulle försöka vända mitt dygn åtminstone några timmar så jag får lite förmiddagar i mitt sommarliv.
    Alltså har jag varit ute och plockat sniglar....snart har jag plockat 5000 små vidriga as. Det tycker jag är rätt många på en liten vecka. Undrans om de tänker minska något i antal snart eller om jag givit mig in på det omöjliga. {#lang_emotions_undecided}{#lang_emotions_frown}

    Iallafall så måste jag bara säga att : Vad VACKERT det är ute idag! Solen skiner så det gnistrar i gräset bland alla daggdropparna, Ljusgröna Lönnlöv och ormbunkar krullar ut sig och skimrar i ljuset. Ån rinner stilla och blänkande ner mot vattenfallet som brusar och dånar hundra meter från tomten. Det blommar enorma röda, gula och vita tulpaner som verkar råka ha hamnat lite varstans i trädgården och grannens körsbärstäd och andra grannens hägg blommar och doftar och mitt ena päronträd med. Det ser ut som en saga-om man bortser från alla skräphögar och allt som är ogjort och vanskött och helt koncentrerar sig på skönheten. Jag måste nog gå ut igen och typ bara SE på allt, och kanske knipsa lite här eller där.... 

  • Fru sy

    Ny har jag varit och lämnat proverna, de första i vår fertilitetsutredning. Var tydligen massa olika saker man kunde se på blodprovet, hon lovade att höra av sig när svaren kommit, men det tar ca 2 veckor. Så nu får ni gärna hålla tummarna att det ser bra ut!

    Det känns både underbart och jättejobbigt att det är igång. Det känns ju såklart bra att det äntligen är på gång och att det förhoppningsvis kommer resultyera i en bebis längre fram. Samtidigt känns det jättejobbigt att vi måste göra en utredning, ville ju att det skulle funka av sig själv som det gör för de flesta andra! Men nu är det ju såhär så jag måste försöka acceptera det. Mannen är lugn som vanligt och säger att vi skall se det som en positiv och bra chans att det kommer lösa sig... jag skall försöka se det så men det kommer alldeles säkert vara olika från dag till dag...

    Nu skall jag ha lektion, hörs i eftermmiddag. Hoppas att solen skiner då för jag vill sitta ute och sticka på altanen

  • Daa

    Blommis: så vackert det låter. Dessvärre tar visionen av alla sniglarna ner intrycket ganska mycket. Men du kämpar på bra. *hejjar och hoppar och viftar med pom-poms*

    Fru Sy: åh, klart att det blir en kluven känsla. Klokt sagt av din man. *kramar om*


    lanovia 08 skrev 2010-05-20 10:02:09 följande:
    Jag är svintrött idag för jag har sopat glas hela natten efter mitt kraschade glashus.

    Har du kastat sten du också? *vill fnissa åt den fyndiga kommentaren, men blev orolig att det låg något tråkigt bakom...*


     

  • Daa

    Ankan: hoppas du kommer på någon bra present. Kläder? Visst är din man bilbyggare på fritiden? Önskar han sig något som har med det att göra?

  • Daa

    Jag kom just på att jag om en vecka drar till Hufvudstaden för en kurs. Kursen är på fredag och jag har bokat hemresan till söndag. Fredag eftermiddag kommer maken: Dags för Stockholms-myyyyys!
    Inte för att vi har någon aning om vad vi ska göra... Hitta överblivna biljetter till någon konsert eller teater kanske. Kanske kolla lite på tyg till nästa klänning? Någon som känner till en bra affär?

  • Fru sy

     


    Daa skrev 2010-05-20 11:51:56 följande:
    Jag kom just på att jag om en vecka drar till Hufvudstaden för en kurs. Kursen är på fredag och jag har bokat hemresan till söndag. Fredag eftermiddag kommer maken: Dags för Stockholms-myyyyys! Inte för att vi har någon aning om vad vi ska göra... Hitta överblivna biljetter till någon konsert eller teater kanske. Kanske kolla lite på tyg till nästa klänning? Någon som känner till en bra affär?

    Hur har det gått med den första klänningen då, jeansklänningen? För visst var väl det första? För det var ett linne du sydde innan den va? Eller blandar jag ihop det... 

  • Daa

    Den är inte klar, det är lite stiltje där. Ärmhålet såg jättesnyggt ut tills jag provade klänningen och såg att ärmhålets passform var åt skogen (jääättestort!). Planen är att sy fast dragkedjan så jag kan testa ordentligt och sedan antingen dra ihop sidosömmen en aning eller göra ett till bystveck.
    Men på sistone har det varit alldeles för varmt för att sätta sig vid symaskinen. Och jag har känt ett starkt behov av att befinna mig i horisontalläge.
    Ja, jag sydde ett linne innan, som jag undrar om jag verkligen kommer att använda någon gång...


    Fru sy skrev 2010-05-20 12:08:39 följande:
      Hur har det gått med den första klänningen då, jeansklänningen? För visst var väl det första? För det var ett linne du sydde innan den va? Eller blandar jag ihop det... 

     

  • Fru sy

     


    Daa skrev 2010-05-20 12:14:49 följande:
    Den är inte klar, det är lite stiltje där. Ärmhålet såg jättesnyggt ut tills jag provade klänningen och såg att ärmhålets passform var åt skogen (jääättestort!). Planen är att sy fast dragkedjan så jag kan testa ordentligt och sedan antingen dra ihop sidosömmen en aning eller göra ett till bystveck. Men på sistone har det varit alldeles för varmt för att sätta sig vid symaskinen. Och jag har känt ett starkt behov av att befinna mig i horisontalläge. Ja, jag sydde ett linne innan, som jag undrar om jag verkligen kommer att använda någon gång...  

    Ja, då hade jag inte rört ihop det helt. Trist när det inte blir som man tänkt sig, men tänk på allt du lärt dig under tiden. Kan ju säga att jag brukar har ganska mycket provplagg innan jag kommit fram till en modell som blir bra.

    Nu skall jag återgå till undervisningen, bara en lektion kvar sen slutar jag.

    Hoppas att vädret håller i sig, gör det inte det tänker jag krypa upp i soffan och titta på en film medan jag stickar

  • Fjällbruttan

    {#lang_emotions_heart}WORD BLOMMAN!! WORD!{#lang_emotions_heart}

    Båda inläggen!

    Tårarna rann när jag läste det första inlägget, så mitt i prick!
    Och så kände jag en enorm tacksamhet för att jag bor mitt i el liten fjällby där jag inte KAN göra en massa utom att sitta hemma eller glida till bästa kompisen och fika, iförd träningsoverall och inte en kotte skulle höja på ögonbrynen om den dessutom var lite läckert dekorerad med en mjölkspya... sytarlön kallas det här

    (ja, visst gnäller jag ibland när jag sitter i denna avkrok och det inte finns nån restaurang, ingen bio och inga caféer men mest trivs jag )

    Andra inlägget....Åhhh, vad jag vill se allt i din trädgård, UTOM sniglarna!

    Pssst... jag har en massa krokusar nu, men är minus två klematis och en blåtry och en ros... råttjävlar!

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...