• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Fru sy

     


    Leksi skrev 2010-05-19 18:01:21 följande:
      Grattis till att indianerna hittat rätt!  Och förlåt för att jag är så seg på att kommentera. Vad är det för prover ni ska ta imorgon? *stort lycka till*

    Imorgon skall jag ta blodprover för att se om jag hade äl i förra cykeln, om jag fattat det rätt. Hade två missade samtal från kliniken efter jobbet idag, och då kunde jag inte ringa tillbaka. Så nu hoppas jag att det inte blivit inställt. För när jag är på rätt dagar igen i nästa cykel har de semester där... skall nämligen ta prover på dag 2-3 och göra vul på dag 13-14 och detta skall vara i samma cykel och får ju inte inträffa på helger eller andra lediga dagar.

  • Hvidbrud

    Leksi: fattar precis! Tänker jag tillbaka på förlosningen gråter jag också. Av glädje. Nåd kallade prästen det! Det var ju verkligen ett mirakel vi har bevittnat, gudomligt och otroligt, så stort att det svämmar över. Det som inte får plats i hjärtat strömmar ut genom ögonen. Men hjärtat växer och växer och kärleken till barnet överraskar varje dag. Inte visste jag att jag kunde känna såhär!

  • Fru E

    God kväll!


    Dagens synd blev Ben&Jerrys nya glasspinne, beroendeframkallande!!!


    Åker på konferens imorgon samt fredag och får antagligen inte knappra på datorn då, bara så ni vet var jag är
    Måste komma på någon bra ursäkt till att inte dricka hmmmm...........samt hitta några passande tröjor som döljer magen även om den börjar gå ner (då tittar nojjan fram om att om embryot fäst så sägs det att det kan spä på överstimuleringen och då borde magen inte försvinna )


    Ikväll hade vi visning och 5 par kom så nu är det totalt ca 4-5 par som har sagt att de är intresserade mäklaren ska ringa runt under torsdag-fredag och höra med dem.

  • lanovia 08

    Då skall vi se om jag får skrivit något. Håller på och nattar Ellen, men hon spottar ut nappen hela tiden och ligger och gnyr tills jag stoppar tillbaka den. Så det blev inte  bara styrkepass ikväll utan även motionspass mellan dator och Ellen.

  • Fru E

    Ninnis-är det bättre idag?


    Blommis- för grötkoket!! Farligt att glömma sådär


    Sonja-andas!!


    Leksi-tycker du ska lyssna på alla kloka råd här inne och bara vara utan en massa måsten

  • lanovia 08

    Som ni säkert förstår från ovanstående så fick jag alltså tränat. Den underbara människa som jag gift mig med såg till att jag kom iväg när jag själv började tveka. E somnade innan han kom hem från jobbet och sov efter vi hade ätit. Detta gjorde att jag började fundera på om jag verkligen kunde träna man vet ju aldrig när hon vaknar.
    Men älsklingen tyckte att då jag inte kommer bli borta så länge (gymmet ligger nära och första passet på 1 år) så var det lugnt. Skulle hon vakna så fanns det ju mjölk i frysen att hålla ställningarna med.

    Och det gick så bra så. Hon vaknade en kvart innan jag kom hem och då hade han räknat ut att jag snart skulle komma och lyckats distrahera henne så resurserna i frysen finns kvar till bättre tillfälle vilket är bra för just nu har jag nästan ingen chans att hinna pumpa på dagarna.

    Träningen gick också bra. Var skönt att använda de klena musklerna lite och det kändes bra för mina onda axlar.

  • lanovia 08

    Fru E det där med inte dricka ursäkt är klurigt tror du att du måste ha någon, kanske ingen som tänker på det???

    Försök låta blir noja- hehe lätt att säga för mig svinsvårt att leva efter.
    Men tror säkert att vissa magar kan gå ner även om embryot har satt sig.
    Jag håller alla tummar och tår.

  • lanovia 08

    Leksi anledningen till att vi inte har ugn är att vår har pajat, slår ut jodfelsbrytaren när vi sätter igång den. Vi har bestämt oss för att passa på att renovera köket när vi ändå måste ha ny ugn istället för att först köpa en ny spis för att sedan slänga ut den om kanske 2 år då vi högst troligt vid renovering kommer sätt in en inbyggnads ugn.
    Dock kommer vi nog inte få fixat kökat förrän efter sommaren- alltså ingen paj ( vi som har massa rabarber i trädgården)

  • lanovia 08

     


    Leksi skrev 2010-05-19 18:24:02 följande:
      Ja, det är verkligen ett lyft när man lyckas komma ut! Har inte varit ute ensam utan Alfred men några barnvagnspromenader har det blivit, idag helt på egen hand. Kändes bra! Men jag blir väldigt stressad när han börjar skrika när vi är en bit hemifrån, men det är väl en vanesak kan jag tänka mig...Det som känns jobbigt är en blandning av:- att hela livet är upp och ner och väldigt annorlunda mot allt jag är van vid & att Alfred är vaken så mycket på dagarna och bara vill amma eller gosa i famnen- att jag haft så ont efter förlossningen men det har tack och lov blivit väldigt mycket bättre de senaste dagarna & idag kunde jag gå i 20 min utan att det kändes allt för mycket- pressen att jag borde njuta och ta till vara på tiden (alla säger det: Passa på att njut nu för tiden går så fort!), fotografera, filma, skriva dagbok om alla hans framsteg, ta hand- och fotavtryck o.s.v.- en övermäktig känsla av detta är så stort, att jag inte vet hur jag ska ta det till mig. Av någon anledning gråter jag så fort jag tänker tillbaka på förlossningen och det är inte för att det var hemskt och traumatiskt utan jag tror det beror mer på att det var en så stor händelse. Vår son kom till världen & det är redan historia. Uuh, vad jag svamlar, förstår om ni inte hajjar ett jota.MEN jag har inte gråtit varken igår eller idag och det känns lite, lite bättre.

    Visst blir man stressad när man är en bit hemifrån och de börjar skrika i alla fall om det är av hunger.

    Skönt att smärtan efter förlossningen börjar släppa. Ta det lugnt det tar ett tag innan man kan gå vare sig långt eller fort.
    Även om det säkert inte känna aktuellt än men den dan som du vågar mysa med maken igen vill jag upprepa rådet som jag fick i denna tråd- OLJA!!!! is da shit!!

    Att njuta av tiden som är nu, vet du det kan stressa mig med något enormt att höra det. Självklart har de rätt tiden går fort och man skall ta vara på den tid som är nu. Men jag hör inte till dem som kan sitta i 1h och bara stirra på mitt barn. På spädbarnsmassagen läser BVCsköterskan dikter om att man skall beröra sitt barn jag får lite ångest av det för jag får känslan av att man måste röra vid sitt barn hela tiden och det fungerar ju inte.
    Allt det där man skall göra för att memorera. Det är där jag satsar på att njuta i NUET, vi gör det vi orkar vi har en "mitt första året bok" vi har kamera och videokamera som vi försöker använda. Övrigt försöker jag tänka att det finns viktigare saker för mig att lägga tiden på t.ex att vara med E. Vi diskuterade det där med fotavtryck men tror båda tyckte att det kändes stressat att göra det just nu. Så vi får väl se senare, man kan väl lika gärna göra det när barnet är 6 mån om man vill då.

    Förlossningen, jadu det är ju bland det största vi har får vara med om.

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...