• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • dfk

    Hej! Tittar in lite snabbt. 

    Solde, Grattis till rosett!! Hoppas att ögat snart blir bättre, "bitch" ..Hihi..kunde inte låta bli... Fina Solde! 

    Cantaton, Jag tycker att det är bra att du går och pratar. Samtidigt som jag läser att du undrar om psykologen vet vad du gör där, så kan jag tänka att just därför behöver du vara där. Du är duktig, duktig, duktig och har stenkoll på allt. Gör allt rätt och har kontroll på mycket. Kanske skönt att få vara hos psykologen och bara få va.

    Inser att det är ju röd dag på torsdag=ledigt! Tjoho!!

    Ha en bra dag!

  • Fjällbruttan

    Hej!

    Här snöar det... igen Är less nu!

    Men, grodan heter nu SIGNE!
    Tillslut bestämde vi oss!

    Saknar er men har lite kaos i livet... födslar och dödslar och snö och senil svärfar... och ett ärkeas som bara blir värre och värre... nu vill barnen snart inte fara dit, tycker så synd om barnen!! Varför ska vi dit, pappa skiter ju ändå i oss... SUCK!!

    Solde, kramar om!! I massor!!

    Canta, du är duktig, på alla vis!

    I´m yours, häftigt med hus, men du kollar väl fuskbyggarna

    Heloise, kram, säger som de andra, bra med en engagerad BM och det kommer att gå bra! Bullen kommer att bli så fin så fin

    Aleta, vilka kompisar du har nu för tiden Vad kul att du fick ett svar!!
    Du är så cool!

    Kram till er alla andra.. nu kallar Grodan Signe{#lang_emotions_heart}

  • MittiPrickBrud

    Kram alla fina!
    Välkommen, Signe. Det var vackert.
    Skulle vilja kommentera alla era inlägg, men sanningen är att jag just nu är helt slut. Har haft en släng magsjuka och mår fortfarande illa. Måste i säng bums, tuff dag i morgon.

    KRAM

  • Cantaton

    Kram på dig Mittiprick! Krya på dig.


    Själv har jag varit väldigt trött hela dagen, men samtidigt haft en fin dag. Sambon var lite grinig på morgonen, så jag sköt på mitt första åtagande en timma (jag kunde dyka upp när jag ville mellan 9 och 15) och var hemma och mös med honom. (Så jag fick ta lunchen på tågperrongen senare under dagen. Men det var det värt.) Gjorde så mitt första uppdrag som ambassadör för kvinnors företagande. Det innebar att gå runt på Älvsjömässan: SM i UF. Pratade med massa härliga gymnasieungdomar som drev UF-företag.


    Sedan genomförde jag en fokusgrupp på Operahögskolan. Kul, givande, trevliga människor!


    Sist planerade och genomförde jag en Taizébön i kyrkan, under vilken jag även sjöng... Det var inte meningen att jag skulle göra allt själv, men alla andra blev sjuka, så där stod jag... ensam. Och inte hann jag iväg för att köpa middag därför, så den blev sen. Men allt gick bra och jag var ändå väldigt lugn i det hela.


    Nu hemma; mätt o belåten o trött.

  • Aleta

    Vi köpte en ny grill igår på Elfynd. Den hade en buckla i locket, så därför hade de dragit av över 2000:-.
    De påpekade att den dessutom var färdigmonterad och det hade tagit deras praktikant en hel dag att göra så nu slapp vi det.


    Väl hemma så kunde vi konstatera att nästan allt var felmonterat! Bottenplattan felvänd, hålet för gasolslangen på fel sida och nertill istf upptill. Hjulen på fel sida, vissa skruvar hade han struntat i att sätta dit eftersom han hade monterat snett och inte lyckats få i skruvarna. Vi ska inte tala om sladdarna till eltändaren! Ojojojoj, det är bara att skratta åt eländet.  

  • Sonja68

     


    Aleta skrev 2010-05-12 07:55:35 följande:
    Vi köpte en ny grill igår på Elfynd. Den hade en buckla i locket, så därför hade de dragit av över 2000:-.De påpekade att den dessutom var färdigmonterad och det hade tagit deras praktikant en hel dag att göra så nu slapp vi det. Väl hemma så kunde vi konstatera att nästan allt var felmonterat! Bottenplattan felvänd, hålet för gasolslangen på fel sida och nertill istf upptill. Hjulen på fel sida, vissa skruvar hade han struntat i att sätta dit eftersom han hade monterat snett och inte lyckats få i skruvarna. Vi ska inte tala om sladdarna till eltändaren! Ojojojoj, det är bara att skratta åt eländet.  

    Lyckad grillpremiär
    Fick ni till den?

  • Sonja68

    ImYours: Lycka till med huset! Så härligt Då kan vi komma på invigningen, hela Tantgänget!! Woooohoooo!!{#lang_emotions_cheers} *Ser mig själv mingla i Tant Liz's hus tillsammans med hennes filmstjärnekompisar och champagneglaset i högsta hugg*

Svar på tråden Tantvarning del 8