• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • dfk

Vad spännande Aleta, kanske svarar även kungen!

Heloise, bra att de kollar upp, men förstår din oro.

Passion, vad härligt med din son, han verkar vara en stor personlighet!

Sonja, vad duktig hon är som tränar, snart så far hon iväg alldeles själv.

Jag ska äta ugnsstekt lamm med klyftpotatis med rosmarin och tzatziki, maken grejjar i köket och korkar upp lite rödvin till det.

• Im yours

Hej, hej.

Jag har en massa gladbubbel i magen; Jag och Lasse ska bygga hus.

Har ju varit lite motsträvig till att flytta o installera mig hos honom. Dessutom har jag frontat honom ang svartsjukan (misstänksamheten). Nu känns det iaf himmla gött i tanthjärtat.

Nu börjar vi om, och blir ett par. Har inte bestämt var vi ska bo, men det lutar åt västkusten. Fan vad vuxet att bygga hus{#lang_emotions_tongue_out} Jag vill ha höga salsdörrar, rymd o ljus, walk-in-closet, värsta ultramoderna köket, uteplats, bastu, litet gym, bubbelbad ..... måste hinna andas

Heloise; Förstår din oro, men försök ta det som det kommer. BM kommer att göra allt för att väntetiden efter bebis ska bli så bra som möjligt. Och ajaj ...... inga fler böcker om otäckheter.

Sonja; Jag minns oxå då jag lärde mig cykla, med farsan springande där bak Och när jag väl lärt mig kunde jag aldrig sluta. Jädrars vad jag cyklade, fram och tillbaka.

Cantaton; Du har verkligen tagit dig igenom kluriga saker, men glöm inte att ta hjälp från andra.

Passion; Kul att grabben känner sig "erkänd" i laget nu. Det är viktigt vad kompisarna tycker i den åldern-

Mittiprickbrud; Vilken skön helg du har haft, o det kommer mera ....

Aleta; Låter härligt med dansandet, vad är det för sorts fottramp du kan?

Kramar till alla!

• Im yours

Aleta; Imponerande brevvänner du fått

• dfk

Im yours!

All lycka till dig! Vad häftigt att bygga hus, precis som man vill ha det!

• Cantaton

Im yours, nädå, jag glömmer inte att ta hjälp av andra. Idag har jag:

1. Bett om uppskov med ett projekt. Jag kan omöjligt jobba ikapp allt jag inte orkade när jag mådde som värst. Så istället för att nu behöva sitta 12h/dygn vilket inte hade varit sunt kan jag ta det lugnt.

2. Varit hos psykologen och "pratat av mig". (Hon fattar nog egentligen inte vad jag gör där, hon tycker att jag gör allt rätt, tar hand om mig själv, lyssnar på min kropp och har bra "strategier" för att ta mig ur det här. Hon anser att det enda jag behöver är tid och tålamod.)

3. Bett sambon ordna lunch så att jag skulle hinna emellan dagens engagemang.

4. Tagit med syrran för att verkligen komma iväg till gymmet...

Snacka om att ta hjälp

• Aleta

I'm yours - vad häftigt med hus! Oj, vad mycket man skulle vilja ha med.

Dansandet är orientalisk dans som jag har hållit på med i sisådär 17 år eller så.

• Soldemor

Heloise skrev 2010-05-10 10:13:22 följande:
    , jag vill bara sitta och kolla på mysiga filmer, eller städa! Barnmorskan ringde idag och jag är faktiskt lite ledsen, tydligen hade jag höga HB oxå, så de måste ta om de proverna och utreda varför. Jag som har sett fram så emot att vara gravid och så kommer det bara bakslag hela tiden, iofs inte jättestora, men man kan ju ha roligare under en graviditet än med gaviditetsdiabetes och blodförtunnande/blodtappning. Äsch jag ska väl itne måla fan på väggen, men jag blir ju orolig när min BM blir orolig och ringer. Då ringer jag till bästa H( läkaren) och pumpar henne på all information som hennes mkt smarta och stora hjärna har. Hon trodde hon skulle få vara ledig på sin mammaledighet, ack så hon bedrog sig.

Du kanske skall be dem kolla upp det där med lust att städa också, låter inte alls bra!

• Soldemor

Hej alla tanter, the bitch is back!

Förra veckan blev rätt pärsig den också, mycket på grund av ögonskrället! Tar fortfarande ögondroppar morgon och kväll för att gardera. Fick reda på av apoteket, att salvan eventuellt kommer in den 3 juni. Vi får väl se...tror det när jag ser det!

Tack för alla värmande kramar och omtanke i allt det som varit jobbigt sista tiden. När det gäller ögat går det tydligen inte att förklara riktigt vad det beror på, men tydligen skall det inte påverka synen på lång sikt, men just när det händer ser jag inte alltför mycket.

I söndags var vi med Siena på utställning i Gislaved, i en ishall där macken undrade om de verkligen hade tagit bort isen...det var så fruktansvärt kallt där, att man helst satt och kurade bakom burarna istället för att gå runt alltför mycket. Men för övrigt var det ett bra och lugnt ställe och Bönan tog en rosett! Antagligen för att hon var ensam i sin klass, men ändå! Sen att domaren säger att hon är för liten (20%) och har sorgsna ögon, so what! Så ser hon ut och vi älskar henne villkorslöst. Härom dagen sa maken till henne: Det var för väl att du kom". Ja ja, jag säger ingenting alls!

Jag måste sluta vara så feg med att ställa Amaretto! Hade jag haft honom med i Malmö och i Gislaved, hade han tagit sin första titel nu! För även han hade varit ensam i sin klass! Vadå kort päls? Den som finns är fin!

Svar på tråden Tantvarning del 8