Tantvarning del 8
Ja, då har 3 månader gått, och det är dax att starta en ny tråd för alla glada, snälla och pratsugna tanter i alla åldrar.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3637186.html
Ja, då har 3 månader gått, och det är dax att starta en ny tråd för alla glada, snälla och pratsugna tanter i alla åldrar.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3637186.html
Har jag sagt att jag en gång i begynnelsen faktiskt gick några ggr på kurs i sthlm? Fast det var innan jag fattade att man kanske inte kan jobba natt "för att då hinner man så mycket på dagarna". Jag jobbade 22-07 och kursen var vid 11 på söndagar. Gissa om jag fattade noll så dags...
Sedan flyttade vi ut på landet så då gick det inte alls längre.
Hm, det är inte så att jag kan det där precis. hahah! Jag VILL kunna däremot. Du får lära mig!
Hej hej!
Här var det tomt i tråden, vad gör ni? Sysslar med vårbruket antar jag.
Jag är mätt o belåten, idag blev det detta till lunch och det var supergott. Fick en 5:a i betyg av maken www.ninasmat.se/recept/huvudratter/fiskskaldjur/pastamedrakorochavokado.htm
Vad gott det lät Sonja! Mums!
Här har flickorna och jag åkt på en förkylning, så allt går väldigt långsamt. Maken är duktig och städar lite innan han far till Stockholm.
Har just kommit hem efter en skön helg på landet i goda vänners lag. Det är uppfriskande och jag är nöjd och glad, men något trött.
Önskar alla mina fina tantvänner en härlig ny vecka!
KRAM
Måndag igen.
Isen på älven har farit och åter glittrar älven blå, på sin väg ut mot havet.
Det känns härligt på nåt vis. Som att återse en kär gammal vän
Vi var på en lång promenad/cykelsväng igår med ungarna. Jag och T cyklade, maken ägnade sig åt lilla K som försöker lära sig cykla. Vi har tagit bort stödhjulen, så det är lite kämpigt för henne just nu. Maken höll i stången och så fort han släppte ramlade hon. HOn ramlade säkert 200 ggr, men mot slutet cyklade hon 50 meter utan att någon höll i henne. Men sedan kastar hon sig raklång åt sidan, istället för att bara, bromsa, sätta ner fötterna och stanna. Men det kommer, det kommer. Några såna där svängar till och hon kommer att cykla själv.
Till helgen blir det räfsa av, om vi inte hinner i veckan på kvällarna dvs.
Sista snöhögen på norrsidan borde smälta idag. Så får det torka upp fram till helgen. På södersidan kan man redan börja
Vi har jobbat hela helgen, usch jag är så trött på att jobba helg och så plugga så fort jag är ledig, jag vill bara sitta och kolla på mysiga filmer, eller städa!
Barnmorskan ringde idag och jag är faktiskt lite ledsen, tydligen hade jag höga HB oxå, så de måste ta om de proverna och utreda varför. Jag som har sett fram så emot att vara gravid och så kommer det bara bakslag hela tiden, iofs inte jättestora, men man kan ju ha roligare under en graviditet än med gaviditetsdiabetes och blodförtunnande/blodtappning. Äsch jag ska väl itne måla fan på väggen, men jag blir ju orolig när min BM blir orolig och ringer. Då ringer jag till bästa H( läkaren) och pumpar henne på all information som hennes mkt smarta och stora hjärna har. Hon trodde hon skulle få vara ledig på sin mammaledighet, ack så hon bedrog sig.
Heloise *kramar om* Se det inte som bakslag. Det är ju bra att BM kollar upp, hör av sig, talar om hur det är. Du har alla förutsättningar för att få en härlig graviditet ändå. BM kommer hjälpa dig och ge dig riktlinjer, medicin, diet eller vad det nu kan tänkas vara som behövs, för att du och bebben ska må bra genom graviditeten. Eller så behövs det inga särskilda åtgärder alls, beroende på vad värdena säger framöver.
Så njut du, även om jag förstår att det känns oroligt. KRAM!!! *passar på att stryka lite över bebismagen också, vare sig du vill eller inte, hehehe*
En kram till Heloise, bra att de håller koll. Jag håller tummarna för att värdena ska hålla sig inom rimliga gränser.
Nu har jag fått svar från ärkebiskopens sekreterare. Ärkebiskopen har gått ut med ett uttalande efter Annika Borgs artikel där han skriver att en vigsel inte står och faller med en brudöverlämning, eftersom det inte står något i Kyrkohandboken, men att den sänder ut signaler. Han avråder alltid eftersom vigselritualen är så tydlig ifråga om makarnas jämställdhet.
Han har tydligen gjort klart hur han ser på det och avrått från att Kronprinsessan ska ha det, de kan väl ändå inte göra det ändå?
(Kungen har inte svarat än. )