• lyckan ler

    Augusti brudar 2010

    Såg att det fanns en tråd tidigare, som blivit stängd. Så jag gör en ny, och hoppas att det dyker upp flera brudar att diskutera med!

    Kopierar in info från förra tråden:
    7 Augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia

    14 Augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay

    21 Augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo

    28 Augusti
    cplusj
    lyckan ler

  • Svar på tråden Augusti brudar 2010
  • Annika Hbg

    i lördags fick jag min möhippa. 


    mina underbara tjejkompisar lurade iväg mig på lerduveskytte, line dance, picknick och pyjamasparty. Helt underbart. Nu känns det på riktigt, hade nog inte helt fattat att jag ska gifta mig. längtar så efter att få min prins (ja jag grät en skvätt när de kungliga gifte sig)


     


    Har ni några bra tips på innehåll i festprogram?


     


     

  • Katarina Michael
    Jessica och Daniel skrev 2010-06-20 11:00:55 följande:
    Här kommer en till som gifter sig den 7,e augusti.. Hur långt har ni kommit planderingen?? Alla kläder klara?
    Min kläder är klara men ska sys in, ska lämnas omgående för detta.

    Min sambos kläder är inte klara, är något som måste göra rätt omgående.


    Alla grejer är bokade, lite avcheckningar kvar runt små detaljer.


    Massa inköp till dukning är kvar.


    Blommornarådgivning är bokade, dock är jag väldigt velig, för jag är helt inne i att ha vit brudbukett men fått höra av många att den kommer smälta in i brudklänningen, vad tycker ni? Har ju grönt som tema, så göna rosor tycker jag är skitfula så vad ska man annars ha för färg?

  • Katarina Michael
    Annika Hbg skrev 2010-06-21 09:18:35 följande:
     Har ni några bra tips på innehåll i festprogram?    
    Grattis till möhippan!

    Tips till festprogram är att ha en rad eller två om alla som kommer på bröllopet, så som vilken relation dem har tll er och något om de.


    Har man då även placeringen av folket i festprogrammet blir de ett bra sätt att få lite info om borddamen eller herren. Samt kunna se vilken relation en talare har med brudparet.


    Sånger är alltid uppskattat.


    Lite skämt om att bli fru och man, om bröllop. Tips om lyckat äktenskap.


    Lite info om tärnorna, bestmännen och om hur brudparet träffades.


    Vi kommer även ha vår speciella sån nerskriven i festpgrammet.


    Menyn om man inte vill ha den sidan om.


    PÅ första insidan (låter konstigt men första bladet när man har öppnat pärmen) så kommer vi ge låta folk få se vårt nya efternamn, första gången de blir offentligt på bröllpet nämligen. Vi har alltså tagit ett helt nytt namn!

  • Astro

    Hej på er!


    Vi började på vårt festprogram igår. Hittade en gammal tråd från 2008 här på BT där någon hade gjort ett quiz "Vem är du mest lik, bruden eller brudgummen?". Kan varmt rekomenderas, åtminstone hade jag och min BM sjukt kul när vi skrev frågorna.


    Utöver det har vi små beskrivningar av gästerna, lite sånger, troligen  lite foton på oss, typ barnfoton och sånt.


    Till barnen på bröllopet gör jag ett eget häfte med färgläggningsbilder och pyssel, så kan de roa sig litegrann oxå.

  • Orsakullan

    Gör ni bröllopsprogrammen själva eller har ni toastmasters till det? Vi ska inte ha toastmaster eftersom det blir ett litet bröllop men ett litet program med en del lustigheter och allsång är ju kul. Min syrra har erbjudit sig men det lutar åt att jag gör det själv - vill inte riskera för pinsamma påhopp eller att behöva sjunga solo! Hur gör ni?

  • Orsakullan

    Det här har jag stoppat in i mitt ev. festprogram. Knåpade lite igår kväll:

    Konversationstips:


    Börjar samtalsämnena ta slut?


    Har du inget att säga dina bordskamrater?
    Står det still i huvudet?
    Lugn, vi har tänkt på det åt er!
    Här kommer några förslag på samtalsämnen:


     


    1.     Gift eller inte? Ett inlägg i miljödebatten.


    2.     Tycker du mitt glas är halvfullt eller halvtomt och vad ska vi göra åt det?


    3.     Om en hartass bringar lycka, vad hände då med haren?


    4.     Om en man med flera personligheter hotar att ta livet av sig, är det då en gisslansituation?


    5.     Låtsas att du är folklivsforskare och be att få sjunga några folkvisor från hemtrakten.


    6.     Kör män bil sämre än höns, eller inte?


    7.     Måttenheter.  Hur mycket är egentligen ”en bit”?


     


    Vi ev. prioriteringsproblem, följ nedanstående åtgärdsplan:


    Med personen till vänster diskuteras udda (1,3,5) nummer och med personen till höger vice versa eller tvärtom. Skulle däremot personen till vänster förekomma er och börja med jämna (2,4,6) börjar ni genast samtala enl. uddanummersprincipen med personen till höger eller tvärtom, dvs vänster. Om personen till höger sitter till vänster har ni bytt plats, han/hon med er och ni tvärtom. Om brudgummen sitter till vänster om er är ni bruden och vice versa.


     


     

  • glaca

     


    Astro skrev 2010-06-21 20:30:51 följande:
    Hej på er! Vi började på vårt festprogram igår. Hittade en gammal tråd från 2008 här på BT där någon hade gjort ett quiz "Vem är du mest lik, bruden eller brudgummen?". Kan varmt rekomenderas, åtminstone hade jag och min BM sjukt kul när vi skrev frågorna. Utöver det har vi små beskrivningar av gästerna, lite sånger, troligen  lite foton på oss, typ barnfoton och sånt. Till barnen på bröllopet gör jag ett eget häfte med färgläggningsbilder och pyssel, så kan de roa sig litegrann oxå.

    Du har ingen länk till tråden? Det låter rikktigt kul, och vi måste ju ha nå´t att roa oss med i midsommar.

  • Katarina Michael
    Orsakullan skrev 2010-06-22 10:46:51 följande:
    Gör ni bröllopsprogrammen själva eller har ni toastmasters till det? Vi ska inte ha toastmaster eftersom det blir ett litet bröllop men ett litet program med en del lustigheter och allsång är ju kul. Min syrra har erbjudit sig men det lutar åt att jag gör det själv - vill inte riskera för pinsamma påhopp eller att behöva sjunga solo! Hur gör ni?
    Själva, den ena hjälpen vi kommer få är efter åt av min sambos föräldrar. Plus att en släkting ställer upp och fotografera.

    Mina föräldrar har gjort klart för sig att de inte tänker hjälpa till alls, lite trist men sånt är livet.

  • empa83

    hahaha sånt är kul! vi slipper göra allt sånt då vi har lagt det på våra tostmasters. enligt dem kommer vi ha en grävling som bär ringen, en utter i dopfunten som knäcker nötter, 10 dvärjar som kör oss i en vagn, en örn som ska landa på makens axel bärandes på en dvärj, om vi inte får tag på en grävling, så ska dvärjen sätt på ringen på mitt finger, festlokalen skall bli till en stor bulle så alla kan äta från väggarna, låtarna ska vara "oooo lalal jag vill ha dig" och någon annan konstig låt jag inte kommer ihåg och skäggiga damen skall servera bål.


    Tror nog att de kan klura ut något skojj. men just nu är jag rädd för mitt egna bröllop...

Svar på tråden Augusti brudar 2010