• lyckan ler

    Augusti brudar 2010

    Såg att det fanns en tråd tidigare, som blivit stängd. Så jag gör en ny, och hoppas att det dyker upp flera brudar att diskutera med!

    Kopierar in info från förra tråden:
    7 Augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia

    14 Augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay

    21 Augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo

    28 Augusti
    cplusj
    lyckan ler

  • Svar på tråden Augusti brudar 2010
  • Katarina Michael

    Jag börja känna mig stressad, behöver hitta bh och sen lämna in klänningen för att den ska sys in och ev upp.


    Vet inte vilken brudbukett jag ska ha, velar...trodde jag hittat en som jag ville ha men nu velar jag om inte den blir för klumpig...Ahhh blir galen, har ni bestämt er för hur er ska se ut? tips eller råd? Tacksam för alla tips jag kan få...


    Hittade ett pärlhänge på rean, så är hel nöjd. Men måste lämna in ringarna för gravering.


    Måste hitta grönttyg till löparna och en massa saker som ska införskaffas. Har en lista men är hemma sjuk så kan inte handla de, och m2b känner sig stressad över att få trädgården tipp topp då vi har ska ha trädgårdsbröllop.


    10 juli har vi bokat in provmake up och testning av frisyrer för mig och mina tärnor.


    Sist men inte minst så måste vi hinna till Tyskland och köpa all alkohol vi behöver och lite där till.


    Så de är bra de närmar sig men nu får de gärna sakta ner lite så man hinner!!!

  • empa83

    idag har jag beställt bukett. ja, roligare än så blir det inte...

  • Orsakullan

    Har alla stora lyxiga bröllop? Det känns som de flesta planerar och planerar och slår på jättestort! Själv tar jag det jätteeasy och känner mig nästan stressad bara av att vara här inne:) Själv ska jag gifta mig utomhus hos mina föräldrar med ca 35 gäster och 10 barn med en fest, modell enkel, i bystugan! Allt andas "enkelt" och laidback precis som vi vill ha det men när man läser om alla andra här inne så verkar vårt bröllop vara i enklaste laget, haha! Samtidigt är det kul med inspiration och se hur andra gör. Beställde iallafall blommor idag. Jag vill ha en enkel (igen!) bukett utan krusiduller och bestämde mig för en armbukett med tre syrenlila gerbera + blad, och den + corsage + näbbukett + näbbkorg (till 1-åringen) skulle gå på ca 4-500 kr. Det måste väl betraktas som ett bra pris?

    Men det närmar sig... Inte långt kvar nu!

  • VB blivande VD

     


    Orsakullan skrev 2010-06-14 22:39:34 följande:
    Har alla stora lyxiga bröllop? Det känns som de flesta planerar och planerar och slår på jättestort! Själv tar jag det jätteeasy och känner mig nästan stressad bara av att vara här inne:) Själv ska jag gifta mig utomhus hos mina föräldrar med ca 35 gäster och 10 barn med en fest, modell enkel, i bystugan! Allt andas "enkelt" och laidback precis som vi vill ha det men när man läser om alla andra här inne så verkar vårt bröllop vara i enklaste laget, haha! Samtidigt är det kul med inspiration och se hur andra gör. Beställde iallafall blommor idag. Jag vill ha en enkel (igen!) bukett utan krusiduller och bestämde mig för en armbukett med tre syrenlila gerbera + blad, och den + corsage + näbbukett + näbbkorg (till 1-åringen) skulle gå på ca 4-500 kr. Det måste väl betraktas som ett bra pris?Men det närmar sig... Inte långt kvar nu!

    alla blommor vi skulle ha skulle gå på max 2500:-
    min bukett 1500 rosor gerbera och murgröna
    tärnans bukett 300
    2 corsage 300

    visst närmar det sig!!!

  • EnilemmE
    VB blivande VD skrev 2010-06-15 03:20:30 följande:
      alla blommor vi skulle ha skulle gå på max 2500:-min bukett 1500 rosor gerbera och murgrönatärnans bukett 3002 corsage 300visst närmar det sig!!!
    Det priset har vi oxå fått. Det var för brudbuketten, 1 corsage, 1 tärnbukett och 1 näbbukett. Din bukett låter lite likt den jag ville ha innan, men jag tror jag har ändrat mig efter att ha sett ett brudpar i tidningen!
  • jelicka

    oj det tyckte jag lät dyrt för blommorna. Jag ska ha en stor brudbukett, tre tärnbuketter, ett corsage, en näbbukett och en näbb korg och ska betala 2200kr. Konstigt att alla priser kan skilja sig så extremt mycket.


  • Katarina Michael
    jelicka skrev 2010-06-15 10:48:23 följande:
    oj det tyckte jag lät dyrt för blommorna. Jag ska ha en stor brudbukett, tre tärnbuketter, ett corsage, en näbbukett och en näbb korg och ska betala 2200kr. Konstigt att alla priser kan skilja sig så extremt mycket.
    Beror på var man köper och av vem. Mindre affär oftast dyrare...
    Själv ska jag köpa på blomsterlandet, de gör bra jobb, då jag köpte blommor därifrån innan och belv jättenöjd både med kvalitten, jobbet och priset. Men de köper in i större mängder då de är en kedja och de tar nästan inget betalt för jobbet. Då de har anställda som bara jobbat med de, precis som folk som sitter i kassan. Så de tar typ nästan inget extra för bindningen.
  • lyckan ler

     


    Orsakullan skrev 2010-06-14 22:39:34 följande:
    Har alla stora lyxiga bröllop? Det känns som de flesta planerar och planerar och slår på jättestort! Själv tar jag det jätteeasy och känner mig nästan stressad bara av att vara här inne:) Själv ska jag gifta mig utomhus hos mina föräldrar med ca 35 gäster och 10 barn med en fest, modell enkel, i bystugan! Allt andas "enkelt" och laidback precis som vi vill ha det men när man läser om alla andra här inne så verkar vårt bröllop vara i enklaste laget, haha! Samtidigt är det kul med inspiration och se hur andra gör. Beställde iallafall blommor idag. Jag vill ha en enkel (igen!) bukett utan krusiduller och bestämde mig för en armbukett med tre syrenlila gerbera + blad, och den + corsage + näbbukett + näbbkorg (till 1-åringen) skulle gå på ca 4-500 kr. Det måste väl betraktas som ett bra pris?Men det närmar sig... Inte långt kvar nu!

    Jag känner precis som du! Vi har också väldigt litet och enkelt, med endast 8 gäster! Vi ska gifta oss på Sofiero i Helsingborg och middagen på ett gästgifveri i stan. Tidig middag, så efteråt går vi till hotellet och myser med skumpa, tilltugg och bubbelbad. Men jag känner att det är mycket att fixa och förbereda ändå. Även om det är ett enkelt bröllop.
    Vad menar du med armbukett? Syrenlila gerbera? Det skulle passa oss perfekt, då mannen slips är just syrenlila och min favvo blomma är just gerbera. Trodde inte de fanns i den färgen...? Vad är det för blad? Har du någon bild, eller bara i huvudet?

  • Katarina Michael
    lyckan ler skrev 2010-06-15 14:36:04 följande:
      Jag känner precis som du! Vi har också väldigt litet och enkelt, med endast 8 gäster! Vi ska gifta oss på Sofiero i Helsingborg och middagen på ett gästgifveri i stan. Tidig middag, så efteråt går vi till hotellet och myser med skumpa, tilltugg och bubbelbad. Men jag känner att det är mycket att fixa och förbereda ändå. Även om det är ett enkelt bröllop.Vad menar du med armbukett? Syrenlila gerbera? Det skulle passa oss perfekt, då mannen slips är just syrenlila och min favvo blomma är just gerbera. Trodde inte de fanns i den färgen...? Vad är det för blad? Har du någon bild, eller bara i huvudet?
    Sofiero är så himla vackert! var där på Rododendron dagarna, förtjäna verkligen utnämdningen till Europas vackraste park!

    Du kommer få såna fantastiska bröllopsbilder!!! lite ävensjuk är jag allt!!

Svar på tråden Augusti brudar 2010