• lyckan ler

    Augusti brudar 2010

    Såg att det fanns en tråd tidigare, som blivit stängd. Så jag gör en ny, och hoppas att det dyker upp flera brudar att diskutera med!

    Kopierar in info från förra tråden:
    7 Augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia

    14 Augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay

    21 Augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo

    28 Augusti
    cplusj
    lyckan ler

  • Svar på tråden Augusti brudar 2010
  • bobods

     


    glaca skrev 2010-05-25 07:55:24 följande:
    Jag har en tanke kring det här med gåvorna... PÅ ett bröllop fick vi små julbjällror med godis, på ett annat hade brudgummen vikt askar och lagt två geléhjärtan i. Många "glömde" sina askar, och de där bjällrorna sålde jag på loppis. Vad jag däremot sparde från både "askbröllopet" och min bästa kompis bröllop var själva middagsprogrammet. Jag tittar faktiskt i dem ibland. Därför har jag och sambon bestämt att vi lägger ner tid på det så att folk får med sig det som "minne".

    Så tänker vi också, för jag känner igen mig i det du skriver! Jag har kvar en hel bunt med festprogram, jätteroligt tycker jag. Vi sparade asken från ett bröllop, men den slängdes i nästa storstädning... :-P

  • glaca

     


    bobods skrev 2010-05-25 09:59:43 följande:
      Så tänker vi också, för jag känner igen mig i det du skriver! Jag har kvar en hel bunt med festprogram, jätteroligt tycker jag. Vi sparade asken från ett bröllop, men den slängdes i nästa storstädning... :-P

    Det är såklart upp till var och en... men jag tycker att man ska fundera lite över vad det är värt att lägga tid (och pengar) på. Det kommer att bli stressigt på slutet ändå.

  • glaca

    Rackarns... nu har vi lagt en budget... det blev dyrt.

    32 papp!!! Liiiite mer än vad vi tänkt oss kanske... typ det dubbla.

  • Superstarfia

     


    glaca skrev 2010-05-25 22:40:21 följande:
    Rackarns... nu har vi lagt en budget... det blev dyrt. 32 papp!!! Liiiite mer än vad vi tänkt oss kanske... typ det dubbla.

    oj, vi ligger på 108 pappa.. varav 36 är bröllopsresan...


  • Skimmra

     


    Superstarfia skrev 2010-05-26 08:54:15 följande:
      oj, vi ligger på 108 pappa.. varav 36 är bröllopsresan...

     


    Oj här också, vi ligger en bra bit över Superstarfia och då är bröllopsresan INTE inkluderad. Men å andra sidan så tror jag att vi kommer att hålla/gå under budget för det känns som om vi har tänkt på varenda minsta detalj (hoppas jag ). Hittills tror jag att vi ligger 15 000 under budget

  • evejo427

    Glaca: Jag förstår hur det känns med kyrkan. Mitt problem är dock pyttelitet i jämförelse. Jag och kyrkan missförstod varandra så jag bokade inte 14.30 och kyrkan 14.00. Hade skrivit inbjudningarna men som tur var inte hunnit skicka iväg dom så jag fick sätta mig och göra om inbjudningarna. Som TUR var var det lätt att ändra inbjudningarna.

  • glaca

     


    evejo427 skrev 2010-05-26 12:43:54 följande:
    Glaca: Jag förstår hur det känns med kyrkan. Mitt problem är dock pyttelitet i jämförelse. Jag och kyrkan missförstod varandra så jag bokade inte 14.30 och kyrkan 14.00. Hade skrivit inbjudningarna men som tur var inte hunnit skicka iväg dom så jag fick sätta mig och göra om inbjudningarna. Som TUR var var det lätt att ändra inbjudningarna.

    Men vi kan lösa det, vi också... Som det ser ut nu skjuter vi på bröllopet i två veckor, och då får vi den kyrka och den lokal vi vill ha. Jag har bara inte fått vigseltiden bekräftad, men damen i kyrkan lovade att hålla den till oss, så det borde inte vara nå´t problem.

  • glaca

    Superstarfia och Skimmra.... Herregud! Vad sjutton är det som kostar sååå mycket?

    Jag menar inget illa alls, missförstå mig inte...

    Jag förstår att ett bröllop kan vara jättestort och kännas väldigt viktigt, för mig gör det inte det. För mig är det mer som ett naturligt steg i livet, mer ett sätt att "säkra upp" rent juridiskt... men det beror säkert på att jag och sambon har varit ihop i 7 år och framförallt att vi redan sitter "fast" eftersom vi har två barn tillsammans. Jag tror att det där "rosa skimmret" försvinner i vardagskaoset för vår del.

  • Blancas

    Hej!

    Här är en augustibrud till. 28 augusti närmare bestämt :)

  • bobods
    glaca skrev 2010-05-26 15:52:06 följande:
    Superstarfia och Skimmra.... Herregud! Vad sjutton är det som kostar sååå mycket? Jag menar inget illa alls, missförstå mig inte... Jag förstår att ett bröllop kan vara jättestort och kännas väldigt viktigt, för mig gör det inte det. För mig är det mer som ett naturligt steg i livet, mer ett sätt att "säkra upp" rent juridiskt... men det beror säkert på att jag och sambon har varit ihop i 7 år och framförallt att vi redan sitter "fast" eftersom vi har två barn tillsammans. Jag tror att det där "rosa skimmret" försvinner i vardagskaoset för vår del.
    Jag tror faktiskt att det är vanligare med 100 tusen än 30 Vi har en budget på 85 och då räknas inte bröllopsresan med (ca 30.000 extra alltså). Ja, vad är det som kostar egentligen? Eftersom vi har en gästlista på 100 pers kostar bara buffén 20.000. Sen bjuder vi på alkohol till maten och en brudskål vid ankomst. Min klänning gick på några tusen och inbjudningskorten till 100 pers drar iväg också med papper och frimärken, för alla blommor räknar vi med 4000, vi köpte en skräddarsydd kostym till min m2b för 3500 osv osv osv... 

    Jag vet inte vad du menar med det "rosa skimret" men vårt bröllop handlar inte om att vi ska visa upp oss eller att vi har ett extra stort bröllop för att vi är nykära (har varit tillsammans i 5 år) utan vi vill helt enkelt bjuda alla på en riktig ordentlig fest! Jag tror att det är antalet gäster som gör den största delen av vår budget.


    Men som alltid slår jag ett slag för att man ska lägga budgeten där man har råd, inte ett öre mer. Skulle ALDRIG låna för ett bröllop, och det tror jag de allra flesta håller med om

Svar på tråden Augusti brudar 2010