• lyckan ler

    Augusti brudar 2010

    Såg att det fanns en tråd tidigare, som blivit stängd. Så jag gör en ny, och hoppas att det dyker upp flera brudar att diskutera med!

    Kopierar in info från förra tråden:
    7 Augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia

    14 Augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay

    21 Augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo

    28 Augusti
    cplusj
    lyckan ler

  • Svar på tråden Augusti brudar 2010
  • 20AugBruden

    Hej allihop!


    Hoppas ni har plats för ännu en augustibrud!?


    Jag gifter mig faktiskt på en fredag! Den 20 augusti 2010 tyckte vi var ett lätt datum att komma ihåg och dessutom har det varit lite lättare boka folk. Vilket är tur för oss som ligger efter i planeringen.. Bröt foten i vintras och det var inte så inspirerande för bröllopsplaneringen.


    Vi ska ha ca 30-40 gäster, men i gengäld lite mer påkostad middag på Tofta Herrgård. Sen ska vi åka på bröllopsresa i 3veckor och långt bort, men hemligt ännu vart.


    Just nu letar vi fotograf med ljus och lykta. Inbjudningarna är vi också lite stressade över att få ut nu. Men vi har i alla fall redan skickat ut "Save the date". Tycker att alla runt omkring mig tjatar om inbjudningarna hela tiden! Blir stressad, hilfe! Hur har ni det, känner ni er stressad och mycket tjat från er omgivning?


    Ha det gott och sköt om er!


     


     


     

  • stiina

    Hej alla agustibrudar eller kanske någon brudgum!
    Ännu en agustibrud, närmare bestämt den 21 augusi!! Längtar såå!!! Hoppas också få vara en del i denna tråg och kanske få lite tips nu inför den stora dagen som närmar sig med stormsteg. Alla tips mottages även om mycket redan är klart kan vi alltid få in bra saker under den stora dagen!

  • glaca

    Så!

    Då har sambon varit på Panduro och handlat pyssel. Vi har knåpat ihop en inbjudan och imorgon ska han scrapbooka för första gången i sitt liv. Själv har jag pysselfobi!

  • glaca

    Det var väldigt lite aktivitet i den här tråden...

    Jag har just pratat med sambon, han har bokat tid i fel kyrka.

  • Superstarfia

     


    glaca skrev 2010-05-24 07:53:48 följande:
    Det var väldigt lite aktivitet i den här tråden... Jag har just pratat med sambon, han har bokat tid i fel kyrka.

    Neeeeej? Du skojar?? oj, hur lyckades han med det? ;)


  • Annika Hbg

    Nu börjar jag äntligen känna att jag har lite koll på allt som ska göras.


    I fredags hämtade vi ringen, längtar tills jag har den på mitt finger


    Idag skickade jag in hindersprövningsbeslutet till rådhuset, skickade iväg alla namnen på de inbjudna för att få gjort placeringskort, och jag t.o.m köpte underkläderna på lunchen


    Imorgon ska vi provsmaka cup cakes och på söndag ska vi till stället där vi ska gifta oss och ha middagen för att prata mat och dukning.


    Några frågor:


    Ska era män ha en vigselring också? har förstått att det är populärt


    Vad ska ni har för musik? Levande?, DJ? annat? behöver tips


    Ska ni köpa presenter till gästerna? Har även där förstått att det är något populärt (känns lite amerikanskt dock) om ni ska, vad ska ni köpa?


    Ska ni skriva egna vigsellöften till varandra?


     


    Nu ska jag gå och bocka av lite saker från to do listan.


     


    Annika


     


     


     


     

  • Superstarfia

     


    Annika Hbg skrev 2010-05-24 16:05:05 följande:
    Nu börjar jag äntligen känna att jag har lite koll på allt som ska göras. I fredags hämtade vi ringen, längtar tills jag har den på mitt finger Idag skickade jag in hindersprövningsbeslutet till rådhuset, skickade iväg alla namnen på de inbjudna för att få gjort placeringskort, och jag t.o.m köpte underkläderna på lunchen Imorgon ska vi provsmaka cup cakes och på söndag ska vi till stället där vi ska gifta oss och ha middagen för att prata mat och dukning. Några frågor: Ska era män ha en vigselring också? har förstått att det är populärt Vad ska ni har för musik? Levande?, DJ? annat? behöver tips Ska ni köpa presenter till gästerna? Har även där förstått att det är något populärt (känns lite amerikanskt dock) om ni ska, vad ska ni köpa? Ska ni skriva egna vigsellöften till varandra?   Nu ska jag gå och bocka av lite saker från to do listan.   Annika        

    Min BM kommer få en vigselring, just för att han ville ha det.. ska de vara jämställt så ska det.. :)

    Vi är på jakt efter en trubadur/coverband just nu.. Men alla verkar ju vara upptagna..

    Vi kommer inte köpa gåvor till våra gäster... varför ska man göra det? jag har aldrig förstått det..

    Vi kommer inte läsa egna löften utan kommer läsa de som finns inom svenska kyrkan..


  • glaca

    Den kyrka vi ville ha var sommarstängd så vi hade automatiskt hamnat i "huvudkyrkan", Uppenbarelsekyrkan. Tyvärr är den inte så fin, så nu försöker vi byta kyrka eller boka om festlokalen. Läget just nu är så här: Uppenbarelsekyrkan bokad 7 augusti kl. 15.30 Högalidskyrkan bokad 7 augusti kl. 13.15 Mälarhöjdens kyrka bokad 21 augusit kl. 15.30 Lokal bokad 7 augusti. Vissa firar i dagarna tre, vi gifter oss tre gånger

  • glaca

    Jag har en tanke kring det här med gåvorna... PÅ ett bröllop fick vi små julbjällror med godis, på ett annat hade brudgummen vikt askar och lagt två geléhjärtan i. Många "glömde" sina askar, och de där bjällrorna sålde jag på loppis. Vad jag däremot sparde från både "askbröllopet" och min bästa kompis bröllop var själva middagsprogrammet. Jag tittar faktiskt i dem ibland. Därför har jag och sambon bestämt att vi lägger ner tid på det så att folk får med sig det som "minne".

  • cire

    Hej!

    Vi gifter oss den 21 aug i Landa Kyrka i Frillesås. Vi kommer att ha festen på Varbergsfästning. Hänger här med er till det är dax och hoppas vi kan utbyta tips osch ideer.

Svar på tråden Augusti brudar 2010