• Jessica87

    Vi som gifter oss den 4/9 2010

    Undrar hur många tjejer förutom jag som kommer att stå brud lördagen den 4/9 2010

    Jag och min sambo skall gifta oss den 4/9 i Sigtuna mariakyrkan.
    Har fått hem inbjudnigarna och planerar att skicka ut dem i början av April.
    Vi planerar ett lite rock/pop bröllop med schlager till dansen så att alla känner att de kan släppa loss även de äldre=)

    Hur långt har ni kommit i eran planering?

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 4/9 2010
  • Lara C

    Idag har jag äntligen köpt min klänning som varit den största stressen. Känns väldigt bra. Hela stassen är klar, så nu ska jag bara bestämma frisyr sedan är jag klar. M2b:s käder är klara.


    Kyrka och festlokal bokade sedan länge. Ungefärlig gästlista klar. Tärna, bestman och toastmaster klara.


    Cateringen kommer med lokalen, och mat nästan bestämt.


    Fotograf klar.


    Det som är mest bråttom nu är inbjudningarna som vi räknar med ska gå ut i slutet av maj. M2b är på tjänsteresa just nu så det får bli om två veckor.


    Det som återstår av det vikigaste är sedan att bestämma musik till kyrkan och festen och beställa tårta och brudbukett.


    Fyra månader imorgon!

  • sun moon

    OjOjOj tiden går fort och vi har ännu inte lyckas komma längre i planerandet. Men vi blir av med vår gamla lägenhet 14/5 och min sambos bostadsrätt den 28/5 sedan ska allt bli bättre och lättare.


    Lägenheten blir uthyrd tidigare vilket innebär att vi slipper betala 2 mån hyra.. är så glad för det

  • Lara C

    Går det framåt? Jag är lätt stressad över att inbjudningarna inte är påbörjade än och ska ut i slutet av månaden - och att m2b är bortrest tills nästa fredag...

  • sun moon

    Nope här går det inte framåt Försöker låta bli att känna mig stressad...

  • Lara C

    Ingen stress här, alls ... eller.. gifta blir vi, trist bara om gästerna får sina inbjudningskort typ en vecka efteråt... {#lang_emotions_undecided}


    Tror vi hinner fixa allt, det är ju faktiskt nästan 4 månader kvar!


    Kyrka, festlokal och klänning, vad meer behöver man? {#lang_emotions_kiss}

  • Ezna

     


    Lara C skrev 2010-05-08 00:18:39 följande:
    Ingen stress här, alls ... eller.. gifta blir vi, trist bara om gästerna får sina inbjudningskort typ en vecka efteråt... Tror vi hinner fixa allt, det är ju faktiskt nästan 4 månader kvar! Kyrka, festlokal och klänning, vad meer behöver man?

    Vigselring och en massa vin.. kanske!?
    Det räcker väl? {#lang_emotions_wink}

    Vi har faktiskt fått i väg inbjudningarna, men det känns som om allt annat är kvar!
    Fast jag känner inte någon större panik, nog hinner vi...

    Jo, jag har just precis klistrat ihop brevet till PRV!! Äntligen har min M2B godkänt mitt efternamnsförslag! Hoppas bara att vi får det! Det är perfekt till oss, står för vårt största intresse.. så det finns en tanke bakom namnet! {#lang_emotions_smile}

  • drakbaby

    Hejsan blivande brudar!


    Jag och min m2b gifter oss oxå 4/9.


     


    Så här mycke/lite har vi hunnit planera....


    Kyrka
    Frisör/smink
    Bestman & Toastmadame
    Färgtema (Silver, lila och grönt)
    Gästlista
    Inbjudningskort (utskickade)
    Placeringskort
    Bordsplacering (preliminär)
    Florist
    Solist till vigsel
    Fotograf
    Festlokal
    Vigselförrättare
    Vigselringar
    Bröllopsklänning (har inte fått den levererad än)
    Meny
    Hemsida om information om bröllopet
    Festprogram


     


    Vad ska ni ha för in och ut gångsmusik?  Svårt det där tycker jag...


     

  • thebe

    drakebaby
    hur har ni gjort eran borsplacering? har ni gått efter alla konstens regler ellar har ni gjort det till er egen? vi borde börja med placeringen med men går och drar på det.

    vore roligt med lite tips på vad man bör tänka på m.m. vi funderar på att duka som ett u och i mitten vara mindre öar som barnen kan sitta vid. känns som att föräldrarna kan i lung och ro äta medans dem håller ett vilande ögon på sina mindre. sedan kan barnen gå lite som dem vill med utan att störa spec mycket.

    jag kommer att bli överlämnad av min pappa och vi kommer att gå in till bröllopsmarchen. sedan funderar vi på att gå ut till klockorna som slår ringer eller vad man nu säger.

    sedan kommer min moster att sjung

    ">


    med vissa ljuseringar så den passar oss perfekt.

  • drakbaby

    Vi har inte gått enl. vett o etikett när vi gjorde bordsplaceringen. Vi har gjort våran egen utifrån dem som vi har bjudit. Det kommer att komma ganska mkt barn oxå. Barnen kommer att sitta vid samma bord som de vuxna hos oss. Känns mest naturligt för oss...  {#lang_emotions_smile}


    Däremot kommer vi ha ett barnrum, där de kan leka utan att känna isg ivägen eller att de vuxna känner sig störda av deras lek.


    Vi har bara utgått ifrån de bjudnas personligheter vid bordsplaceringen. Samt vilka de känner, sedan har vi blandat lite i grytan...  {#lang_emotions_wink}


    Men par har vi inte delat på (vett o etikett)


     


    I kyrkan kommer en tjejkompis till mig att sjunga två sånger. En har jag valt och den andra har hon kommit med som förslag.


     


    Som ingångsmusik har jag funderat på


    mozart wedding processional

    undrar bara hur den låter p piano eller orgel...


     


    Som utgångsmusik har jag funderat på


    Jämtländsk brudmarsch eller Intåg i sommarhagen.


     


    Nä...  nu ska jag smita ner o äta midda me älsklingen...  {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Vi som gifter oss den 4/9 2010