• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Fru sy

    Jag inboxar dig Ninnis, det känns som jag utlämnar hela mitt liv här på forumet annars.

    Blev så sugen på vin nu när du skriver att du dricker det. Det får nog bli ett glas vitt vin till laxen här ikväll!


    Ninnnis skrev 2010-03-25 18:26:42 följande:
    Vill bara specifiera att jag inte menar snickarbyxor som i byxor med hängslen, utan som i jobbarbyxor... Men det förstod ni kanske Jenny, nu blev jag ännu mer nyfiken på vad det är för kurs du ska ha!Jag har fått en glas vin och maken lagar middag, entrecote med coleslaw och bakpotatis Lyx!
  • Fjällbruttan

    Hej brudar!!

    Skönt att höra att man inte är ensam

    Har läst flera inlägg och skrattat högt för jag känner igen mig så

    lanovia, förlåt att jag skrattade, men precis så trött och sur och rädd att bli lämnad har jag också varit... bästa tipset, barnvakt ibland och försök ge varandra tid att sova, eller vad man nu vill göra, jag njöt av att påta i trädgården även om jag var dötrött... allt som ger energi är bra! Kram

    Sonja, vadå mens?? Bra att du säger ifrån!

    Daa.... hrm... alltså, maken i skoterkläder.. dregglar Vill han få mina tår att knorra sig så får han dra på sig Fjällräddningsstället.... hmm.. måste nog gå och jaga rätt på honom

    Ninnis, skog en, är väl självklart, skog med en i

    Nu måste jag lämna över datorn till vår IT-nörd...
    Men mina tummar används inte till tangentbordet, dem håller jag hårt för EA och Blomman!!

    Kram till alla!

  • Hvidbrud

    Sötnötter är ni allihopa, allihopa allihopa!
    Jag har blivit vårtosig! Tjihuuuu! Stackars maken, honnom vil jag helst ha naken!
    Hejdå!

  • passionsblomman

    Mäh! Jag skrev ett skiiiitlångt inlägg och så hoppade det iväg utan att fastna!

    Iallafall; jag är HEMMA igen och det är HÄR i sagohuset som vi är hemma, fast vi nu varit där vi var hemma förut i nen hel massa dagar...Himla skönt att känna att det är här vi bor.

    Väldigt rörande att se vår son omringas av alla gamla kompisarna på skolgården.
    Jättekul att träffa en massa människor som undrar hur vi har det.
    Mycket skönt att bo hos sonens bästis, eftersom de dels känner oss, dels själva har adopterat båda sina barn, så de vet vad för process vi är i.
    Också väldigt gott att inte sitta ensamma på nå´t hotellrum, utan få umgås, prata och bara vara ihop med vänner.

    Och underbart att hela detta projekt hittills gått jättebra! Ett embryo tillbaka nu, ett i frysen. Alltså kan vi om detta misslyckas, tina eskimån och om den klarar det sedan sätta tillbaka den och se om det funkar.
    ÄR det inte helt otroligt att sådant ens går att göra???

    Sist men inte minst har jag kört min mini-bil hela vägen hit ner. Den gick som ett skållat troll. Sonen sa i andra bilen"Mamma har plattan i mattan"
    Så, nu har jag min bil här och behöver inte anpassa mig till ifall sambon jobbar eller ej!

    Kvällens projekt: E-L-D-A så det blir lite varmare härhemma. Ganska svalt just nu om man säger så....

    PUSS alla!

  • Hvidbrud

    Underbart blomman! PUSS! Din stämning smittar hela vägen hit och det känns bra! Åh, håller tummar till de blir helt blå och blir gråtmild och får tårar i ögonen när jag tänker på vad som händer med er just nu! Åh! Håller tummarna så jag skakar! KRAM!

  • passionsblomman

    Och så måste jag säga: TACK för alla underbara hejjarop och hälsningar och sms och tumhållningar! Det har betytt SÅ mycket att veta att ni är med på vår resa.

    Jag har läst lite under dagarna, men inte kunnat logga in (har automatisk inlogg härhemma, och minns inte mitt lösenord...)

  • passionsblomman

    Och så måste jag säga en sak till; (nu börjar ni allt önska att jag inte kommit tillbaka va? )

    Jag är så himla GLAD!!!

    Jag mår MYCKET bättre nu än jag gjort på länge och det känns så himla skönt att vi gjort allt det här nu. Det gjorde mycket ondare att plocka äggen än jag trott-min ena äggstock sitter visst svårt till, så jag var rätt ynklig efteråt.
    Klart detta varit pirrigt och så, men jag har känt mig HELT lugn och väldigt harmonisk hela vägen - utom när vi blev försenade pga ngn trafikolycka,då var jag vansinnig. Jag avskyr att komma försent! Fast ALLA kom visst försent hela den dagen så det var ingen fara. Men där i bilen var jag galen!

    Min största fasa var att få höra "noll befruktade pga kassa ägg" eller något. Att vi fick två "jättesnygga" embryon som läkare uttryckte det, var en sådan lättnad att jag saknar ord.

  • Ninnnis

    Ååååhhhhhh, Blommis!!!! :-P

    *kramar, hejar på och håller tummarna*

    Underbart att du är glad och mår bra! Och att ni känner att sagoslottet är hemma efter att ha varit i det som var ert gamla hemma. SÅ glad för er skull!

  • Ninnnis

    Skål!

    Fru sy skrev 2010-03-25 19:14:01 följande:


    Jag inboxar dig Ninnis, det känns som jag utlämnar hela mitt liv här på forumet annars. Blev så sugen på vin nu när du skriver att du dricker det. Det får nog bli ett glas vitt vin till laxen här ikväll!
  • Ninnnis


    Sötis!
    Hvidbrud skrev 2010-03-25 19:33:52 följande:
    Sötnötter är ni allihopa, allihopa allihopa!Jag har blivit vårtosig! Tjihuuuu! Stackars maken, honnom vil jag helst ha naken!Hejdå!
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan