• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Daa

Väl rutet, Sonja!
    *stolt*

Sonja68 skrev 2010-03-25 12:05:46 följande:
    Såklart det var befogat med lite skarp ton till kollegor som tjafsar. Jag är tålmodig som f-n, men till en viss gräns.Småbarnsfasoner accepterar jag icket. Särskilt inte på en arbetsplats. "Det var inte jag, det var han som gjorde fel" "Det är inte mitt bord, det är hans" osv. i all evinnerlighet... I hate it. Tillslut fräste jag: "Jag gör det själv då (rättar till felet), fastän det definitivt INTE är min uppgift. För jag har nämligen inte tid att vänta i månader på att ni tjafsar om vem som gjort fel och vem som gör vad. Jag skiter fullkomligen i vem som gjort fel, jag vill bara att det blir rätt så att vi kan få in betalning för fakturan nån gång" Och marscherade ut därifrån.
  • Daa

Förresten, Ninnis: skönt att granskningen gick bra. *gör en käck tummen-upp*

*skyndar mig att placera tummen "mitt i handen" igen för intensiv hållning*

• Sonja68
    Daa skrev 2010-03-25 12:20:39 följande:
    Väl rutet, Sonja! *stolt*
    Som en annan Häxan Surtant var jag. Alla bara stirrade. De är van vid att jag alltid är glad och diplomatisk.
    Att jag har mens och skitont i magen har förstås inget med min plötsliga personlighetsförändring att göra
  • Ninnnis

Tror du?

Daa skrev 2010-03-25 12:17:08 följande:
    Kanske inte quality time, men det var roligt . Sedan är det något visst när maken befinner sig i sin naturliga miljö (garaget, alltså ). Han blir liksom alldeles extra intressant... Men jag kanske är konstig.
  • Ninnnis

Heja Sonja! Bra att någon säger ifrån.

Vi fick 3-rätters till lunch idag som tack för väl genomförd granskning. Laxtoast till förrätt, kött och ugnsstekt potatis med bearnaisesås till huvudrätt och äppelpaj med vispgrädde till dessert. *rap*

• Sonja68
    Ninnnis skrev 2010-03-25 12:51:40 följande:
    Heja Sonja! Bra att någon säger ifrån.Vi fick 3-rätters till lunch idag som tack för väl genomförd granskning. Laxtoast till förrätt, kött och ugnsstekt potatis med bearnaisesås till huvudrätt och äppelpaj med vispgrädde till dessert. *rap*
    Mums! *slickar mig om munnen* Det var du värd
  • Sonja68
    Daa skrev 2010-03-25 12:17:08 följande:
    Kanske inte quality time, men det var roligt . Sedan är det något visst när maken befinner sig i sin naturliga miljö (garaget, alltså ). Han blir liksom alldeles extra intressant... Men jag kanske är konstig.
    Du är inte konstig. Själv blir jag alldeles varm i hjärteroten och glad och extra kär när jag ser MIN man i SITT rätta element, nämligen på en bandyplan Aldrig är han så attraktiv som då
  • Ninnnis

Det förstår jag! Jag kan erkänna att jag blir lite extra kär i maken när han har snickarbyxorna på sig

• Fru sy

Våren har kommit hit!!! Och det är helt underbart hade ledig eftermiddag så jag passade på att köpa en gäng blommor med mig hem. Och sen har jag varit ute och planterat och gjort fint i trädgården. har även letat vårtecken, hittade bla kejsarkronor, krokus, påskliljor och tulpaner som är påväg upp. Självklart blommar snödropparna Fotade allt så jag har det dokumenterat

Ikväll är det städning som gäller, måste ju ha rent och fint i huset till helgen när det kommer hit folk på kurs.

Imorgon skall vi träffa en arkitekt för att få lite råd inför planering och renovering av vårt hus. Skall bli så spännande och roligt.

• Ninnnis

Vill bara specifiera att jag inte menar snickarbyxor som i byxor med hängslen, utan som i jobbarbyxor... Men det förstod ni kanske

Jenny, nu blev jag ännu mer nyfiken på vad det är för kurs du ska ha!

Jag har fått en glas vin och maken lagar middag, entrecote med coleslaw och bakpotatis Lyx!

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan