• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Sonja68
    Ninnnis skrev 2010-03-24 09:37:20 följande:
    Vad är Silviakaka förresten?
    www.tasteline.com/recept/Silviakaka_3
    Men vi gjorde ett recept med 4 dl av allt.
    Och istället för kokos satte vi karamellströssel
    Riktigt SÖTT, men ungarna ville ha det så.
    Det var vår tur att baka till slalomträningen imorgon.
  • Jenny står brud 090801

Tittar bara in en snabbis, är svårt att hinna med att sitta här när man är på jobbet.
    Det ser ut som innan med jobbsituation, kollegan är fortfarande sur. Men jag försöker att inte tänka på det så mycket. Indianerna har inte kommit än, men det verkar som de är på intågande. Fast har varit så i ngn dag nu så blir trött på dem. Så om det är någon som har några indianer över, får ni gärna skicka dem till mig!

Nu måste jag återgå till jobbet...

Daa skrev 2010-03-24 06:57:15 följande:
    Jenny: något nytt om jobbsituationen?
  • Fru sy

Fel inloggning, igen. Så är det när man har bråttom

• Daa

*skakar också lite oförstående på huvudet*

Ninnnis skrev 2010-03-24 07:08:14 följande:
    Daa, vadå, tycker maken vi är konstiga? *skakar oförstående på huvudet*
  • Daa

Fru Sy: *småfnissar åt felinloggningen *
    Trist med den sura kollegan. Har du vågat/kunnat prata med henne eller fixar du att inte tänka på det?
    Mina indianer har dragit och jag sa åt dem att kika in hos dig, men vi får se om de lyder.

• Daa

Då är det inte samma, för det här var en sköterska som ger råd via telefon. Synd, det hade ju varit skönt om man kunde konstatera att det finns ett enda stolpskott på gyn i Norrbotten.

Men skönt iaf att hon är en duktig gynekolog.

Sonja68 skrev 2010-03-24 08:25:40 följande:
    Jag minns mycket väl vad hon heter och hon jobbade på länssjukhuset som bas då, men det är ju ett tag sedan. Utan att utelämna henne så kan jag väl bara säga att hon är från min makes kära fädernesland.MEN, hon är duktig gynekolog, jag vill ge henne cred för att det var hon som tog mina smärtor på allvar och rådde bot på infektionerna jag fick i såren där de sytt mig efter förlossningen. Det var också hon som fick bukt med mina svampinfektioner som jag lidit av i massor med år.Bra gynekolog, men psykolog... knappast!
    Mysigt för T med utflykt. Har ni lika underbart väder som vi?

*lägger receptet på Silviakaka till samlingen*
  • Daa

Ninnis, har granskningen varit snart eller håller du fortfarande på med förberedelserna?

• lanovia 08

Springer bara in snabbt, idag är det full rulle här. En gnällig Ellen vars mage kör för fullt, 2 föräldrar, en brorsdotter och två hundar. Det är vad som ryms i detta hus idag förutom mig. Lovar att vi inte har långtråkigt här.

Nu skall jag till frisören, får passa på när man kan få barnvakt. Föräldrarna har tatt två barnvagnar och 2 hundar på promenad. Så just nu är det helt tyst här, nästan tråkigt att behöva lämna tystnaden.

Ea jag fortsätter hålla tummarna. Hoppas du får trevligt här i götet.

Välkommen Heloise.

Blommis blommis, tänker på dig och håller tummarna.

Nej som sagt jag måste rusa.
    Kram på er.

• Ninnnis

Den håller på i två dagar, men jag är inte med hela tiden. Just nu är det väldigt tekniskt, så jag slipper...

Daa skrev 2010-03-24 11:37:23 följande:
    Ninnis, har granskningen varit snart eller håller du fortfarande på med förberedelserna?
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan