• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Daa

    Jobbigt, lanovia. *kramar om*
    lanovia 08 skrev 2010-03-23 11:59:21 följande:


    Idag känner jag bara förtvivlan i mammahjärtat. Har precis fått köra termometertricket igen. Skall man behöva göra det en gång i veckan?? Skulle inte tro det. Den här tjejen fyller vanligt vis sin blöja typ hela tiden. Nu hade det däremot gått 24h och det märks på henne att allt inte är som det skall. Termometern gjorde nog nytta i alla fall för magen tömdes med besked.
  • ingenjörsbruden

    en liten snabbis.....

    Jag är bottenförkyld....busan ok än så länge.
    Maken osså förkyld.

    Ska träffa banken på tors för att lägga om fr byggnadskreditiv t vanliga banklån.....pust....

    Min stora systerdotter hade tänkt ta livet av sig i måndags....rymde i söndags för att ta farväl av en kille....
    Men syrran hittade henne....så tösen har nu pratat m både barnläkare o psykolog....så nu verkar det lite u kontroll,,,,

    pust....

    o idag så ska vi på 6 mån kontroll o få spruta....

    pust.....

    Massa kramar o t er alla

    extra många till blommis o fru E

  • Hvidbrud

    Heja er Daa!!! Friskt vågat hälften vunnet!

    Sonja: Pust! Det var ju skönt att det inte skapte mer oro än så!

    Lanoia: Visst är det härligt att komma igång igen? Vi kör också med kondom, eftersom jag ammar, vill int ta hormoner då. Vi vill ju också ha en liten till, även om e är mitt allt och vill inte ge henne mindre uppmärksmhet, så blir det nog dags att slänga kondomerna snart (4-5mån)...

    Fru Bygg: Skönt att du har det bättre! *Kram*

    Ninnis: Skönt att det lir gjort idag, så får vi kanske se mer av dig efter imorgon .

    Ingis: Puss till dig och busan! Hoppas att ni är friska och snormonstret inte fick fäste!

  • Heloise

    Smyger in i tråden jag med.
    Känner att jag är redo för en jag-vill-ha-barn-tråd på allvar, efter en 5 månaders bebisverkstad.

    Min mens har bytt cykel och bara varit allmänt jobbig de senaste månaderna, så det har väl inte ens blivit några försök trots att vi "försökt". Men om en vecka borde det vara dags för ÄL( hoppas jag). Jag ringde gyn för en dryg vecka sen och då talade sköterskan glatt om för mig att jag kanske inte hade ÄL och då kan man ju inte bli gravid. No shit Sherlock!
    Jag var/ är lite orolig över att jag aldrig fått nått utslag på ÄL stickorna, trots flera månaders testande. Men den här månaden struntar jag i stickorna och försöker gå på magkänslan!

    Sen var jag så nyfiken på hur det går för blomman, och alla er andra. Det är dags att komma ut ur garderoben Om ni är öppna för fler bebissugna dvs

  • Hvidbrud

    Hej Ingis! Blä, för förkylningen! Hoppas ballaslipper den (hon får ingen vaccination om hon är krass...)

    Så förfärligt md din systerdotter! Nä fy bubblan! Ucsh, hon har det inte lät just nu din syrra, vad bra att de får psykhjälp och stöd. 'Kramar i massor*

    Hej Heloise! Välkommen i tråden! Vi brukar (eller jag..) kolla "kletet" istället för stickor. Dt har funkat hittills. ÄL när kletet är trådigt/äggviteaktigt....

  • Sonja68

    Daa; stora kramen! Ja, de där karlarna är ju tyvärr långt ifrån tankeläsare...

    INgis: Men fy så jobbig med systerdottern! Hoppas hon får hjälp nu. Voj, voj, unga människan...

    Lanovia; tröstekram! Visst känner man sig maktlös. Men du har ju termometertricket i alla fall...

    Nån som vet vad ungefär Blommis sysslar med nu? När sätter man tillbaka ev. befruktade ägg

  • Heloise
    Hvidbrud skrev 2010-03-23 12:39:19 följande:
    HHej Heloise! Välkommen i tråden! Vi brukar (eller jag..) kolla "kletet" istället för stickor. Dt har funkat hittills. ÄL när kletet är trådigt/äggviteaktigt....
    Ja jag försökte med det, men jag kan inte påstå att jag märkte någon skillnad på "kletet" heller. Men jag har kanske inte haft ÄL eftersom min mens har varit helt rubbad. Cykler mellan 19 och 39 dagar. Fast nu verkar de har ordnat upp sig så jag ska göra "klet" koll den här månaden.
    Skickar massor med kramar till Daa och Ingis, usch vad hemskt för din syster och er familj, tur att de fått hjälp.
  • Ninnnis

    Blommis messar att 5 av 6 ägg blev befruktade, och det är vidare granskning och återförande imorgon!!!! (en smiley för varje befruktat ägg)

    *stressar vidare*

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan