lanovia 08 skrev 2010-03-23 09:35:39 följande:
Skönt att deppet släppt Fru Bygg. Vaknar hon om du går in i samma rum som hon sover i?Jag sitter också här förvånat och undrar om inte E behöver mat snart, men hon sover. Hon är väl trött efter att ha spytt ner sängen i morse. Alltså borde inte jag sittar här utan passa på att bädda rent, jaja sängen går nog ingenstans.Med oss är det bra. Ialla fall med mig. E har varit kinkig och skrikig sista dagarna, tydligt ont i magen. så nu skall jag testa laktosfritt i en längre period, minst en vecka. Kanske är det inte det som är problemet kanske råkar jag bara äta mjölkprodukter lägligt med att hon ändå skulle fått ont i magen, men det borde jag ju märka nu då.
Prova köra laktosfritt ett längre tag. Hjälper det så är det ju bra
Min T som hade likadana besvär som din E, hon visade sig vara laktosintolerant vid tvåårsåldern ungefär. När jag då började gräva och läsa om detta så har jag för mig att någonstans läste jag (men det behöver inte ha varit nån seriös, vetenskaplig källa, så ta det med en nypa salt) att många av de barn som är laktosintoleranta har haft kolikliknande besvär som bebisar.