• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Ninnnis

    Ja, den stora myndighetsgranskningen är imorgon...

    Kram på dig själv! Hur har du det idag?


    Daa skrev 2010-03-23 11:37:39 följande:
    Ninnis: hur går det på jobbet? Mycket fortfarande? När skulle den där presentationen vara (har den varit? )?Kram på dig.
  • Daa

    Med mig är det rätt okej just i detta nu. Maken och jag är lite nere och pessimistiska: det tycks hålla i sig dessvärre.
    Vi har än inte riktigt kommit över att vi befinner oss i den här plusjakten ännu en gång. Det var så jobbigt för oss sist, allra mest för att jag mådde så illa (och därför var ganska så nere) hela tiden.
    Vi kommer att jaga plus den här månaden också. Inte för att vi ser fram emot det, för vi är övertygade (helt irrationellt) om att det inte blir någon bebis även om vi skulle plussa. Det är väl någonstans där det kommer in att vi måste anstränga oss för att tänka lite mer positivt. *våldstänker: detärmöjligtdetärmöjligt...*

  • Daa

    Igår gjorde jag förresten debut som styrelseledamot. Lite vilsen och med en önskan om att ha en sån där prao-skylt, men det var lite spännande och jag tror nog att jag kommer att hitta min roll där.

  • Daa

    Nervös? Eller cool?
    *ivrig*


    Ninnnis skrev 2010-03-23 11:46:04 följande:
    Ja, den stora myndighetsgranskningen är imorgon...Kram på dig själv! Hur har du det idag?
  • lanovia 08

    Daa usch måste verkligen vara svårt som du säger att hålla hoppet uppe. Jag hoppas så innerligt att nästa plus blir beständigt för er.
    Hur klarar erat förhållande det här då? Står ni starkt hand i hand vid sidan om eller blir det lite extra grinigt?
    *kramar Daa*

  • lanovia 08

    Idag känner jag bara förtvivlan i mammahjärtat.
    Har precis fått köra termometertricket igen. Skall man behöva göra det en gång i veckan?? Skulle inte tro det. Den här tjejen fyller vanligt vis sin blöja typ hela tiden. Nu hade det däremot gått 24h och det märks på henne att allt inte är som det skall.
    Termometern gjorde nog nytta i alla fall för magen tömdes med besked.

  • lanovia 08

    Härlgit att styrelsedebuten gick bra Daa. Är säker på att du kommer fixa det kanon.

  • Hvidbrud

    LAnovia: E brukade okså flla blöjan varje gång, men ju större hon blir dess mindre bajsar hon. nu var det vara tre dagar i mellan men gången innan FEM! När det väl kom ut var jag tvungen att väcka maken och tappa upp badvatten till liten. Jepp! Bajs överallt... Nicebajs... Vi kör inte termometer tricket, för hon verkar inte lida av det (även om hon är lättad efter en bra bajsning, men vem är inte det ) men det är ju jätte bra att ni kan det och gör det om hon "säger" det. Du gör ju det som är bäst för din lilla prinsessa! *kramar om* förtvivlan i mammahjärtat är inte kul *kramar om igen*

  • Daa

    Vi har väl varit ganska duktiga på att uppmuntra varandra och bevara ömhet och humor, men det här är första gången vi båda två samtidigt har känt hopplöshet under flera dagar.
    Igår när jag var nere och hade gråtit en smula blev han också nere, men istället för att krama och klappa om mig ännu mer så blev han tyst och tillbakadragen. Det fick mig att känna att han var arg på mig för att jag drog ner hans humör. Naturligtvis är det inte så (och om det skulle vara så förtjänar han att skallas), men jag skulle verkligen ha behövt att han strök mig över håret eller försökte få mig att skratta.
    Inte så lätt för honom att veta i och för sig.

    lanovia 08 skrev 2010-03-23 11:54:59 följande:


    Daa usch måste verkligen vara svårt som du säger att hålla hoppet uppe. Jag hoppas så innerligt att nästa plus blir beständigt för er. Hur klarar erat förhållande det här då? Står ni starkt hand i hand vid sidan om eller blir det lite extra grinigt? *kramar Daa*
  • Hvidbrud

    Min lilla plutta ligger och sover middag. Shiiit! Tid att sitta vid riktiga datorn. Lyx.

    Det blev förresten våfflor till frukost idag igen... hiiiii! *Jagärvuxenochfåbestämmasjälvvadjagvilläta*typ känsla...

    Ser fram emot helgen, Fyller år på fredag så jag och E ska tull mamma i helgen, Batman jobbar helg/kväll och jag vill inte sitta själv på min födelsedag, så vi tar tåget och ska mysa i blekinge. Äta gott, gå promenad vid havet och skogen och dricka groggajävel framför brasan och gå på loppis och titta i mammas affär/galleri och bara mysa.

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan