• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Fjällbruttan

    oooopppsss....Ninnis, extrakramar till dig förstås!! Sån detox är inge kul!!

  • Fru E

    Ninnis-urk för magsjuka, fick min dos förra helgen.......hoppas du mår lite bättre nu

    Ingis-hoppas att det blev ett fint avsked för kisen

    Idag har jag och ett par tjejer varit och fyndat på både loppis och outleten för Höganäs keramik, inte helt dumt!
    Helt underbart väder bidrog till en toppen dag totalt sett.

    Nu väntar middag och melodifestival hos grannen.

    Kram på er!

  • Fjällbruttan

    EA och Blommis, har nu läst om ÄP, råkade faktiskt få se om det på tv förra veckan,
    JÄKLAR vilken resa ni är på!! Kommer att hålla tummarna tills de trillar av och sitta och lalla med er så ni slipper tänka de närmsta veckorna!!!
    Och givetvis så hoppas vi alla på superägg och kvicka spermier som gör kanonembryon!
    Och att vartenda ägg har en inbyggd pac-man i sig så de biter sig fast,HÅRT
    Kram!!

  • Fjällbruttan

    Nu har jag läst från sidan 65... och redan glömt 95%...sorry

    Sonja´, jag tyckte det lät underbart när du berättade om maken och hockeyn, inte alls skryt! Och kul att du gett mupp.chefen nåt att tänka på!
    Tufft gjort!

    Daa, duktiga duktiga du som träffat kuratorn! Bra jobbat!!

    Jenny, hur går det med lilla vovven? Fått nått svar på proven än?
    Och hoppas ditt humör har blivit lite snällare mot dig!
    Och att du får hjälp hos läkaren!

    Blomman, du är en underbar vän, härligt att få hjälp, hoppas du fick några goda praliner

    Lanovia, förmodligen har din ammningshjärna glömt att du ställt frågan, men eftersom jag minns den, trots gravidhjärna, tänker jag svara på den
    Kan bero på att jag just läste frågan fast det var en och halv vecka sen du ställde den
    Alla prover var bra med lilla grodan, så därför fick jag fara hem.
    Men jag ska ta det lugnt, äta TRE järntabletter om dagen (gissa om det tar tid på toa ibland...) och så står jag på antibiotika hela grav till två veckor innan BF.
    Sen kommer vi att bli igångsatta så jag hinner få antibiotikadropp under förlossningen..
    Tippar jag rätt så sätts vi igång 12 april ungefär

    Nu ska jag gå  och mecka ihop en kycklingwok till oss brudar, vi äter sånt då maken jobbar eftersom han avskyr nudlar

    Har jag glömt nån så förlåt! Tyck om ji ändå;-D

  • passionsblomman

    Bruttan, jag vill också åka skoter! Jag sa det idag till sambon medan vi körde bil mellan snötäckta fält med snön sådär scysst ihopsjunken att den är perfekt att köra på, full fräs i solen. det har varit ett stråande väder. Vi har iofs varit inne hela dagen och hejjat oss hesa i handbollens hetta. Jag tror min sons tid som utespelare redan är förbi och ett minne blott, ty den ungen tar skott som en liten flygande grön skottspole.
    Attt det ändå blev 2 förluster var inte hans fel. Och första matchen ledde vi i två tredjedelar.
    Tyvärr har vi svårt att orka hela vägen då vi är lite för få och de andra oftast har mellan 5 och 10 avbytare då i är glada om vi har 2....

    Och Bruttan igen: jag fick en hel låda praliner! jag har ätit allihop...

    Ninnis FYYYY vad hemskt att bli magsjuk! Jag undrade just vad du hade för dig och trodde jag glömt någon resa eller så...

    Nu har vi så just kommit hem eftersom vi stannade till hos morfar en stund efter matcherna, så vi lär elda lite om det inte ska bli en väldigt kall natt.

    Pyss pyss!

  • Daa

    Ingis, ska helt ärligt erkänna att jag tvivlade när jag läste de där inläggen, för det jag såg var ett "inte för att vi vill såra eller förringa, men SKÄRP DIG, så farligt är det väl inte".
    Ungefär lika uppmuntrande som att få höra "Slappna aaav, så ska du se att du blir gravid" om man är orolig för att man försökt länge utan resultat.
    Så jag hoppas att du kan förstå min reaktion.

    Säger du att ingen vill förringa, så tror jag på det. Men det ändrar inte hur jag uppfattar inläggen, även om jag har läst dem igen i ljuset från det du just skrev.


    ingenjörsbruden skrev 2010-03-06 07:39:08 följande:
    Hoppas du vet att ingen vill förringa varken missfallen eller din sorg på något sätt....utan mer försöka visa på något positivt i det hela.
    Jag har perspektiv, jag tänker positivt så gott det går och jag har klurat på vad tusan det kan komma för gott ur det här.
    Det har jag sedan länge räknat ut på egen hand.
    Däremot tänker jag inte skämmas över att jag hamnar i svackor, för det får man göra.
  • Daa

    Ninnis: aaargh! för magsjuka. Hoppas du känner dig helt bra nu. Saknade dig i fredags. *kramar om*

  • Daa

    Bruttan: härligt med skotertur.
    Så fint av tolvåringen att "offra" sig.
    Tycker det kan vara besvärligt med kisspauser, även om man inte har en stor mage som är ivägen. Karlarna vet inte hur bra de har det (som har någonting att hänga ut alltså)

  • Daa

    Ingis: ett fint avsked till en fin vän.


    ingenjörsbruden skrev 2010-03-06 07:43:09 följande:
    Igår kom maken hem o gjorde en jättefin trälåda som vi la kissekottens skokartong i. Sen gick han ut o spettade upp ett rejält hål. Det blev hans sorgarbete.Sen klädde jag på Busan o tände två lyktor o så gick vi ut o la kissen i sin grav.Lyktorna lyste ända tills nu på morgonen.Kändes jätteskönt att se de två lyktorna lysa hela natten.
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan