• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Fjällbruttan

Daa, tycker du är underbart stark som säger vad du känner, och intentionen i det man skriver är ju inte alltid det som uppfattas av mottagaren, så jag tycker du gör det jättebra som skriver hur du känner!

Hoppas du får ur dig en massa "skit" hos kuratorn så att dina diken blir mindre djupa och att du snart ser blommande tussilagos där

Kram

• Fjällbruttan

Ingis, vad fint det lät med avskedet till lilla kissekotten!
    Är skönt att kunna ge dem ett vackert slut också.
    Hoppas varje dag blir lite lättare för er.

Kram till er alla i familjen

• Fjällbruttan

Blomman, ni skulle varit här och bränt idag, då hade ni blivit pressde av polishleikoptern till kontroller
    Är så glad att polisen är här och kollar ratt och styrnykterhet, det behövs!
    Inte för att det är många i byn som kör med alkohol i kroppen, utom en alkis, men mycket turister gör det....

Dessutom så kom piketen och körde bort en främmande skåpbil (norskreggad) som stod med släp vid våran la´gård, och två snubbar traskade runt och kollade kring la´gårn och maskinhallen... piketen såg dem när de passerade och kom tillbaka efter en stund och skickade iväg dem
    Gissa om jag hade stått bakom blommorna i fönstret och spanat ochfunderat på att gå ut och köra iväg dem själv
    Ibland är det en fördel att ha en fjällräddare i huset som har mycket samarbete med polisen

Härligt förresten med enliten grln skottspole
    Så underbart roligt att han hittat sin nisch! 

• ingenjörsbruden
    Daa skrev 2010-03-07 10:59:32 följande:
    Ingis, ska helt ärligt erkänna att jag tvivlade när jag läste de där inläggen, för det jag såg var ett "inte för att vi vill såra eller förringa, men SKÄRP DIG, så farligt är det väl inte".Ungefär lika uppmuntrande som att få höra "Slappna aaav, så ska du se att du blir gravid" om man är orolig för att man försökt länge utan resultat. Så jag hoppas att du kan förstå min reaktion. Säger du att ingen vill förringa, så tror jag på det. Men det ändrar inte hur jag uppfattar inläggen, även om jag har läst dem igen i ljuset från det du just skrev.
    Jag har perspektiv, jag tänker positivt så gott det går och jag har klurat på vad tusan det kan komma för gott ur det här. Det har jag sedan länge räknat ut på egen hand. Däremot tänker jag inte skämmas över att jag hamnar i svackor, för det får man göra.
    Du är stark, Daa. Starkare än vad du eg tror om dig själv tror jag.
    Klart man tolkar sånt man läser o hör efter hur man mår, misstänkte lite att du skulle kunna ta inläggen lite negativt, vilket vi verkligen förstår, kände därför att det var viktigt att i klartext skriva att det inte på ngt sätt nedvärderar eller förringar dina känslor, upplevelser o sorg.
    Det är så lätt att skriva här i cybern....men man får inte alltid med tonläget o det kan uppfattas på ett helt annat sätt än vad det var tänkt.

*KRAMAR MASSOR*
  • ingenjörsbruden

Ninnis: Fyyyyy för magsjuka!! O extra jobbigt med hantverkare i huset....Hoppas att helgen har varit extra underbar istället!

• ingenjörsbruden

Blommis: Va härligt med en alldeles egen liten flygande grön skottspole!! Väldigt träffande att han är grön osså förresten!

• ingenjörsbruden
    Fjällbruttan skrev 2010-03-07 12:34:02 följande:
    Blomman, ni skulle varit här och bränt idag, då hade ni blivit pressde av polishleikoptern till kontroller Är så glad att polisen är här och kollar ratt och styrnykterhet, det behövs!Inte för att det är många i byn som kör med alkohol i kroppen, utom en alkis, men mycket turister gör det....Dessutom så kom piketen och körde bort en främmande skåpbil (norskreggad) som stod med släp vid våran la´gård, och två snubbar traskade runt och kollade kring la´gårn och maskinhallen... piketen såg dem när de passerade och kom tillbaka efter en stund och skickade iväg dem Gissa om jag hade stått bakom blommorna i fönstret och spanat ochfunderat på att gå ut och köra iväg dem själv Ibland är det en fördel att ha en fjällräddare i huset som har mycket samarbete med polisen Härligt förresten med enliten grln skottspole Så underbart roligt att han hittat sin nisch! 
    Shit! Jag hade nog stått med näsan tryckt mot rutan....vilken aktion på hemmaplan! *går o stoppar en extra tegelsten i handväskan för säkerhets skull....vart är världen på väg!!!*
  • ingenjörsbruden

Idag har jag o busan varit ute o vandrat runt hela byn...nästan iallafall! Härligt med sol, vintergäck o fågelsång! Känns ljuvligt att våren är på väg!
    Hittade ett napp-träd förresten! Var väääääldigt färgglatt!

Har haft lykta vid kissens grav i natt osså....på något sätt känns det lättare när jag ser ljusen vid graven innan jag går o lägger mig. Känns tryggt!
    Är glad att vi har tomt nu så att vi kunde begrava honom nära oss. Förra kissen som dog fick vi skicka på kremering för då bodde vi i lgh.

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan