• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MuffinsTönt
    Parnassia skrev 2010-02-17 12:37:52 följande:
    Nu kommer en till rapport i realtid, i princip! NU har hon fått droppet! Maken är iväg hem en stund för att parkera bil och hämta pryttlar.
    Spännande!!!! Nu vågar jag knappt lämna datorn!
  • Ore

    Ohh, spännande!

    Tack för tipset om Näs-Frida... Jag har någon annan typ av nässug (som känns litet mindre äcklig) men som kanske inte är lika bra. Tror dock inte att jag vågar prova den om inte maken är hemma, tror att det är bra om någon av oss håller lillkillen och den andra grejar med snorborttagningen

    Men än så länge verkar det ha funkar bra med bara koksaltlösningen, han andas mycket lättare nu!

  • Lapinette

    Ahhhh.. vad spännande och superbra Parnassia med uppdateringar!

    Muffinstönt - jag har inte heller den genen i mig men har dock alltid sagt att jag någong gång skulle vilja försöka få barn ... och se hur det gick med de försöken. Har sedan sagt att om det inte då funkar så får det vara. Jahapp och nu har man gått igenom all världens jävla pina med IVFer och annat och står i adoptionskö.

  • Tinga

    Parnassia - tack för Vickan-rapport!

    Apropå rapport - har någon hört ifrån Kängu på länge? Kängu, var är du? EA, du får locka med lite muffins.

  • MuffinsTönt

    Lappis
    Livet är orättviss och suger som fan -ibland. Ni har "gått vidare"(brist på annat uttryck) med det hela och det är ju gôbra.

  • Lapinette

    Muffinstönt - nej, det finns liksom ingen logik i det här med att skaffa barn men det känns som vi har sörjt nog och fattat läget. Mår så mycket bättre nu än vad jag gjorde för ett år sedan.

    BS - låter som en söt "saftlek" men har aldrig hört talas om den.

  • Oms

    smiter en en mkt kort stund igen o hälsar till alla, hann inte kommentera eller heller läsa för här hemma bar det av till läkaren, det visade sig att lillskruttan har dubellsidig öroninflammation - hennes första, så nu e det penicillin som gäller - och förhoppningsvis är det där problemet sitter denna gång o inte ngt annat

    nu är det snart skiftbyte, jag måste in o jobba har galet mkt på rummet som MÅSTE åtgärdas och jag har inte ens hunnit fatta o skrivitbeslut i en 10-del av det jag ska göra innan månaden är slut, jobbigt...

    kram på er!

  • muggles

    Go Vickan Go!

    Lappis: men det var du absolut värd! JAg har dock inte testat dem än för jag blev lite omotiverad efter våra diskussioner om det verkligen skulle hjälpa el inte (just nu lutar jag åt inte).

    Björn Ferry har jag hört talas om - och jag läste nyligen att han är gift med armbryterskan (hon är ingen kändis BS men de har gjort en dokumentär på henne www.heidiandersson.com/Default.asp&path=5081%2C13114). Vad har han gjort förresten - har han äntligen vunnit nåt?

    Tinga: kul att du trivs på jobbet och har vettiga saker att göra!

  • Lapinette

    mugglan - du är kvar i Tyskland va?! Jag menar hur har man annars ungått Brian Ferrys brorsans guldmedalj?!!

  • muggles

    Japp jag är i Tyskland och har inte tid att läsa svenska tidningar på nätet. Ferry har väl varit ett hopp rätt länge men det har väl inte gått så bra för honom på ett tag va? Det var la kul då att han fick till det...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge