• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

    Ja kanske kan han få en stor låda att lägga allt i. Det är post/räkningar blandat med datorsladdar, brännbara dvd:er, mobiltillbehör och jag vet inte allt.

    Koko, jag ses gärna framöver, vilken tur att ni hann prova selen och upptäcka att den inte är något för er då, så slapp ni köpa. Vi är inte heller jätteförtjusta i den men Babybjörnselen tar bara upp till 10 kg, eller 11 kg tror jag att det står numera, och det var Iris snabbt uppe i, den där tar väl det dubbla om jag minns rätt.

    Cicci, ingen annan blev smittad då? Skönt i sådana fall.

    Usch, den där vinterkräksjukan verkar ju härja för fullt nu, undrar om man borde hålla sig inne den närmsta månaden. Fast tror inte att jag skulle stå ut med att ha Iris hemma från dagis så länge.

  • BrudSommar2006

    Ja hos oss ligger allt i köket också, plus att maken har det som ska bli Astrids rum till att dumpa allt från smutstvätt till betalda räkningar i, själv går jag aldrig in där. Fast nu har han ju lovat att rensa där inne så att vi kan göra i ordning till Astrid men gud vet när han kommer att komma sig för med det.

  • BrudSommar2006

    Liten, Iris hade ju massor med hicka, speciellt jobbigt var det när man skulle sova och den eländes hickan började. Astrid hickade inte en enda gång innan hon tittade ut.

  • Liten med Mindre

    BS - hickar Astrid nu då?

    Det där med viktiga saker-lådor är nog många som har.

  • Telis

    Snygg TS, Ore!!

    Parnassia, hoppas att dagen idag känns bättre än dagen igår. Kram!!

    Stackars dig, snaily, det lät inget kul med vätska i buken! Får man fråga hur du kollade själv, var det med VUL-maskinen för kor? Det låter iallafall mysigt att ligga i soffan med en snöstorm utanför och en korv på fötterna.

    Välkommen hem porchez, hur var semestern?!

    EA, äsch, vad synd att det kom in ett bud till! Det är alltid sjukt läskigt med budgivningar och när man väl har vunnit en så kan man få lite ont i magen ett tag men oftast blir man ju väldigt nöjd med sitt köp när man hunnit vänja sig, så jag hoppas att ni får huset även om det blir en aning dyrare än vad ni tänkt er. Min svärfar brukar alltid säga att man ska ta i så man kräks när man köper bostad, det brukar löna sig. Jag vet inte hur rätt han har egentligen men det har funkat för oss.

    Heja PB! Du verkar verkligen vara en fantastisk mamma som inte tar någon skit.

    Cicci, läskigt med lilla Skorpan och att det går så fort för dom små att bli uttorkade! Hoppas att alla mår bra nu iallafall!

    Tack för input om sovpåsar! Jag ska fundera lite till, vår lillkille verkar vara väldigt varm av sig så dom vadderade ser lite för varma ut samtidigt som helt ofodrade känns lite väl tunna. Fast om koko har någon sommarvariant så kanske man kan ha en sån på vintern.

  • BrudSommar2006

    Liten, jadå, Astrid hickar massor nu! Hon är dessutom lite svårrapad så hon kräks rätt mycket. Märks stor skillnad på de gånger vi faktiskt lyckas rapa henne.

  • BrudSommar2006

    Själv sitter jag och fryser idag och har fått gå och ta på mig en varmare tröja. Får se till att hålla Astrid väl inlidad idag, tycker att bebiskläder är rätt tunna. Har också alltid undrat varför bebistäcken är tunnare än vuxentäcken, tur att hon har pyamas med fötter.

    Experimenterar med att sitta på kuddar idag, har så himla ont i svanskotan fortfarande så jag kan knappt resa mig när jag har suttit ett tag. Hoppas att det släpper snart.

  • lisaodaniel

    Hej alla!

    Lisa heter jag, bor i Linköping. Är mitt uppe i bröllopsplanering, datumet är satt till 21 augusti.

    Skostorleken hamnar på hela 41, favoritchokladen är svårare. Jag är ingen chokladfantast men i lingonveckan kan det frossas i diverse mjölkchoklad. Nonstop fungerar alltid!

    På barnfronten är det än så länge väldigt lugnt, jag börjar bli sugen då vänner runt om har börjat skaffa sig små liv. Men vi har inte bråttom med det, eventuellt blir det mer allvar av saker om ca ett år.

    Ska bli kul att följa denna tråd!

  • Tinga

    Ore - trevlig trådstart!

    Snigeln - usch, stackars dig som åkte på en överstimulering, mitt i det andra eländet. Du förtjänar verkligen att få ligga på soffan och ta hand om dig själv. Jag undrar också hur du kollade med UL på dig själv, och vad säger FK:s läkare om att en veterinär diagnosticerat?

    PB - heja dig! Bra att fröken får en chans först att reda ut det hela, men att ni har en plan B om det skulle behövas.

    Cicci - usch, magsjuka är ingen hit. Vad tråkigt att det förstörde din och din mammas mysiga helg, men det kanske ändå var tur i oturen att du inte var själv med båda barnen? Kram!

    Här är det fortfarande sjukstuga, men de är feberfria hittills idag, så jag hoppas att det blir dagis imorgon. Tror att både de och jag behöver det.

    Igår var vi hos dietisten för vägning, och det var ingen rolig historia. Båda två har legat helt stilla i vikt den senaste månaden, så nu är de nere under -3-kurvan igen. Vi ska prova att öka på Piffs matransoner här hemma, för att slippa sondning på dagis. För Puffs del hoppas vi att ätandet på dagis ska bli bättre och bättre. Om en månad är det dags för ny koll. Båda hade iallafall vuxit 1.5 cm på längden, så det går på rätt håll där, åtminstone. Men de är verkligen sparrisar, för de ligger på knappt -1.5 kurva i längd, medan under -3 i vikt.

  • fru AM

    Hej Lisa! Välkommen till tråden! Kul med en nykomling som man kan se hur hon ser ut på en gång!

    Kul med bröllopsplaner - känns som det var länge sedan vi diskuterade sådant i tråden. Senast var väl de vilda planerna för Kokos framtida bröllop ... Koko: ska vi dra igång igen. Tror vi stannade på färgtema lila och så vinterbrölllop ...?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge