• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

skulle skriva:

Smint - Välkommen!!!!

Ego - har läst ansökningarna om min vikarietjänst (som inte är nåt vik men ändå). Sorgligt att inte mer kvalificerade personer fattar hur TOKROLIGT jobb jag har...

• MSW

Ore: Grym trådstart!! Tråkigt med föräldrarna dock! Får man fråga varför du hade misstänkt det? Men kunde inte låta bli att le lite om kommentaren om alla hormoner i omlopp hos döttrarna !

SMint: Välkommen!

Snaily: Jobbigt att du är överstimulerad.. Tråkigt med jobbsituationen, men hoppas som du att du lämnade det dåliga samvetet på jobbet, det är juh inget du gör för att jävlas!

OUpise: Spännande med jobbet!!

Telis: Besvärligt med inflammationen!

Porchez: Välkommen hem! Hur har det varit??

Vad har jag mer tänkt...? Kramar till alla!

• Fru E

Tooodiilloo!

Ore-grym trådstart

Säg till om ni tröttnar på min husångest men just nu är den STOR *ehum*

Smint-välkommen! Så ännu en stockholmare.....ingen skåning som vill kliva fram *lockar med muffins*

• Fru E

Snaily-passa på att försöka njuta så gott det går att vara hemma även om magen är öm

Har just insett att det faktiskt inte är så långt till mitten av februari när kliniken förhoppningsvis ringer oss . Funderar på om jag skulle ta mig i kragen och försöka att INTE äta så mycket sött för att på något sätt mirakulöst förbättra våra chanser.....

• _koko_

Heja Ore! Toppen TS!

snaily - Tack, tänk vad fort tiden går, NIO ÅR är ju en hel evighet! För vissa iaf, nenne t ex är diskad. Tusen kramar till dig för övrigt, vilken SKIT du går igenom just nu.

Mätt och belåten, middagen blev lyckad. Förutom att sambon verkade så stressad, vilket visade sig bero på att han ju skulle spela kl 19.30, vilket han gör alla tisdagar, men nu är det ju en månad sedan pga jul och semester, så det hade jag alldeles glömt. Tur att replokalen ligger i källaren.
    Menyn löd: Serranoskinka och melon till förrätt och baconlindad oxfilé med pommes frites, rödvinssås och café de paris-sås till varmrätt. Inte så originellt men väldigt gott. Till det drack vi Tommasi... (22350), vilket passade bra till varmrätten men mindre bra till förrätten.
    Nu kom jag på att jag köpte en liten flaska bubbel också idag när jag var på systemet, ska jag öppna den och smygsupa? Sambon gillar nämligen inte bubbel, så det är ingen idé att vänta på honom...
    Annars sitter jag och äter zoo just nu, gott!

Anyway.

Härligt att BS fått komma hem, hoppas det lugnar ner sig för er nu. Jag förstår precis dina tankar kring att ha båda barnen hemma! Iris kanske inte skulle få så mycket ut av att hänga med conny, men vi kommer gärna över någon fredag om du vill, så kan jag lämna tillbaka selen också. Testade den lite till nu, lika bra innan jag lämnar tillbaka den tänkte jag, och nu vill Lillebror plötsligt inte alls sitta i den?? BB däremot går bra, den som jag tycker han ser ut att sitta så obekvämt i...?

cicci - Hoppas du haft en riktigt mysig helg med mamsen!

parnassia - Man har såna dagar ibland, hoppas i morgon blir ljusare.

ore - Usch, vad tråkigt! Skilsmässa är aldrig roligt, oavsett hur vuxen man är så är det ju ens föräldrar det handlar om! KRAM!

PB - Instämmer med övriga, ta AMs erbjudande och sök jobbet!!

smint - Välkommen, kul att du kliver in!! Men du glömde skostorlek.

Nu börjar Lillebror gnälla lite för högljutt, får se om jag får en chans till att kika in ikväll!

Glad att vara tillbaka är jag hur som helst (först skrev jag det på engelska, hur töntig får man vara???)

• Liten med Mindre

Snaily - krya på dig. Attans vilken otur du hade!

telis - krya på dig med. Nu räcker det med besvär - fram för en lättare vardag. vet inte om du fick svar på frågan om sovpåse. vi använder i alla fall bara body under påsen, och har lite öppet fönster så att det känns lite svalt utan att vara kallt. är det kallt inne, som i föräldrarnas hus, kan hon ha pyjamas under. nackdelen med påse är att jag sällan får se min lilla älskling i pyjamas som är så bedårande sött.

EA - hur har det gått med huset???

Smint - välkommen!

Själv har jag ägnat två dagar åt att skapa strategier instängd med ledningsgruppen. Intressant med rörigt. De andra är inte direkt samkörda eller tycker om varandra. Och jag känner mig mest som en nykomling utan erfarenhet.

Magen min är fortsatt enorm, och det mesta är bökigt just nu. Hallå - det är 6 veckor kvar! måste fråga BM om hon verkligen menar att denna bebis ligger på medelkurva. Är oroligt trots hennes tidigare bedyranden. Sen verkar inte tarmproblemen lösa sig heller - och har fått öka på medicineringen. Suck - det är fullt nog där inne utan gaser och konstigheter.

Nåja, Mindre ska få gå till dagmamma i morgon, och mormor och morfar som skött ruljansen de sista fyra vardagarna, sköter hämtning även i morgon. Underbart! De är värda allra minst flaskan Bin 28 de fick idag (favorit även här). Ska nog skaka fram lite bensinpengar med.

Nu - lite yogadags och sen välta mig i säng.

Tjing!

• Liten med Mindre

koko - välkommen hem och in i loopen igen.

• MSW

Åh Ea, dig glömde jag, dumma dom som bjöd över! Hoppas ni skrämt iväg dem nu!

Ego: Här var det lite lagom förvirring idag (apropå samtalsämnet igår).. när vi hade gjort toast ikväll så drog jag ut sladden ur järnet.. Sen efter en stund gick vi bort och hälsade på mina föräldrar en stund och när jag kom tillbaka så skulle jag göra välling till A.. Kände då att det var värst vad varmt här är, smörgås grillen borde juh inte vara varm längre... Jag hade dragit ur sladden till vattenkokaren ist! *suck* Tur att vi inte var borta längre!! Och jag har inte ens någon graviditet att skylla på.. (även om nog både jag och maken börjar bli lite smått sugna på en bebis till...)

Jag och maken har nog bestämt oss för att köra på en månad med köpstopp.. Ska bara diskutera igenom "reglerna" lite till innan vi sätter ett datum för att köra! Se hur det slutar!

• MSW

Koko: Grattis till nio år! Maken och jag firar det till hösten!

• MSW

Liten: dumt att det inte ger med sig i magen! Är det inte längre än 6 veckor kvar?? Mon dieu! Vad är det med andras graviditeter som gör att det känns som det går så himla snabbt!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge