• Bauti

    Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!

    Då var det dax för att öppna upp ännu en ny tråd. Passande att göra detta den första dagen på året.

  • Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!
  • Linum

    *vinkar till alla*

    Hetsig vecka på jobbet, som vanligt... Fast det är roligt att jobba häcken av sig! Bara lite svårt att prioritera när allt är prio 1...

    Nibla: Hoppas att du får ett bra uppdrag snart. Håller de berömda tummarna.

    Carma: Skönt att du får lite hjälp.

  • Nibla

    Här var det dött värre!

    Idag är jag hemma och chillar. Har precis druckit en kopp kaffe och bokat in mig på ett spinningpass ikväll. På lördag blir det Body Combat och sönda ska jag testa Zumba (en sorts dans) De har öppet hus på lokala gymmet så jag passar på att gå på pass jag tycker om. (Mitt skitgym har inte dessa passen. Ska säga upp det medlemsskapet så snart det går, dvs i maj)

    Igår var jag på anställningsintervju för ett uppdrag på Volvo. Tjänsten är som inköpsassistent och innebär att uppdatera avtal och prislistor i ett system. Ett skitgammalt system! Ni vet ett sånt med svart skärm och gröna bokstäver. Epa! Jag VILL verkligen inte ha det uppdraget, men samtidigt är det ju bättre än att bara sitta hemma, så jag tar ju det om jag får det. Men jag har lite ångest att jag ska bli uttråkad. Har sökt en massa andra jobb, på bla Astra Zeneca, Gina Tricot och Länsstyrselsen. Hoppas på att Astra hör av sig!

    Mitt ena mål för 2010 är att ta mig ur bemanningsträsket och få en fast anställning nån annanstans!
    Mitt andra mål för 2010 är att gå ner 10 kg till sommaren. (Har hittills gått ner 3) Nån som ska med?

  • Bauti

    Nibla, håller tummarna att du kan få ett fastjobb. Piller räknare på Astra

    Här hemma går det sin gilla gång. Fick en depp i går, gick och la mig kl 17.30. Men var vaken med lillan i tre timmar i natt. Knorr i magen. Men vi hade det mysigt, kollade när traktorn kom och skottade. Så nu är vi instängda av all snö. Men vad gör det Bara att ta tag i skottningen när hon har somnat.

  • Nides

    Nibla: är det på PV? I så fall är det faktiskt ganska kul på inköp. Jag hade mina fördomar. Men lär sig mycket utav de. De Är tuffa som tusan. Iaf de jag hade med o göra.

    Jag har oxå mål att gå ner i vikt. 10-15 kg iår. Helst vill jag gå ner det till 31 juli då vi ska på bröllop. Men jag få väl vara realistiskt. Träningen skulle börjat förförra lördagen, men det är lite kaos hemma så jag börjar nästa vecka. Skönt att vi har flyttat närmare gymmet med.

  • Nides

    Nibla: är det på PV? I så fall är det faktiskt ganska kul på inköp. Jag hade mina fördomar. Men lär sig mycket utav de. De Är tuffa som tusan. Iaf de jag hade med o göra.

    Jag har oxå mål att gå ner i vikt. 10-15 kg iår. Helst vill jag gå ner det till 31 juli då vi ska på bröllop. Men jag få väl vara realistiskt. Träningen skulle börjat förförra lördagen, men det är lite kaos hemma så jag börjar nästa vecka. Skönt att vi har flyttat närmare gymmet med.

  • FruTez

    Nibla: Har sett att tv shop säljer Zumba dvd´s! Ska bli intressant att höra va du tycker om det efter du provat. På tv shop ser de riktigt roliga ut, haha! Fast vilka på tv shop gör inte det? Jag skulle också behöva gå ner minst 10 kg... Känns lite svårt för tillfället när jag fortf. försöker komma in i rutiner. Dessutom när jag är insnöad nu så finns det inget annat att göra än att äta och sova, haha! Jag och Jesper har samma rutiner, *skratt*

    Sedan när snön är borta så ska jag börja med att gå ut och promenera. Alltid en bra start!

  • Nibla

    Fru Tez,
    Ja, den reklamen har jag också sett. Verkar skoj! Hoppas bara inte stegkombinationerna är för svåra.

    Jag fick inte uppdraget som jag var på intervju på. Ganska skönt för jag ville vekrligen inte ha det. Istället ska jag på en annan intervju på tisdag. Yay!! Och det är på samma ställe som jag var när jag var gravid, bara på en annan avdelning, men i samma byggnad och med folk jag känner. Hoppas hoppas!

    Börjar få ont i halsen och det bränner i bröstet. Jag orkar verkligen inte bli förkyld nu.

  • Carma07

    Halloj

    Nibla: Håller tummarna på tisdag. Låter ju toppen och jag hoppas du får det. Det ska vara kul att gå till jobbet iaf de flesta dagar.

    Äntligen känner jag att energin efter min förkylning så sakta börjar återvända. Men kanske bäst att försöka hushålla med den ändå.

    Nibla: Tack för igår. Lilltjejen ville knappt gå hem och väl ute fick hon syn på L´s pulka så den fick jag dra runt henne lite i. På kvällen var hon sprudlande glad.

  • Linum

    Idag blir det jobb hemma. Halva jag ville inte gå upp imorse, så resten av mig lät bli. Underbart att kunna ha den valmöjligheten!

    Helgen var trevlig med storstädning, 30-årskalas i Romelande, 2-timmars promenad och middag hos vänner. Vi hann med att titta på "Sommaren med Göran också". Många sköna skratt i den filmen!

    Den här veckan blir det mycket jobb och sedan första föräldragruppen på torsdag. Hoppas att man träffar några trevliga prickar att umgås med. Alltid kul med nya bekantskaper.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 15!