• FruTez

    Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!

    Tiden går fort när man har kul. Dax för ny tråd!!

  • Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!
  • Linum

    ...men om nu amerikanska mödrar har vaccinerats i många år mot influensa skulle de nog ha märkt något vi det här laget.

    Jag tror att man måste tänka själv lite och gå på instinkt. Läsa på en massa och bestämma sig sedan.

    Nibla: Låter underbart! Promenad i +2 grader och halvsnö... pass

  • Ab fab

    skall ni på scrapmässna. jag bor på htoell 11 natten mellan lördag o söndag

  • FruTez

    Linum: Ytterligare en sak jag "hört" om vaccinet. Det skiljer sig en del från tidigare influensavaccin som tex. Tamiflu. Svinvaccinet ska man tex. inte ta om man är äggallergiker, men det är ok med tamiflu.

    Nibla: Har totalt missat den mässan, men har väl haft huvet fullt av andra tankar!

  • Carma07

    Nu har lilltjejen tröttnat på att städa och jag har tröttnat på det eviga av- och påsättandet av hennes skor så nu blir det en promenad bort till affären och troligtvis lite godis till kvällen.

    Ha en trevlig fredag och helg alla om jag inte hinner in här mer idag.

  • Frujj

    Hej!
    Här har det snöat hela förmiddagen :D Det blir ju inget av det men det kommer ner nåt blött vitt iallafall :)

    Det här med vaccin, jag känner mig också tveksam även som ickegravid! Tycker också det är läskigt att få något insprutat i kroppen som är nytt. I andra länder har ju influensan börjat klinga av (eller börjat o börjat det var väl ett tag sen det började klinga av) så man vet väl inte om det kommer bli nån pandemi här i Sverige heller? Och när i så fall. Vi som inte tillhör någon riskgrupp kommer kanske inte få något vaccin förrän i december och då kanske man redan har haft det? Vem vet.

  • Linum

    Liten rättelse:

    Tamiflu är inget vaccin utan ett läkemedel mot influensa (sk antiviralt läkemedel). Anledningen till att vaccinet inte ges till sådana som är allergiska mot ägg är att vaccinet är framställt via hönsägg.

    När mamma ville bli vaccinerad mot influensa på 60-talet (om det nu var hongkong eller nåt) fick hon inte det eftersom hon då var äggallergiker.

    De flesta får trots allt bara vanlig influensa.

  • Frujj
    Linum skrev 2009-10-16 14:00:55 följande:
    De flesta får trots allt bara vanlig influensa.
    Därav det stora mörkertalen.

    Vet flera st som redan haft svinflunan. (Troligen iaf, det går ju ingen annan influensa just nu och den stora skillnade mellan vanlig hederlig förkylning och influensa är ont i kroppen)
  • FruTez

    Vad jag förstått så är skillnaden mot andra års influensor, att denna är mer smittsam. Det är ju alltid ett antal som dör varje år av flunsan och det verkar inte vara fler som dött detta året än vanligt... än...!

    Carma; Trevlig helg!

  • Linum

    Exakt. Influensa och följderna av det är en av de vanligaste dödsorsakerna i Sverige, i normala fall, och då är det mest äldre som dör. Det som skrämmer livet ur en del nu är att den nya influensan drabbar yngre.

    Har ni sett bilderna från New York på min blogg?!

  • FruTez

    Linum: Var faktiskt inne och kikade nyss! Superfina bilder. Gillar speciellt de två bilderna på dig. Klara och fina bilder. Du ser så lycklig ut!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!