• FruTez

    Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!

    Tiden går fort när man har kul. Dax för ny tråd!!

  • Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!
  • Frujj

    Undra hur många som har bitit sig i tungan när de har sagt "ja o så blaha blaha" när han har lyssnat, eller nåt sånt... hehe

  • FruTez

    Måste då bara berätta om Herr Blaha! *fniss* Sist han var här så kom han till receptionen och bad min kollega om hjälp med att beställa en taxi. Hon ringde taxibolaget, beställde och de frågade som brukligt efter namnet. "Ehm, jo namnet är Blaha", svarade hon. Taxitelefonisten förstod inte vad hon menade så min kollega fick förklara och bokstavera namnet, innan de fattade att det inte var ett skämt! *fmiss*

  • Frujj

    Jobbigt att heta Blaha om man ska söka ett jobb tex. "Ja hej mitt namn är mr Blaha och jag..."
    hehe
    På tal om söka jobb så ringde jag just om ett jobb jag sökt och jag blir sååå trött på mig själv att jag alltid ska börja svamla. Samtalet "flöt" inte särskilt bra så jag försökte avsluta med att säga "ja tack det var det jag ville veta" men istället så säger jag "Ja då tackar jag för informationen" och så lät det helt konstigt.. hahaha ushc. Ser kanske inte så konstigt ut när man skriver det här men när jag sa det lät det jättekonstigt, stelt och krystat... hmm hoppas hon inte kom ihåg mitt namn

  • Carma07

    Lustigt att heta Blaha. Men å andra sidan vet ju inte Brad Pitt vad han heter på svenska heller.

    Idag har det varit en trevlig eftermiddag med Nibla och lilla L på lekplatsen. Det var första gången lilltjejen var där så hon gick mest omkring och tittade på allt och alla barn. Hon somnade gott ikväll med ordentligt rosiga kinder.

  • Carma07

    Idag var det tyst i tråden.

    Härligt väder idag också och i eftermiddag blir det promenad. Just nu ligger lilltjejen och sover och förhoppningsvis längre än i går så jag hinner att städa och dona lite i lugn och ro.

    Roligare än så är det inte i mitt liv just nu.

  • Nibla

    Hej hej,
    Jag var inte i säng förrän kl 01 inatt och precis när jag ska gå och lägga mig vaknar lillskruttan och tror antagligen att det är morgon. Hon vill bara inte sova. Lyfter över henne till oss och hon somnar nästan, då kommer Leffe och sabbar! Lillskruttan tror att hon ska få leka med honom så det är bara att börja om från början. Vi lyckas till slut somna, sisådär 02.00. Sen vaknar L kl 6!!! Fy..... Bara ner och göra välling och så somnade vi båda om och vaknade kl 10.15!!! Ganska skönt ändå.

    Så nu har vi precis ätit frukost (När folk börjar äta lunch) och jag sitter i morgonrock och L springer omkring i pyjamas.

    Vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag. Promenad och en utflykt till Allum kanske.....

  • Carma07

    Nibla: Usch, vilken natt. Men skönt ändå att kunna få en ordenlig sovmorgon till slut.

    Nibla och Frujj: Hur gör ni när ni lägger upp filmsnuttar på era bloggar?

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!