• Fenixx

    Bröllop 2010 del8

    Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • majsan801

    Nej klart du ska säga nej. Jag tycker att man tar med sig en partner om man har en fast el kommer själv. Vi har några kompisar som inte har någon partner just nu då bjuder vi bara dem kommer inte skriva att de får ta med sig nån annan bara för att. Det är er dag och ni som betalar, bröllop är dyrt och det vill man fira med folk man känner och tycker om. Min åsikt alltså.

  • Tausen

    Samtidigt kan det ju bero på hur hon är som person, om hon inte är social och inte känner nån på festen kanske hon får väldigt tråkigt och i så fall kan det ju vara en trygghet att få ha med någon som man känner. Men det är helt ERT val.

  • EåN2010

    men hon känner ju jätte många där... så jag kan bara skriva att inbjudan är till henne... då borde hon fatta att hon ska komma själv eller?

  • Tausen

    Prata med henne. Förklara att hennes dåvarande partner blev bjuden för att han vra just hennes partner och för att de varit tillsammans länge. Att det är henne ni vill bjuda och ingen annan. Förklara även den ekonomiska biten, att alla inte kan komma med en plus 1 bara för att... Hon förstår säkert. har man aldrig planerat ett bröllop så fattar man inte riktigt vidden av vilken skillnad det blir om alla gäster tar med sig nån...

  • EåN2010

    Tausen: tack de där var väldigt bra sakt... de ska jag framföra.. hihi... vad alla är snälla här å kommer med bra förslag...
    tack tack tack

  • KatjaB

    nej, jag tycker att sambos och etablerade par bjuder man. Skulle alla få ta med sig släkt och polare så skulle man ju bli ruinerad på kuppen. det är ju viss skillnad på att ta med sig en kompis till en förfest (men då frågar man väl först också) och på att anta att det är okej att ta med någon extra på bröllop. Det är ju ert bröllop, och det finns ju ingen anledning för er att bjuda till bröllopsfest för folk ni inte känner.

    Sen skulle jag personligen tycka att det kändes jättekonstigt att komma på ett bröllop med tex en dejt eller följa med en kompis/syrra. Vem vill det??

  • Blivandefrueriksson

    Eån ne icke nordpolen bara kalla nässjö på nyårsafton
    Och skriv bara hennes namn på inbjudan då är det ju bara hon som är inbjuden ingen syster som ni inte känner.

    Satt och kolla i panduro katalogen och har nu ändrat färgtema fast endå inte. Bara att det blir turkos istället för grönt.

    Så vi kommer ha Lila,torkos och silver tror det kommer bli en underbar kombination på nyår. Mycket färger och härliga färger.

  • Summer2010

    Jaaa! hej på er! Nu kan jag oxå skriva in mej här :D Min pojke friade i förra veckan och vi har bestämt att vi ska gifta oss nästa sommar. Inte riktigt bestämt datum ännu, men slutet av juli början av augusti nån gång.

    Vi kommer ha ett litet och enkelt bröllop, dels för att vi inte har så mycket pengar men främst för att min fästman kommer från england och de kommer inte kunna komma så många därifrån. Känns dumt om jag skulle bjuda massa från min släkt osv. Men jag har nog aldrig velat ha ett stort bröllop ändå..
    Temat vi tänkt ut är havet då vi båda älskar havet och vi bor ju i en hamnstad.

    En lite kort beskrivning av våra idéer så långt :)

  • Bettertogether
    Summer2010 skrev 2009-10-16 15:29:43 följande:
    Jaaa! hej på er! Nu kan jag oxå skriva in mej här :D Min pojke friade i förra veckan och vi har bestämt att vi ska gifta oss nästa sommar. Inte riktigt bestämt datum ännu, men slutet av juli början av augusti nån gång.Vi kommer ha ett litet och enkelt bröllop, dels för att vi inte har så mycket pengar men främst för att min fästman kommer från england och de kommer inte kunna komma så många därifrån. Känns dumt om jag skulle bjuda massa från min släkt osv. Men jag har nog aldrig velat ha ett stort bröllop ändå..Temat vi tänkt ut är havet då vi båda älskar havet och vi bor ju i en hamnstad. En lite kort beskrivning av våra idéer så långt :)
    Härligt! Grattis till förlovningen! :) Var det planerat eller blev du överraskad?! :)
  • Summer2010
    Bettertogether skrev 2009-10-16 15:32:49 följande:
    Härligt! Grattis till förlovningen! :) Var det planerat eller blev du överraskad?! :)
    Tack! Vi hade planerat att förlova oss men inte när, så jag blev överraskad på det sättet :)
Svar på tråden Bröllop 2010 del8