• Hante

    Juli 2010 del 3

    Då vår gamla tråd är stängd fortsätter vi här, än är det ju långt kvar tills juli.
    Gamla tråden se nedan:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3436683.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 15:11
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

  • Svar på tråden Juli 2010 del 3
  • NightElf
    KatjaB skrev 2009-09-14 08:42:40 följande:
    på många annonser skriver folk att det är snörning i ryggen så storleken passar 36-38 eller ännu större skillnad i storlekarna. Men det bästa måste ju vara att försöka ha nåt hum om vad man har för storlek, för det skiljer ju några centimeter i omfång när man går ner några kilo. Jag kommer vänta tills januari med att beställa, då har jag hunnit gå ner lite mer och tror nog att jag kommer veta ungefär hur jag kommer se ut. Läste i en tråd om en tjej som köpt lite för liten klänning o sen så hann hon inte gå ner och klänningen passade inte. Kul att panikbanta veckan innan bröllopet..
    Min klänning har snörning i ryggen. Jag provade storlek 38 och den var alldeles för stor över bysten och väldigt mycket för lång (jag har 36 i vanliga kläder). Hon fick dra åt snörningen så mycket att den blev rak i ryggen. När jag sedan fick min i storlek 34 så satt den perfekt över bysten, snörningen blev ett V som den ska och längden är bara några cm för lång. Så det kan nog bero mycket på hur kroppsformen är och klänningens modell i övrigt etc om man kan gambla med storlekarna bara för att det är snörning i ryggen.
  • NightElf

    mailbomba gärna mig med! Har också marint tema...

    Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-09-14 13:50:10 följande:


    CeKe skrev 2009-09-11 12:47:03 följande:
    Det finns flera tillverkare som säljer marina stämpelmotiv. Jag är faktiskt kortmakare (gör personliga kort på beställning) och kan den där världen ganska bra. Jag kan inboxa dig länkar till flera e-butiker med marina motiv om du vill.
  • CeKe

    Tackar, nu har jag äntligen hittat mitt efterlängtade flöte på prickiform! Något lättare att stämpla 60 flöten än att rita allihopa för hand =)

    Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-09-14 13:50:10 följande:


    CeKe skrev 2009-09-11 12:47:03 följande:
    Det finns flera tillverkare som säljer marina stämpelmotiv. Jag är faktiskt kortmakare (gör personliga kort på beställning) och kan den där världen ganska bra. Jag kan inboxa dig länkar till flera e-butiker med marina motiv om du vill.
  • källerudd
    KatjaB skrev 2009-09-14 08:42:40 följande:
    på många annonser skriver folk att det är snörning i ryggen så storleken passar 36-38 eller ännu större skillnad i storlekarna. Men det bästa måste ju vara att försöka ha nåt hum om vad man har för storlek, för det skiljer ju några centimeter i omfång när man går ner några kilo. Jag kommer vänta tills januari med att beställa, då har jag hunnit gå ner lite mer och tror nog att jag kommer veta ungefär hur jag kommer se ut. Läste i en tråd om en tjej som köpt lite för liten klänning o sen så hann hon inte gå ner och klänningen passade inte. Kul att panikbanta veckan innan bröllopet..
    Nä så hade jag inte tänkt göra är ju bara några kg och jag tänkte inte beställa en som är för liten för att förhoppningsvis passa i den nästa sommar utan snarare beställa en som är lagom nu och sen kanske man behöver sy in den lite...men som sagt kanske bättre att vänta lite..är ju ivrig =)

    Nu har jag börjat tillverka inbjudningskorten (ursidan, väntar med att trycka insidan tills allt är mer definitivt), gjorde ett festhäftes skal oxå för att se hur det blir...kika gärna in i galleriet och säg vad ni tycker...Jag är sååå nöjd =)
  • KatjaB

    källerud: så tänker jag med, att jag ska köpa en i rätt storlek fast med snörning. om det sen inte skulle passa pefekt så får jag lägga in den. Mamma har jobbat som sömmerska när hon var ung, så hon kan säkert, annars får jag lämna in den till nån kunnig

  • LyckligTjej

     


    källerudd skrev 2009-09-14 19:39:38 följande:
    Nä så hade jag inte tänkt göra är ju bara några kg och jag tänkte inte beställa en som är för liten för att förhoppningsvis passa i den nästa sommar utan snarare beställa en som är lagom nu och sen kanske man behöver sy in den lite...men som sagt kanske bättre att vänta lite..är ju ivrig =)Nu har jag börjat tillverka inbjudningskorten (ursidan, väntar med att trycka insidan tills allt är mer definitivt), gjorde ett festhäftes skal oxå för att se hur det blir...kika gärna in i galleriet och säg vad ni tycker...Jag är sååå nöjd =)

    Åh va snygga dem blev!!!!!!!!!

  • Karlstadtös i Stockholm
    NightElf skrev 2009-09-14 15:27:01 följande:
    mailbomba gärna mig med! Har också marint tema...Karlstadtös i Stockholm skrev 2009-09-14 13:50:10 följande:
    Japp, du har länkar i din gärstbok! ;)
  • CeKe

    Superfina kort!! Själv har jag redan fått hem stämplen med flötet-gick ju superfort! Men den va så otroligt liten, att jag får nog leta vidare =)


    källerudd skrev 2009-09-14 19:39:38 följande:
    kika gärna in i galleriet och säg vad ni tycker...Jag är sååå nöjd =)
  • källerudd

    Tack =)

    Just nu känns det inget roligt att planera..vår gästlista håller på att gallra sig själv. I natt dog mina kusiners mamma och i somras dog min M2b morbror. Två personer som va tänkta som gäster för att dela vår stora dag =(

    Inte meningen att dra ner stämningen här, men kände att jag va tvungen att skriva av mig lite..sorry =(

Svar på tråden Juli 2010 del 3