• Ammo

    Glittertråden 15

    Då fortsätter vår tråd här:
    Jag Ammo, Izunia, Blue Topaz, Yllo Och Vicky har skrivit här sedan 3,5 år tillbaka. Alla gifta -06 och fd bridezillas. Nu diskuteras vardagens alla bestyr.

  • Svar på tråden Glittertråden 15
  • Izunia

    Härligt Ylva! Njut av det! Nyss så haglade här nere och det är minst sagt svinkallt!!
    Fast vi åker ju på lyxsemester på söndag..

    Jess hur är det mer er? Ryggen ok?

  • Ammo

    Åh jag vill också åka!
    Såg på fb att ni drog iväg till Turkiet igår Iza, vad underbart!

    Det har gått 9 dagar nu sen krocken och jag har fortfarande ont i rygg och nacke. Inte alls som i början men det är en liten konstant värk som inte släpper helt. Hoppas hoppas hoppas att den försvinner bara. Jag ska ge det en vecka till och se om det försvinner annars så måste jag söka upp någon som får kolla på det. Med tanke på att det var en sån rejäl smäll så tar det kanske sin tid innan musklerna är helt återställda.

    Annars har det varit mycket att göra på jobbet för mig sista veckan, kors i taket. Jag har ju alldelles för lite att göra annars, vilket inte blir roligt tillslut det heller.
    I fredags var jag nere i malmö på mitt kontor och har nu fått lite nya saker att utföra av min chef.
    När jag har för lite så ska jag hoppa in och hjälpa till att skylta, inventera mm för bla Loreal. Kan vara kul med lite omväxling någon dag då och då.
    Så idag och i morgon har jag 3 st skyltuppdrag.
    Sitter hemma nu och gör alla månadsavtämmingar, milrapporter mm, tråkigt.

  • Victory

    Skönt att det gick så bra med krocken, hoppas bara att ni inte fått några men som visar sig längre fram. Om det går så där illa i 30 km/h vågar man ju inte ens tänka på hur det skulle vara att krocka i 70 eller 90! Fy och usch!

    Synd att det inte blev någon krogrunda förstås, men det kommer fler tillfällen. jag var faktiskt på väg ut i lördags med en kompis som separerade i våras. Hon vill gå vidare med sitt liv och börja dejta nu men har ingen att gå ut med då alla kompisar är gifta/sambos. Så jag erbjöd mig att följa och kände att det skulle bli riktigt skoj! Men så blev jag och A förkylda så jag fick ställa in, tyvärr. Men vi tar det längre fram istället. Det ska bli jättekul. Inte för att träffa någon utan bara för att få roa mig själva utan barn en helkväll.

    Ylva: Vilken härlig resa ni hade!

    Karin: jag får besök av en kurator varannan vecka och det känns bra.

    Förutom förkylningen känns det ganska ok, vissa dagar är sämre och vissa bättre. Jag hade några jobbiga dagar förra veckan när jag hade pratat med hans läkare. Jag tycker att han har ett ansvar i det hela då jag tycker det var olämpligt att skriva ut den medicinen till D då han har överdoserat medicin tidigare. Jag tycker läkaren var lite nonchalant men erkände att han nog hade gjort fel så jag tänker skicka in en anmälan om felbehandling. Mest för min egen bearbetnings skull, jag tror ju inte att det leder någonvart. Imorgon ska jag göra bouppteckning på banken och det ska bli skönt att få det gjort.

  • Ammo

    Tycker du gör rätt med att lämna in en anmälan Vicky. Oftast händer inte så mycket men som du sa, för din egen känslas skull.
    Har en kompis som höll på att mista sitt andra barn i magen precis i slutfasen pga av en läkare. Det klarade sig som tur var tack vare snabb ambulanspersonal. Men hon fick gå till kurator mm länge pga av den traumatiska upplevelsen.
    Hon fick igenom sin anmälan och hon tyckde det var jättebefriande oavsett om han jobbar vidare så var det ändå en bock på hennes lista att må bättre.

  • Ammo

    Åh, Lucas har fått vinterkräksjukan, fy bubblan
    Han fick precis ett halv äpple och lite lite risifrutti, håller tummarna att han får behålla det!
    hemskt när de är så små, de kan ju inte säga till innan.
    Och vi som planerat att gå ut nu på lördag, men det är tydligen inte meningen, det är någon som inte vill att vi ska gå ut.
    Krock och vinterkräksjuka...vad är oddsen på det?!
    Håller tummarna, men med min otur så börjar väl jag spy lagom tills dess..

  • Victory

    Åh, hoppas att Lucas inte är så dålig! Stackars liten! Och hoppas att du kan gå ut ändå.

    Själv sitter jag ensam här en lördagkväll, Albin har äntligen somnat. Men det känns rätt okej, morfar har varit här nästan hela dagen och hjälp mig så vi har fått massor gjort. Nu har Albin fått ett eget rum (fast det är inte inrett än) och jag har fått ett riktigt datarum!

    Jag ska försöka göra en tidig kväll men det går väl lika dåligt som vanligt...

  • Ammo

    Här är det sjukstuga
    Lucas var ju dålig i torsdags och sen trodde vi han var klar...men nej då.
    I går kväll skjussade Martin mig till mina kompisar för vi skulle gå ut. På väg hem satte Lucas igång igen och spy i bilen.
    Jag har mått risigt i 2 dagar men inget har brytit ut än...
    Så jag följde aldrig med ut igår, måde för dåligt samt att jag ville inte lmna M själv med Lucas om det skulle bli en h'''natt.
    Martin satte igång i morse...

  • Yllo

    Jess, jag tycker nog att du ska ta och kontakta läkar rätt så omgående. Bosse struntade i det och bet ihop och det resulterade i att vi inte fick ett öre från försäkringsbolagt för hans skador som visade sig vara whiplasch. Motiveringen var att han hade jobbat och inte gått till någon läkare och klagat över rygg- och nackont utan istället bitit ihop och kämpat på.

    Bra gjort Vicky! Synd dock att du blev sjuk och inte kunde gå. Du behöver komma ut lite utan Albin och roa dig själv lite. Livet är tufft nog för dig ändå just nu så en liten paus behöver du ha. Låt din väninna stå för raggandet och koncentrera dig på att dansa och ha kul.

    Känner mig extremt trött just nu. Allt det här flängande runt omkring har tagit på mina krafter. Först resan till Kanada, sedan besök direkt när jag kom hem. Jobba en vecka, sedan kom B hem från Thailand och jag svischade iväg upp till Sundsvall en snabbis på tisdag (for på måndag kväll och kom hem på onsdag kväll) för att vara bestwommen när mitt ex gifte sig Sedan över till Åland i helgen.. Kom hem igår och känner mig helt slut nu. Har bestämt mig för att inte fara någonstans under resten av månaden. Fast i månadsskiftet okt/nov (30/10-1/11) ska vi över till Åland igen för då fyller min pappa år

  • Ammo

    Jag ska få massage i helgen, så jag väntar tills jag fått den.
    Jag har ändå varit hos läkare och även anmält det till 2 försäkringsbolag.
    Just nu känns det mycket mycket bättre, så jag tror fortfarande det endast sitter i musklerna. Vi får se efter massagen, hur den känns.

    Nu är vi i alla fall friska. Martin var hemma en extra dag idag och storstädade hela huset, bytte sängkläder och sanerade badrummen med klorin. Så nu borde de där hemska basseluskerna vara ute. Känns i alla falls så med ett nystädat hus

    Nu är det projekt kamin som gäller framöver. Vi har ju köpt och fått hem en. Men sen tog det stopp. När vi kontrollmätte på vinden så kommer vi upp med skorstenen mitt i en takbalk och en takstol, bra där...
    Så nu måste syrrans man hjälpa oss med den biten innan vi kan montera och såga hål i taken, suck, alltid är det nåt som inte går som planerat....

    Ja du Ylva, du har verkligen hållt igång sista tiden. Ta det lugnt nu så du inte blir sjuk eller nått.

  • Victory

    Tråkigt med idel sjukdomar! Vi är fortfarande inte helt friska från förkylningen men det är ju inget jämfört med magsjuka.

    Ylva, du får nog ta det lite lugnt ett tag. Att flänga runt är roligt men tar på krafterna!

    Jag var på en jätterolig föreläsning med Nisse Simonsson i tisdags om positivt tänkande. Fick mig många härliga skratt och inspiration!

  • Yllo

    Känner mig fortfarande inte helt återställd efter allt flängande. Har dock fixat en del i trädgården i helgen. Var tvungen att rensa ogräs i trädgårdsgången, så vi hjälptes åt. Nu är det i alla fall klart och jag ska ta och klippa ner pionerna och rensa lite i sista rabatten nu under veckan.

    Nu i helgen får vi besök från Åland och nästa helg far vi till Åland så helt slut är det inte på rännandet än *S*

    Friska håller vi oss och jag har börjat ta itu med lite bråk fram och tillbaka med FK och övriga instanser. Ska prata med min läkare idag och se vad vi kan koka ihop för kul

  • Ammo

    Här har det inte hänt något spännande mer än att den ena sjukdomen avlöser den andra, suck.
    Vi var väl friska i 2 veckor men i veckan fick Lucas hösten första öroninflammation, ska bli spännande och se hur många det blir denna vinter?!
    jag åkte på halsfluss i torsdags och martin blev smittad han med av den. Så nu äter hela familjen penicillin. Som tur var blev det bara jag som fick feber, de andra klarade sig med lite ont i hals och öra bara. Så i morgon är det jobb igen.

    Kaminen är installerad och klar också, ska ringa sotaren i morgon och hoppas han kan komma snabbt och besikta så vi får börja elda snart!

    Har du flängt klart nu Ylva?

    hur är det med er andra?

  • Ammo

    Ingen här på en hel vecka?!
    Veckan har rullat på som vanligt, men alla är i alla fall friska.
    Har fått börja elda i kaminen nu, sååå mysigt!

    Sitter och kollar på SM-finalen i fotboll nu, just nu ligger guldet i rätta händer - AIK!!men det är 30 min kvar så allt kan hända!

  • Ammo

    Ingen har varit här på nästan en månad
    verkar som om den snart 4 år långa tråden är på väg att dö ut nu...
    Om det är någon annan som läser/följt denna tråd så kan jag i alla fall berätta att vi som skrivit i denna tråd finns på facebook och har fortfarande kontakt där som tur är.

    Får se om någon tittar in här mer?
    Sorligt att säga hej då Glittertråden, men det verkar vara så nu

  • Izunia

    Vi har bättre kontakt på facebook.. enklare att följas åt på ett ställe en två kanske?

    hur är det annars?

  • Victory

    Instämmer! Jag kollar facebook varje kväll men här glömmer jag bort att kika in. Tur att vi i alla fall blivit vänner och håller kontakten på andra sätt!

Svar på tråden Glittertråden 15