• Ammo

Glittertråden 15

Då fortsätter vår tråd här:
    Jag Ammo, Izunia, Blue Topaz, Yllo Och Vicky har skrivit här sedan 3,5 år tillbaka. Alla gifta -06 och fd bridezillas. Nu diskuteras vardagens alla bestyr.

• Svar på tråden Glittertråden 15
  • Victory

Ja, det var jättebra! Stilla ro och nära ska jag definitivt ha, antingen på begravningen eller minnesstunden. Sedan har jag inte bestämt mer, ska träffa solisten imorgon så då ska hon också komma med förslag.

Idag har det varit jättetungt pga förkylningen. Huvudet spränger, ögonen svider och näsan rinner. Och inte kan jag lägga mig ner en sekund heller för då kommer Albin och börjar hoppa på mig. Men förhoppningsvis hinner det värsta gå över innan fredag.

• Ammo

Vad bra! Glädjer mig att kunna hjälpa till på något sätt som underlättar för dig.
    Förkylningen borde ju vända på dig nu, brukar ju vara 2-4 dagar som är värst sen brukar den bli lindrigare.
    Jag vet inte vad jag fick för supersnabb förkylning?! I måndags kväll forsade det ut ur näsan och jag nös var 10:e min, den bröt verkligen ut. Igår var den rätt lindrig och idag är den nästan borta!! Har aldrig varit med om en liknande förkylning!
    Men jag är ju glad över det förstås!

Har stått i en butik hela dagen, de hade "öppethus-dag", sålde inte en enda skrivare, suck.
    I morgon måste jag åka till Linköping fram och tillbaka, gillar inte att sitta och åka långt själv.

• Izunia

Fick också förkyldning igår. Nös som en tock säkert varje 10e sekund!! Säkert 30 ggr i rad! Idag mår jag bättre och har bara lite ont i halsen. Är så rädd fölr att smitta J.
    Shit så fort man får en lite fäörkyldning tror man fan att man smittats av svinan!! Kanske inte så roligt, men igår blev jag verkloigen rädd..

Skönt att du mår lite bättre Vicky. Hur sover du om nätterna?

• Yllo

Trist med förkylningen Vicky Hoppas du mår bättre i morgon inte kul om du är jättedålig vid begravningen... kommer att vara tung nog ändå. Mina tankar går ofta till dig just nu.. Jag tycker dock det låter som om du äntligen har kunnat börja sörja och har en sund syn på framtiden. Skönt att du får drömma vackert om D och har chansen att då säga allt som du inte hann med innan. Jag är övertygad om att han hör dig!

Själv har jag haft fullt upp de här sista veckorna. Hela förra veckan var jag på Åland. Var ut i skogen och plockade svamp med pappa, bakade tårta, var på trav, fyllde tårta, dekorerade tårta o.s.v. Tårtan blev lyckad och jag fick mycket beröm för den. Tyvärr så lyckades dom göra sönder tårtställningen som jag hyrt.. så vi får se hur det slutar Fast jag måste erkänna att jag glädjer mig mycket åt de fina komplimanger jag fick över tårtan Bild finns i mitt galleri

Nästa vecka far B till Thailand på semester (4 veckor) och jag far ju till Canada snart.

Tyvärr blir det nog ingen liten bebe här. B är ju borta hela september och i oktober går ju tidsgränsen ut Tydligen var det inte meningen att jag skulle få bli mamma.

• Ammo

Vicky, mina varmaste tankar har gått till dig hela dagen!
    Tårarna rullar just nu nerför mina kinder när jag tänker på dig.
    Förstår att det måste varit väldigt vackert samtidigt den värsta efter dödsdagen.
    Men jag tror det kommer vara lättare att sörja nu.
    Tänk på att i morgon är det första dagen på resten av ditt liv, det kommer att bli långt och lyckligt tillsammans med din största kärlek Albin.

Vilken fantastisk tårta du gjort Ylva! Man ser ju ingen skillnad på dina mot en konditors!
    Tråkigt att höra om att ev bebisplanerna spricker

Vad länge Bosse ska vara borta, härligt men lång tid att vara ifrån varann.

Jag är solo hela helgen. Martin åkte till Berlin idag och kommer hem sent månd kväll.

• Izunia

Många många tankar till dig Vicky!
    Jag förstår att det måste ha varit väldigt svårt för dig igår. Men det ger en en möjlighet att kunna gå vidare med sitt liv och ge Daniel de värdiga minnen han förtjänar och du kommer inte att fortsätta att leva ditt liv i sorg i all oändlighet.
    Du kommer, precis som Jess säger, starta första dagen i ditt nya liv tillsammans med Albin, din familj, dina vänner och NYA bekantskaper! Du kommer att bli gammal och lycklig!

Ylva du är sååå duktig!! Vilka rosor du har gjort! De ser ju äkta ut!!!

• Ammo

Hej tjejer!

Hur mår ni allihop?
    Vicky, hur känns det nu efter begravningen?
    Iza, har du börjat jobba?

Vi mår rätt ok nu. Jag vaknade upp i lördags och kände mig så jäkla risig, ont i hela kroppen. Men jag kämpade i väg till ett dop jag var bjuden på. Kändes jättejobbigt att sitta i en kyrka, istället för glädje så kände jag bara sorg och tänkte på dig och din familj Vicky. Särskillt när detta var dagen efter begravningen.

Värken i kroppen utvecklades till bihåleinflammation,suck.
    Men jag vägrar äta en pencilinkur till så den har mer eller mindre läkts ut av sig själv som tur är.

• Yllo

Hej tjejer!

Känner mig lite trött just nu. Har haft mycket att göra på jobbet den här veckan, vill ju gärna hinna göra lite i förväg inför semestern också.

Tack för berömmet om tårtan. Det är kul när andra tycker att man gör ett bra jobb

Håller på att packa just nu... eller rättre sagt.. har ställt resväskan på vardagsrumsgolvet och slänger ner prylar lite pö om pö när jag kommer på att något ska med *S* På tisdag ska jag stuva ner allt ordentligt.

Idag har jag roat mig med att storstäda. Vill passa på när jag är ensam hemma. B ringde från Thailand här om kvällen och lämnade rapport om flygresan och vad dom gjort första veckan. Lät i alla fall som att han har det riktigt bra och det var tydligen rätt så bra väder också.. lite mulet, men inget regn
    Saknar honom lite, men vet ju att han kommer hem om 3 veckor.

• Victory

Jag har nog varit lite handlingsförlamad efter begravningen och helt glömt bort att berätta om hur det var.

Det blev lite stressigt innan jag kom iväg till kyrkan eftersom Albin somnade när jag hade tänkt att vi skulle äta lunch. Jag hade tänkt att jag skulle hinna vara i kyrkan en stund och ta det lugnt innan alla andra kom. Men nu blev det istället så att jag kom just när alla andra började strömma till så jag fastnade i porten där alla ville kramas. Sen fick jag skynda fram just innan det började (jag var sist på plats!) Det var en jättefin ceremoni, vacker musik och Anette (solisten) sjöng Som en bro över mörka vatten och Stilla ro och nära. Fantastiskt! Jag kände mig inte så känslosam, det var mest overkligt. Jag kunde inte känna att Daniel var närvarande, det kändes inte som om det var han i kistan. Jag försökte intala mig gång på gång att nu är jag på Daniels begravning men det gick ändå inte in. När vi skulle ta avsked av honom gick jag fram först, ensam med Albin. Jag satte mig ner på golvet vid kistan och sa allt jag ville säga. Det kändes bra även om det som sagt var overkligt. Det känns ändå som om jag tog mitt riktiga farväl på sjukhuset när jag kunde se och ta på honom. Det var många som kommit till kyrkan och mycket blommor.

Efteråt gick vi till församlingsgården och åt smörgåstårta. Jag hade gjort ett bildspel som rullade hela tiden. Då blev det mer verkligt att det var för Daniels skull vi var där, och samtidigt jobbigare. Jag läste också upp mitt tal till honom (som jag kunde utantill). Det var verkligen så mycket jag ville säga och som jag ville att alla skulle få veta, hur fin han var och hur mycket han betydde för mig. Många berömde mig senare för att jag orkat och för att det varit jättefint.

Det kändes som om det hela gick jättefort, plötsligt var det över och hemma var det så ödsligt och tomt så jag följde hem med mamma och pappa. Men först åkte vi till kyrkogården där han nu låg begraven. Det kändes märkligt men det var en fin plats i ena änden av kyrkogården. Det kommer även att finnas plats för mig där om jag vill och det känns bra.

SJälva begravningsdagen var inte så jobbig egentligen, det var mest skönt att träffa alla. DAgen före och efter var mycket jobbigare, när man blir själv med sina tankar. Nu efteråt känns det som om jag vill ha något projekt att syssla med. Vissa dagar har varit jättetunga men emellanåt går det ganska bra. Just nu vill jag bara vara i den här sorgen och låta det ta sin tid. Framtiden känns oviss och tung. Tankarna irrar men jag försöker att slå bort dem och bara vara här och nu.

Tråkigt Ylva med barnlösheten - det är en sorg i sig!

• Yllo

Ledsen Vicky... jag skulle vilja skriva något tröstande till dig just nu, men jag är på alldeles för dåligt humör och arg för att orka med det idag.... Känner mig helt klart trött på livet och vet inte var jag ska få krafter att ta upp kampen mot alla instanser (bl.a. FK) just nu.

Svar på tråden Glittertråden 15