• Ammo

Glittertråden 15

Då fortsätter vår tråd här:
    Jag Ammo, Izunia, Blue Topaz, Yllo Och Vicky har skrivit här sedan 3,5 år tillbaka. Alla gifta -06 och fd bridezillas. Nu diskuteras vardagens alla bestyr.

• Svar på tråden Glittertråden 15
  • Ammo

Låter som om begravningen blev en overklig med vacker dag!
    Som jag skrev på fb, mina tankar fanns hos dig hela dagen!
    Vad skönt att du kan titta på film och se Daniel när du vill ha en stund att minnas.

Vad har hämt Ylva?

• Yllo

FK jävlas med mig... har redan kontaktat en advokat och kommer ev att dra dom inför rätten.. vi får se.. Sedan bråkar en annan instans med mig ang min färdtjänst. Varken vill eller orkar gå in på det närmare nu. Är fortfarande irriterad och väntar på att kl ska bli 15 när jag har tel.tid till den här instansen som krånglar ang färdtjänsten...

Lät som en riktigt vacker och fin begravning Vicky. Jag förstår hur du menar när du sa att du tog ditt farväl av Daniel på sjukhuset, jag känner ungefär samma med min mamma. Visst tyckte jag att mammas begravning var jobbig, men måste erkänna att det inte kändes som om jag tog farväl av henne då utan att jag redan gjort det när jag såg henne på sjukhuset.

Hoppas så att du har det bra och att både du coh Albin får vara friska. Du kan behöva alla dina krafter till att bearbeta sorgen och ta hand om din och Daniels underbara son. Tänk på att han lever vidare i Albin. Varför inte börja skriva ner roliga saker som du kan ge åt Albin när han blir lite äldre och börjar fråga mer om sin pappa?

I morgon drar jag till Canada... får se om jag kan logga in därifrån.

• muggles

Victory: jag vill verkligen beklaga din sorg. Satt här och läste med tårar i ögonen när du beskrev begravningen. Det är en mardrömssituation du hamnat i men jag hoppas att du får mkt stöd och hjälp av dina nära och kära! Många kramar! Vi tänker på dig i "barnkaruselltråden"...

• Piggelin1

Victory - jag ansluter mig från Barnkarusellsgänget. Så otroligt tråkiga & tragiska nyheter - tårarna svämmade över fullständigt när jag läste om det som hänt. Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än att jag skickar många, många kramar till dig.
    Ta väl hand om dig & Albin & utnyttja allt stöd du kan få från omgivningen.

• Ammo

Ylva, jag förstår att det måste vara tufft, man kan bli galen på dessa instanser.
    Hoppas du får en underbar resa nu, njut och lägg problemen bakom dig! Hoppas du kan titta in och rapportera under din resa!

• sweetstreet

Men herregud Victory!!!
    Såg att de skrivit om detta i "vår" tråd där du hängde för länge sedan och nu måste jag abra in här och skicka varma styrkekramar!!!!
    jag kan för mitt liv inte ens tänka mig hur du mår eller hur du känner just nu. Förstår att det måste vara kaos.
    Jag förlorade min pappa när jag var rätt ung och det var enormt jobbigt. Dels för att det var oväntat och dels för att jag fortfarande inte hade "frigjort" mig riktigt från mina föräldrar än p g a min ålder.

Men att förlora sin man mitt i livet är något jag verkligen inte kan föreställa mig.
    Jag hoppas att du har nära och kära runtomkring dig som kan stötta dig nu.
    Att sörja i "omgångar" tror jag är väldigt vanligt. Jag tror inte att psyket riktigt klarar av att sörja allt på en gång utan därför stänger man av ibland. Detta kan ibland uppfattas som konstigt av omgivningen som förväntar sig att man ska vara helt under isen den första tiden för att sedan återhämta sig. För min del var sorgeprocessen inte sådan. Jag sörjde men periodvis. SI början var chocken störe än sorgen. Det tog tid för den att sjunka in. Att man känslomässigt skulle förstå vad som hänt. Och ta in det. Och sedan börja bearbeta det. För att så småningom kunna gå vidare. För min del kände jag att det nästan inte var förrän de flesta omkring mig trodde att "nu måste det värsta vara över" som jag VERKLIGEN började sörja. Inte förrän DÅ hade vidden av min förlust gått in i mig. Och det var jobbigt att vara i sådan ofas med omgivningen också.
    Men allas sorg är indivuell och man hanterar den olika. Inget sätt är rätt eller fel. Glöm inte det!

Ville egentligen mest bara komma in här och säga att jag tänker på dig och din son. Och jag hoppas verkligen att du tar dig tid att sörja men att du också så småningom kan ta dig ur vacuumet och se framåt i livet igen. Du är ung!
    Varmaste Kramar!!!!!!!!!!

• fru AM

Victory:
    Även jag från "gamla tråden" ... Det mesta är redan sagt här men jag vill att du ska veta att vi är många som tänker på dig och din son. Storstor kram!

Jag har själv mist både min mamma och pappa alldeles för tidigt och genom oväntade händelser med att mista sin man på detta sätt är helt ofattbart.

Jag beklagar sorgen och din förlust innerligt och önskar dig allt gott framöver!

KRAMAR

• Victory

Hej alla från barnkarusellen! Tack för ert stöd och era fina ord! Jag har tänkt på er och funderat om jag skulle skriva nåt i tråden men det var säkert ett år sedan jag var in där sist så jag visste inte om någon skulle minnas mig. Men jag kanske får göra ett inlägg.

• Ammo

fantastiskt med så många vänner Vicky! Dig glömmer man inte bort
    Hur är vardagen nu?

Svar på tråden Glittertråden 15