Glittertråden 15
Då fortsätter vår tråd här:
Jag Ammo, Izunia, Blue Topaz, Yllo Och Vicky har skrivit här sedan 3,5 år tillbaka. Alla gifta -06 och fd bridezillas. Nu diskuteras vardagens alla bestyr.
Då fortsätter vår tråd här:
Jag Ammo, Izunia, Blue Topaz, Yllo Och Vicky har skrivit här sedan 3,5 år tillbaka. Alla gifta -06 och fd bridezillas. Nu diskuteras vardagens alla bestyr.
Åh Vicky, vad vackert! Så fint skrivet! Nu gråter jag igen..
Hur har du det Ylva, vilken start på resan du fick, men det verkar som det blev bra tillslut ändå.
Hade en lugn dag idag och åt bla lunch med min bästa kompis. Grät då med, då hon frågade om jag ville bli gudmor till deras andra barn/son som kommer om ca 6 veckor
På lördag ska jag ut på krogen och partaja, känner att jag behöver muntras upp lite efter alla tråkiga beked sista månaden, så det ska bli kul.
Du kanske skulle behöva en rejäl krogrunda du med Vicky.
Hej Vicky skönt att höra att ditt liv går vidare. Det är viktigt att du fokuserar på dig själv och Albin nu.
Jess vilken trevlig nyhet! Det kan du också behöva. Krogrunda låter trevligt!
Om nån timme sticker vi till flygplatsen för vi åker till Österrike idag. Ska på bröllop och mannen ska vara best man. Så det blir en hel del festande imorgon för min del!
Det blir ingen krogrunda idag
Idag när vi skulle ut och kolla på tapeter så frontalkrockade vi med bilen. Det var vid ett vägarbete så mina två körfält var avstängda så min vägbana var en av de mötandes körfält.
Jag körde lugnt i min fil men helt plötsligt kom en taxi rakt emot mig i min bana. Han hade inte fattat att han bara hade ett körfält isället för två.
Så pang sa det. Fick jätte ont i ryggen så det blev ambulans med blåljus in till sjukhuset.
Tur i oturen så visade inte röntgen några sakdor så ja blev utskriven efter 4 timmar.
Men jag har sjukt ont, känns som om jag blivit överkörd av ett tåg, kan knappt röra mig. Men det sitter muskulärt så jag kommer nog ha ont en vecka.
Martin & Lucas klarade sig bra, fick åka och kolla Lucas med för säkerhets skull. Men för honom var det rena julafton, polis, ambulans och brandbil på en gång. Höjdpunkten var förstås att åka polisbil in till sjukan
Men nu är vi hemma och mår efter omständigheter bra.
Är mest ledsen över att det inte blev utgång ikväll
Ammo: Nu kladdar jag i den här tråden igen(den har hamnat markerad i min lista sedan Vickan länkade till barnkarusellentråden)
SHIT! Viken änglavakt du hade! Herregud vad läskigt!
Jag hoppas innerligt att det verkligen går över i din rygg snabbt och inte får en massa hemska framtida konsekvenser.
Jösses vad illa det där hade kunnat gå...*förfärad*
Du får kladda här så mycket du vill passionsblomman alla är lika välkomna, nya som gamla.
Ja jag är tacksam att ingen körde fortare, båda låg nog runt 30 tack vare vägarbetet. Men bilarna blev ändå rätt mosade i fronterna, den andra bilen blev nog mest skadad. Där löstes båda airbagarna ut och även framrutan krossades.
Tur att det var min mans bil vi hade, en rätt stor Ford Mondeo.
Vi har ingen aning om vart den är nu, ena polisen som var kvar tog hans nyckel och sen bärgades den bort efter vi lämnat platsen men har ingen aning om vart.
Ammo, tack ska du ha!
ja, jag är fortfarande helt tagen av din berättelse. Fy fasiken vad hemskt.
Det hade räckt med bara liiite fortare så hade det nog varit klippt. Usch!
Oj jösses Jess! Vilken tur att ni inte blev allvarligt skadade någon av er!
Nu har jag kommit hem ordentligt, ok... jag kom hem i torsdags morse, men har haft besök från Sundsvall sedan dess.
Sista delen av resan blev toppen. Jag tog aldrig någon massage på hotellet, tyckte att det var alldeles för dyrt Hade verkligen tur när jag kom till flygplatsen i Vancouver. Det var ju hemresan jag oroat mig mest för när jag skulle byta plan i Chicago och inte visste alls vart jag skulle ta vägen. Tur nog för mig så träffar jag på ett par på flygplatsen i Canada som är ålänningar
Mannens bror bodde bara 1 km från flygplatsen i Canada och dom for ofta just den här vägen hem och erbjöd mig att hänga på dem när vi landade på O´hare så att jag skulle hitta rätt
Med andra ord så gick allt mycket enklare än jag trodde att det skulle göra. Landade på Arlanda ca 40 min före utsatt tid, vilket också var tur. Däremot fick jag vänta i nästan 1 timme på att få min väska! Kom hem och hann i princip bara packa upp lite innan det var dags att fara in till city och möta upp min kompis. Vi har haft en helt underbar helg, trots att jag kände av jetlaggen och hon kände sig krasslig. I lördags var vi till Cake and Design i Vallentuna på kurs. Jag bjöd henne på kursen som födelsedagspresent. I går satt vi här hemma och jag gav henne en liten kurs i spritsteknik och modellering av sockerrosor och hade super. Mitt i allt ringer mitt ex och bjuder in mig och Bosse på bröllop!
Har precis pratat med Bosse, som fortfarande är i Thailand, och sedan med hans chef och bett om att få låna min man i två dagar nästa vecka nästa måndag.. d.v.s. den 5/10.. på kvällen far vi till Sundsvall och på tisdag gifter sig mitt ex med sin nya tjej. Mitt ex frågade mig igår om jag kunde vara vittne till vigseln, vilket jag accepterade med glädje. Vi är inte många som vet om det här bröllopet och vi kommer väl troligtvis inte att bli fler än ca 10 pers på det. Exet vill så gärna att vi kommer att han kommer och hämtar oss och betalar för hotell och allt.. han t.o.m. kommer att köra hem oss på onsdagen ända fram till dörren *S* Bosse sa först att han inte ville fara eftersom han kommer hem på söndag och inte känner för att sätta sig bakom ratten och köra hela vägen till Sundsvall.. men när han hörde att mitt ex kommer och hämtar oss och att jag lovade ringa och prata med hans chef om ledighet så tyckte han att det skulle bli kul... för att inte tala om att vi inte setts på 4 veckor då och jag måste erkänna att jag inte riktigt känner för att fara iväg utan honom.. Nu vill jag ha hem honom och jag saknar honom rätt mycket.
Har väl inget mer nytt att berätta just nu... Hoppas ni får en trevlig resa Iza!
Jess vilken tur ni hade!! Fy vad skrämmande! Hur mår du nu? Och lille Lucas????????
Jag mår helt ok nu faktiskt, har tom jobbat. Är fortfarande öm i rygg och nacke och framtill efter bältet men det släpper mer och mer för varje dag som går som tur är.
Både Lucas och martin mår bra efter krocken. Jag åkte dock på förkylning nu och Lucas fick hämtas från dagis idag med förkylning och feber.
Så det kunde ju varit bättre....
Ylva, verkar som din resa varit lyckad! HUr var vädret där borta?
Hur var din resa Iza?
Hur mår du Vicky?
Ahhhh... vädret var strålande i Kanada! 26 grader varmt och strålande sol. Var faktiskt varmare än normalt och den lokala befolkningen var lika förvånade som jag *S*