• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

    Lappis, albumet är bara öppet för dom som själva är med så det är iallafall inte öppet för hela världen.

    Skit med tanten, och på en måndag till råga på allt.

    -------

    Åja, åja, jag sa faktiskt att det "nästan" låter lite coolt med förlossningar. Jag kommer nog aldrig att se fram emot en förlossning eller faktiskt tycka att det är coolt (inte när jag själv är inblandad).

  • BrudSommar2006

    Cicci, inte visste jag att du hade så många fina bilder i ditt galleri!

    Jag ska försöka göra en insats med några bilder hemifrån till galleriet men vet inte riktigt när det blir, är så trött på kvällarna och det kanske blir bättre i dagsljus dessutom. Ett problem med att bo i ett litet 80-talshus med småbarn är ju att "min stil" inte riktigt är genomförbar i den utsträckning jag skulle vilja...

    Telis, här är en till som tycker att profylaxkursen var helt fantastisk, hade kunnat skippa allt annat skräp vi/jag också gick på.

    Koko, ska leta fram bärselen, finns nog på vinden!

    Lapinette, vilken usel tajming. Jag ser ändå fram emot att få höra hur det var ikväll.

    Nenne, vill också ha länken till din blogg!

  • BrudSommar2006

    Cicci, jag gillar också Chesterfield, mina föräldrar har en sådan soffgrupp hemma i vinrött, så skön att sitta i. Annars gillar jag en blandning av rokoko och gustavianskt men som sagt, det funkar uruselt under nuvarande omständigheter så man får inse att Mio möbler funkar fint det med.

    Idag är det studiedag på dagis, själv är jag på jobbet för jag trodde inte att jag skulle orka med Iris en hel dag själv, men maken ska ta med sig henne till Nickis lekland eller vad det heter, det gillar hon.

  • FruCicci

    koko, nä du hon somnade inte ha ha.... honhar sovit uruselt i natt så jag trodde att hon kanske skulle det, men nix.
    I dag fyller min dotter 5 månader
    Fasen alltså, det går ju sjukt fort.
    I helgen tjatade jag på maken igen om nr 2.
    Hotade med att jag vill ändra namnet om jag inte ick bli med barn igen

  • FruCicci

    ha ha nr 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Nunmmer 3 menar jag ju, dotter nummer 2 kanske i så fall

    BS, vi har vår matsal i Gustaviansk stil hemma. Vår matsalsgrupp är från tidigt 18tal, ärvegods och en dyrgrip, men vi har blandat upp med George Jensen ljusstakar och Bertil Walluins glas huvuden o liten annan konst, så det inte blir så "gammeldags".
    Vårt sovrum går i Lexington... allt vad det innebär, har till och med hängt en flytväst i kakelugnen där inne för att få lite roligare stil.
    Jag tror Mugglan och jag är varandras motparter, för jag gillar NewPort och Lexington stilen jätte mycket

  • BrudSommar2006

    Cicci, vår matsalsgrupp är i nyrokoko, jag gillar den absolut men kanske skulle valt lite annorlunda om det inte varit för att den är efter min farmor och farfar och jag minns alla stunder vi suttit samlade hos dem och suttit på de där stolarna. Men det är lite utsirat och med lite bladguld så det är helt ok trots allt. Fast ljusstakar, vaser och glasfigurer och annat har vi fått plocka bort tillfälligt för Iris ska ju på allt. Hon är ju så lång så hon når upp överallt och dit hon inte når klättrar hon. Ja och så har vi ju de busiga katterna som river ner allt också, suck. Men det tiden kommer väl igen hoppas jag när allt kan tas fram igen!

    Nu minns jag inte vilken mäklare det är men när vi tittade på hus så var det en mäklare som hade dille på att lägga ut de där amerikansk-flagga inspirerade kuddarna och handdukarna i alla hus de fotade inför visningarna. Deras trademark liksom...

  • Fru E

    snabbt inhopp innan alla möten *pust*

    Nenne-pleeeease jag vill med läsa din blogg

    Lappis-tycker med din tant kunde kommit igår så du slapp det värsta idag!

    Hembilderna i galleriet var enormt snygga! Får nästan lite "dåligt" samvete över att vårt inte är så stylat alls och att vi inte orkat göra vardagsrummet än.....

    Har träningsvärk i låren efter att först ha varit på Ladies Night i lördags och sedan gått ut och dansat i mer än 3 timmar i högklackat *tanten börjar bli gammal*

  • _koko_

    Tillbaka från en promenad runt kvarteret, vi har inte sett till gamm-katten på några dagar, alltid jobbigt! Har varit och visslat vid grannarnas förråd (och öppnat de jag kunnat), men ingen kisse.

    Åsså har jag kikat i galleriet och håller med, bumsis är ju för söt!!
    Och väldigt fina inredningsbilder, saknade vår lägenhet i stan när jag såg lappis vardagsrumsbild med takåsarna utanför fönstret... Telis utsikt är ju helt galen! Och det ska ni flytta ifrån.
    Egentligen borde jag skicka en bild på vårt kök, för det är unikt, men det speglar kanske inte vår inredningsstil så bra (vi är båda två sålda på vita kök).

    Och telis, alla har ju egna utgångspunkter, om profylaxen ens får dig att överväga vaginal förlossning är det ju ett stort steg för dig!

    Grattis på 5-månadersdagen skorpan!

  • _koko_

    Just det, jag vill såklart också läsa nennes blogg!!

    BS - Vad snällt!!! När ni orkar, ingen brådska.

    EA - Var ladies night bra?

  • BrudSommar2006

    Cicci igen, jag tror att jag och Muggles också ligger rätt långt ifrån varandra men roligt är det att alla är så olika! Annars gillar jag vissa inslag av allmoge också faktiskt, har fått det efter min pappa tror jag, som haft antikaffär, typ små målade väggskåp, tråg och lite sånt. Skulle behöva ett mycket större hus för att få plats att inreda!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor