• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • snaily

    Kängu
    LYCKA TILL på intervjun!! Är det något av jobben du berättade om vid brunchen, det ena eller det andra?

    Puss Frullan! - snor åt mig en sån eftersom jag placerat mig själv i facket "låg eller nere" - åtminstone väldigt trött.

    Ego
    Faktiskt ganska nöjd med tantens prestation den här gången, var rädd att det skulle komma ännu mindre än vanligt första månaden med hel dos Pergo, men tycker nästan det blöder MER än vanligt! Mindre nöjd med att det gör ondare än vanligt. Men det går nog över snart.

    Dialekter - jag har ganska lätt att förstå de flesta men fått en riktig utmaning i och med flytten till denna obygd, här pratar man väldigt speciellt! Men stolt över att jag numera förstår nästan allt.

  • kängu

    Snaily, det är det jobbet som är i Gbg
    Skönt att det tanten "tantar loss", men tråkigt att det gör ont

  • viktualia

    Hattis - jaaaa jag blir GALEN på all vaccininfo som snurrar hit och dit. Alltså ägnar jag mig gärna åt att rota ner till källan.... tidningarnas skriverier är lagom otillräkneliga och respektive landsting/vårdcentral är bara lagom trovärdigt....

    ... och jag jobbar på en av alla myndigheter som inblandade i den här soppan, även om just jag inte har ett dugg med frågan att göra på arbetstid.

  • Hattis

    Vickan - japp, det är ju fakta som jag är ute efter och inte någon putsad variant. Känner mig inte helt tillfreds, slutklämmen på Läkemedelsverkets skrivelse till trots. Tidningsskriverier ser jag mest som ett tecken på att något uppmärkssammats, vill man ta reda på fakta behöver man oftast gräva själv. Att olika landsting sprider olika info bidrar nog till förvirringen.

    Snigeln - du kan väl viska till din tant att hon är just nu är välkommen hit fast utan smärtor...

  • viktualia

    Kram till alla som behöver en!!! Framförallt ni som hamnat under deppmanteln!!!

    Hattis - äsch... det där med läkemedel är liksom inte nån definitiv vetenskap och det får man försöka leva med. Själv kastar jag mig antingen över nätet och letar rätt på källan ELLER diskuterar frågorna med en kompis som är farmaceut... men visst är det tröttsamt...

  • snaily

    Hattis
    Hon brukar inte vara så långrandig hos mig så jag skickar henne gärna snart vidare din väg!
    GLASS! Där sa du något...

    Kängu
    Aha, det jobbet! Hoppas fortfarande ni tar ert förnuft till fånga och hittar jobb i/flyttar till Ö-staden istället

  • Snorkfröken77

    Här har det bakats sockerkaka *mums*

    PB - Stökigt med språkförbistring Min värsta dialekt att föstå är skånska, jag blir helt svettig på ryggen när jag kommer i kontakt med dem via jobbet, jag fattar verkligen inte vad de säger ibland, det är SÅ pinsamt, vi brukar skoja om att vi ska säga: Can we talk english please!
    Favoritdialekten är såklart en go och gla Göteborgare Själv har jag börjat prata vackert på iii, sett Hjalmars revy någon? Det är inte så vackert...

    Ego - Rosa flytningar ikväll och mensvärk, tanten kanske kommer imorgon??? Vore ju typiskt eftersom jag fått tid hos BM.

  • Liten med Mindre

    Early bird...före städerskan på jobbet. Maken tyckte jag skulle åka kommunalt för att slippa ev trafikkaos pga något toppmöte. Men det blir ju så ruskigt tidigt för att hinna jobba innan det är dags att hämta lillskruttan. Inte utan att jag längtar efter att gå hemma och skrota med barn igen. Vilket ju är positivt.

    Å andra sidan ska vi skrota ihop både denna o nästa helg när maken är på vift. Hmm...varför är inte jag på vift så ofta och länge? Kanske ska planera in lite tjejhelger. Fast dilemmat är ju att hinna umgås och titta ev hus de få helger vi faktiskt har.

    Ska i alla fall kräva mig några dagar ledigt själv runt jul, när de får stanna hos svärmor eller nåt. Hoppas det blir av! Skönt om jag fick skrota själv hemma, gå på rea etc. Drömmer redan!

    Både äppelpaj o sockerkaka lät mumsigt. Går och drar på planerna att baka en tarte tatin som jag tycker är supergott, men inte har något bra recept eller form för. Någon? Men äpplena på balkongen behöver ju konsumeras...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor